• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-03-23 09:12:20 följande:

Fin mage Smillan! :) 

Idag 10,30 har jag första VUL hos kliniken på 8+0 och håller tummarna att allt är som det ska! 

Åh, spännande! Hoppas allt går bra! Håller tummarna!
  • lisodan

Kvällsmage! Hahahaha! Vet att det är missvisande, men ändå. Är ju skrattretande att se ut så här 11+4 (bilden är från i lördags). Och ändå har jag fortfarande svårt att tro på det. I morgon en magisk dag! 12+0. Men kommer inte känna mig lugnare förrän om en vecka efter KUBen.

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-23 18:31:51 följande:

Haha jag gillar att vi rockar seabanden

Oh yeah!! Seabands is da shit!! Din kvällsmage var inte heller dålig. Skönt, så känner jag mig lite mer "normal".
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-03-23 11:53:53 följande:

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

Åh, grattis! Vad skönt att det gick bra!

Vi ska ju göra KUB om en vecka. Men kommer ej ta fostervattensprov eller moderkaksprov pga missfallsrisken. Om det visar hög sannolikhet betalar vi istället för ett nytt blodprov som har kommit. NIPT. Kostar 6-7000 kr i Göteborg. Ett barn med downs syndrom är välkommet, men de andra trisomierna känns för läskiga och undgår det om det går.
  • lisodan

Jag gjorde vanligt ultraljud i vecka 9 hos mvc och har senare gjort VUL på Sahlgrenska. Beror nog mest på ställe precis som Fröken Smilla säger.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015