• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-02-28 13:50:34 följande:

Tack tjejer!

Idag är jag väldigt uppblåst... Igår på jobb hade jag gummiband istället för knapp i jeansen smile5.gif hur har ni det med uppblåsthet? Ser def mer gravid ut än vecka 9. Nu har jag förvisso köpt mammaleggings för att de är så sköna och håller inte inne magen alls. Men ändå!

Jag kör också på gummiband! Och inatt vaknade jag av att jag hade ont i magen och fick gå på toa och släppa ut lite luft. Förstår inte varför man blir så gasig? Men det känns ju som att man är svullen på ett annat sätt också. Dubbelt upp liksom.
  • Kakan1976

Har ni några tankar på att t ex dricka light-produkter och tugga tuggummi med Xylitol när man är gravid?

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-03-01 16:50:55 följande:
    Xylitol? På vilket sätt är det skadligt?

Är det nån mer än jag som fått jätteavsmak på varm mat? Kan verkligen inte få i mig det. Yoghurt och frukt lever jag på nu.
    Jag tror inte att det är skadligt. Men jag undrar om ni tror det, och att light-produkter är farliga för fostret?

Jag mår inte illa alls längre och verkar kunna äta allt...
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-01 18:38:04 följande:
    Oj, har inte alls tänkt på det, har du hört att det skulle vara skadligt? Klart, lightprodukter är väl inte det nyttigaste man kan få i sig men men.. På tal om mat har jag fått panik över att jag äter för lite fisk då ju omega 3 verkar vara så viktigt o nu köpt hem massa torskfilé, hehe. Nån som har tips på nån god torskrätt? ;) Blev också orolig över nyheten att det är arsenik i ris, känns ju inte alls bra att äta..

På tal om gummiband känns det som något jag skulle kunna använda redan nu, min mage är så sjukt uppsvälld! Det är dock det enda symtomet jag har so far...

Det var en kompis som nämnde det men jag dricker hittills både Cola Zero och tuggar Extra så har valt att inte tro att det är skadligt. Ingen av er verkar ha hört nåt heller så det känns bra.

Vänd torsk el. koljafile i ägg, ströbröd och västerbottenost. In i ugnen i 10 min på 200 grader, ta ut och häll på grädde och in i ugnen i ytterligare 10 min. Servera med rivna morötter och potatis. Lätt som en plätt.

Jag har problem med vad sjutton jag ska ha på mig också. Längtar efter mammabrallorna!
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-03-01 19:56:53 följande:

Äsch! Ta omega 3 tillskott?? :) imorgon är jag 5+0 och fick första ultraljud på 8+1, är de ungefär vad ni andra hade också? Känns ju som en hel evighet dit...

Jag fick UL 7+1. Ville ha så tidigt som möjligt, hoppas bara man kan se någon hjärnaktivitet. Det är ju den man vill åt.
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-02 18:03:14 följande:

Fröken Smilla, skönt med proffsigt bemötande!

Jag ringde mvc idag o fick en tid för inskrivning i slutet på mars. Känns väldigt spännande! :)

Josefinehej och kingston; skönt att ni inte heller känner så mycket, jag trodde verkligen man skulle känna mycket mer, även så här tidigt! Blir inte riktigt klok på hur man räknar, är ju nu i vecka 5+0, innebär det att vi imorgon på 5+1 går in i vecka 6?

En till fråga, hur länge tog ni lutinus? På Sahlgrenska sa de att jag skulle ta tills de tog slut, men blir osäker på om jag hade tillräckligt, ( haft de på flera olika ställen typ i olika väskor för att underlätta) mina är nämligen slut idag, alltså bara fyra dagar efter TD.

På Nordic tar man till TD.
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-03-03 09:45:53 följande:

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Vilken lättnad! Vilken lycka! Men fortfarande svårt att fatta att det är två.

Åh vad härligt!
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-03-04 07:13:03 följande:

Hej alla! Idag är en orolig dag. Jag är på 5+2 och det var dagen jag fick missfall förra gången. Börjar känna efter för mycket och tänker att jag inte känner något i brösten längre osv osv. Hoppas denna dag går fort. Vet inte varför man skulle jämföra denna graviditet med den förra?? De är ju en helt ny med helt nya förutsättningar, det vet jag, ändå blir man så himla orolig.

Usch, förstår dig! Hade min sådan dag i fredags och var så orolig att jag trodde att jag skulle smälla av men det gick bra. Det kommer det att göra för dig också!

Jag har alltid mindre ont i brösten på morgonen vilket jag kan noja ordentligt över men det brukar ordna till sig till på kvällen. Illamåendet höll bara i sig ett par dagar och det kan oroa mig. Fasen, man är orolig mest hela tiden! Men nu ska det gå bra för oss i lyckotråden!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-04 07:32:17 följande:
    Förstår precis hur det känns. För oss var första VUL en milstolpe av fler skäl än de normala. Det var då vi sist fick veta att vi hade fått MA. Men det gick ju bra.

Det är nog svårt att låta bli att jämföra graviditeter, när man upplevt något så jobbigt som missfall. Hoppas du får en bra dag, trots oro. När har du VUL?
    Hade du symptom ända fram till VUL när du hade fått MA?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015