• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-03-09 17:58:09 följande:

Vi har berättat för de flesta som vi umgås med så jag har inte sådana problem. Jag tänker att om jag får missfall så berättar jag det också eftersom jag förmodligen kommer behöva mycket stöd. Varför berättar inte ni?

Så tänker jag också vad gäller familj o nära vänner, men de som är lite mer avlägsna tänker jag att det istället kan bli jobbigt att behöva berätta om ev missfall för.
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-09 18:57:41 följande:

Ja det är sant. Jag har ju valt vilka jag berättar för. Nu kommer vi inte behöva berätta för någon om nåt missfall iofs för det kommer att gå finfint här i lyckotråden!

Det är sant förstås! :)
  • Etta

Haha, underbart, själv blev jag livrädd när jag häromdagen såg lite rött på toapappret innan jag insåg att det var mitt nagellack som lyste igenom... Alltså paniken o sen lättnaden, inser först då hur på helspänn man faktiskt är hela tiden...

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 12:56:48 följande:

Det var "bara" ett litet hjärta och det är jag väldigt nöjd med.

Bokade in mig på inskrivning hos MVC och fick tid den 22:e april. Lite väntetid då tydligen. Vi kör på UL då också.

Nu vill vi ha massa fler tickande hjärtan i lyckotråden!

Kram på er!

Åh, så härligt Kakan! Stort grattis!!
  • Etta

Välkommen siri74! Gillar din mögelosthistoria, själv vräkte jag i mig pepparkakor med mögelost och vinglögg efter vårt misslyckade ivf-försök i november som nån slags kompensation typ "nä, okej jag kan inte blir gravid men då kan jag iallafall äta mögelost och dricka alkohol! *bittert skratt*"

• Etta
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-12 18:04:58 följande:

Åh tack Kakan! Kommer nog inte kunna sova inatt. Kram!

Åh, stort lycka till imorgon!
  • Etta
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Ånej! Så hemskt ledsen för er skull! Många kramar!
  • Etta
    lisodan skrev 2015-03-13 12:01:01 följande:

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Håller alla tummar för att det ser bra ut!!
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-14 09:35:17 följande:

Urk. Idag känner jag mig orolig igen. Jag tar tempen varje morgon och den brukar ligga runt 37,0 sedan jag blev gravid men nu hade den gått ner till 36,64. Den har en gång tidigare legat på 36,85 och då gick den upp dagen efter igen så jag hoppas att det inte finns fog för oron. Men fan vad jobbigt det är att oron aldrig riktigt släpper.

Brösten ömmade för fullt igår, mindre nu på morgonen i vanlig ordning men det bidrar ändå till oron. Lite molvärk och där nojar jag ju också om jag tycker att det känns för mycket eller för lite.

Hur tänker ni när ni blir oroliga? Hjälp!

Usch, det är så mycket som gör en orolig hela tiden, börjar fundera på om det nånsin kommer släppa?! Tror att alla gravida är oroliga men självklart är det värre för oss som kämpat länge, för min del känns det som att jag inte riktigt kan lita på att min kropp ska fungera som det är tänkt.. Har också haft lite konstiga tankar om att ICSI som vi gjort inte är "naturligt" (vilket det ju iofs inte är, ;)) och att det skulle göra att det blir något fel. Jag har skitsvårt att hantera oron när den kommer, men försöker öva på lite kbt-tankar jag lärt mig, att man ska lägga märke till känslan men inte gå in i den, typ stanna upp och tänka " okej, nu blev jag orolig, så är det ibland" o sen inte googla som en galning på det utan försöka göra något annat. OBS, mycket lättare sagt än gjort..;) Sen är det ju olika men för min del hade det nog varit förödande att ta tempen o såna grejer då jag hade haft ännu mer att nojja för än nu. Angående molvärk nojar jag hur mycket som helst, känns bra när den kommer för att det är ett symtom, men känns det inte lite väl mycket, kanske början på missfall?? Osv. Man blir ju helt matt!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015