• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

• lisodan

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

• lisodan

Det gick bra för oss! Inget missfall för jag var helt "stängd". Fick en ordentlig undersökning på akuten. Men så läskigt att blöda sådär mycket. Vi fick se den dansa runt därinne och man kunde tom se armar och ben sprattla. Helt otroligt!

Men lider med dig Utflykt i verkligheten! Det samma hände oss förra året. Ta hand om varandra nu. Hoppas ni kan, vill och orkar försöka igen!! Beklagar verkligen! Livet är så orättvist ibland! Stor kram!

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-03-13 15:34:22 följande:

Varmare händer alltså. Vad lustigt, reagerade på det idag faktiskt. Brukar alltid vara så kall.

Lite kul att vi följs åt exakt på dagen?

Känner du att nåt symtom lättat något? Jag tycker den extrema tröttheten blivit bättre.

Det går lite upp och ner, men känner faktiskt att jag har lite mer energi. Mindre illamående idag. Men det har alltid gått lite upp och ner...

Ja, kul att vi följs på dagen!
  • lisodan
    Etta skrev 2015-03-13 22:06:28 följande:

Skönt att höra att det gick bra för er lisodan!

Tack!
  • lisodan

Fick veta från mvc att man kan lyssna med "doppler" hos dem från vecka 15. Kanske det går tidigare med andra varianter. Har hört att det kan vara svårt att hitta hjärtljud ibland med en sån om man inte är van vid den, så kanske det ger mer oro?

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-15 18:48:22 följande:

Jag ska gå på Barnmorskegruppen i Gbg och där får man UL vid inskrivning om man pröjsar 250:-. Det tänker jag göra. Fick ju dock inte tid förrän vecka 14 vilket känns som en evighet från nu. Hade gärna haft en UL-apparat hemma!

Där går vi också och vi betalade också för ultraljud första gången. Tråkigt att ni får vänta så länge, då hade vi nog tur som fick tid tidigt. Ringde i vecka 6 tror jag och fick inskrivning i vecka 8. Ska du ha Lisbet? Hon är tydligen speciellt insatt i IVF och hon verkar bra. Vi är nöjda so far. Du ska inte göra KUB? Då får ni ju gratis ultraljud i runt samma vecka?
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-16 06:56:29 följande:

Ja det känns surt. Vet inte vilken BM vi får, det stod inget om det. Jag anmälde oss via nätet. Kanske ska ringa och höra med dem.

Det lutar åt att vi inte gör KUB.

Ja, ring och hör! Berätta att ni gjort IVF också. OM ni evt ska göra KUB måste ni ju träffa dem tidigare än v 14 för att få råd omkring detta. Blodprov för KUB ska tas efter vecka 9 och KUB i v 11-14. Om ni har första besök i v 14 hinner de ju inte rådgiva er om detta och det verkar fel tycker jag. Testa att ringa, de svarar extremt snabbt. Hinner knappt ens fram en signal.
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-16 10:32:35 följande:

Ringde dem nu och fick tid nästa vecka hos Lisbeth! Märkligt att de bokat så fel från början...

Tack för tipset!

Vad bra!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-03-16 17:24:58 följande:

Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...

Åh, nej! Vet hur det känns. Det gör så fruktansvärt ont! Stor kram!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015