Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Jag har vaknat flera gånger av molvärken, och legat vaken. Men blir du för orolig kanske du kan åka till akuten? Hur känns det nu?
Jag har vaknat flera gånger av molvärken, och legat vaken. Men blir du för orolig kanske du kan åka till akuten? Hur känns det nu?
Kände lite samma som dig. Speciellt när det började närma sig. Vad ska vi göra åt siffrorna efteråt? Vi sa också att vi ej ville göra fvp eller mkp. Vi sa att vi istället skulle göra NIPT och betala för det, men det testet räcker tydligen inte helt OM det visar på kromosomfel.
Å ena sidan var jag livrädd för dåligt resultat. Sov dåligt tre nätter innan pga det. Å andra sidan ville vi absolut inte gå vidare med en graviditet om barnet har de farliga trisomierna. Så då hade vi nog gjort de tester som var nödvändiga iaf. Men svårt att veta säkert, innan man varit i den situationen. Kände dock insitinktivt när hon började gå igenom allt och visa oss på skärmen, hjärta, njurar, bäcken och den lille började guppa där inne och sprattla med benen att oavsett vad siffrorna säger, så ser jag ju att det där är en alldeles perfekt liten varelse. Och att jag aldrig skulle gå vidare med andra test eller ta bort den.
Efteråt kändes det jätteskönt att ha gjort det eftersom vi fick låg sannolikhet. Detta är ju också ett av många test som ska göras. På RUL kollas ju mycket fler saker, men det känns som alla är mer nervösa inför KUB. Men kanske har fel?
Lycka till! Hoppas det går lika bra för er!
Usch Kakan! Ett tips om man kan vänta, men man kan ju sällan det, är att åka till akuten morgon eller förmiddag. Har ej fått vänta så länge då. En av gångerna var jag färdig på en timma! Tur att du har tid imorgon! Hoppas allt ser bra ut!
Jag har själv börjat bli lite orolig igen. (Trots bra ul och KUB förra veckan). Inget illamående längre och magen känns mindre (än för en vecka sen) senaste dygnet. Ej varit så känslig senaste dagarna heller, och den obehagliga smaken i munnen är borta. Undrar om det är spökveckor? Går in i vecka 15 imorgon. Om det ej vänder tills imorgon och jag känner mig mer gravid gravid ige, ska jag ringa och be om att få komma in och lyssna på hjärtljud i veckan. Bm sa ju att det var ok.
Vi tog det VÄLDIGT lugnt igår också, så kanske beror på det. Magen svullnar och spänner när jag jobbar eller om jag går runt mycket,eller rör på mig. Ska röra mig mer idag och se vad som händer.
På din fråga Smilla. Jag är som dig~ tränar ej vanligtvis, det är promenader eller trädgårdsarbete som gäller. (har också en kolonistuga). Och blir lätt anfådd nu. Men det har jag känt ända sen IVF behandlingen började. Blir ej illamående av promenader vad jag har märkt, men däremot är det skillnad på om jag vilar eller "är igång". Och magen blir lätt väldigt stor och spänd av att jag står, sitter och går.
Usch Kakan! Ett tips om man kan vänta, men man kan ju sällan det, är att åka till akuten morgon eller förmiddag. Har ej fått vänta så länge då. En av gångerna var jag färdig på en timma! Tur att du har tid imorgon! Hoppas allt ser bra ut!
Jag har själv börjat bli lite orolig igen. (Trots bra ul och KUB förra veckan). Inget illamående längre och magen känns mindre (än för en vecka sen) senaste dygnet. Ej varit så känslig senaste dagarna heller, och den obehagliga smaken i munnen är borta. Undrar om det är spökveckor? Går in i vecka 15 imorgon. Om det ej vänder tills imorgon och jag känner mig mer gravid gravid ige, ska jag ringa och be om att få komma in och lyssna på hjärtljud i veckan. Bm sa ju att det var ok.
Vi tog det VÄLDIGT lugnt igår också, så kanske beror på det. Magen svullnar och spänner när jag jobbar eller om jag går runt mycket,eller rör på mig. Ska röra mig mer idag och se vad som händer.
På din fråga Smilla. Jag är som dig~ tränar ej vanligtvis, det är promenader eller trädgårdsarbete som gäller. (har också en kolonistuga). Och blir lätt anfådd nu. Men det har jag känt ända sen IVF behandlingen började. Blir ej illamående av promenader vad jag har märkt, men däremot är det skillnad på om jag vilar eller "är igång". Och magen blir lätt väldigt stor och spänd av att jag står, sitter och går.
Här kommer veckans bild, hoppas ni inte tycker det är tråkigt jag märker att bulan blivit större och att den hänger mer ihop med magen nu, innan fanns det en insjunkning emellan. Igår var vi i kolonin för första gången i år och mina trädgårdsbyxor passar INTE lite surt eftersom de är rätt nyköpta. Men det saknades 10 cm mellan knappen och knapphålet haha! Ett bekvämt besvär dock, hade inte velat ha det på nåt annat sätt
Eller tar tillbaka det med känsligheten. Kollar nån Eurovison repris på tv och böjar gråta till "Euphoria". Hahahahahaha!
Fick inget UL idag hos BM, de hade ingen tid men jag fick en imorgon så får ge mig till tåls ett tag till. Men jag är faktiskt inte lika orolig längre som tur är. Det känns "normalt" igen nu med lite molvärk då och då och ömmande bröst. men att det ska vara så jäkla svårt att få till ett UL då! Trött jag blir. Det tar ju bara någon minut och ändå lyckas de inte få in mig när jag ändå är där. Jaja, imorgon hoppas jag verkligen få se ett fint litet tickande hjärta igen.
KUB idag gick jättebra!! Fick ca 1:11400. Har varit så grymt orolig men nu när det är gjort och gick bra så känns det skönt att det är gjort. Aldrig mera KUB läkarbesöket gick oxå jättebra, fick besked om att jag inte alls har moderkakan lågt!?så nu verkar det som en relativt normal graviditet ligger framför känns helt ofattbart! Blir några koller på spec mvc och det känns jättebra! Kommer bli ett planerat snitt och bf blev 16 okt! Så imorgon ska jag berätta för min grupp i skolan, om nu nån händelsevis har missat min mage i omklädningsrummet, haha
Så bra att du får ett ul im iaf kakan, hoppas du får lugnande besked och snart kan njuta av att 12 v gått!