• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-04-08 12:44:02 följande:

Klara med UL nu. Allt såg bra ut! Hen var 45 mm och hjärtat slog för fullt och hen stökade runt därinne. Barnmorskan var grym. Inga Maj eller liknande hette hon och var bestämd med ändå mjuk. Hon sa att nu finns det inget mer att oroa mig för, allt ser bra ut och du är i vecka 12 så nu får du minsann slappna av :) Och det ska jag verkligen försöka göra!

Hon sa också att det är helt normalt att man får molvärk när det växer så mycket som det gör i magen och även om det kommer blod så är det sällan något att oroa sig över.

Jag träffas gärna!

Åh, så härligt att det såg så bra ut! :) Ja, nu får du njuta!

En träff låter jättetrevligt tycker jag!
  • Etta

10+3 idag här. Jag har också haft cravings på blåbärssoppa! Älskade det när jag var liten men inte ätit på flera år, lustigt. Men bra info om att det inte var så bra för magen, får nog skära ner lite... Finns väldigt mycket jag inte kan äta/ är sugen på, ratar nästan all mat jag gillar i vanliga fall, det värsta är feta /gräddiga såser, och stekt mat, vill helst bara äta typ sallad och vitt bröd med ost. Och blåbärssoppa förstås..;) Har jättesvårt att komma på maträtter och har levt på yoghurt och mackor den senaste tiden då jag mått ganska illa. Kom häromdagen på en jättekonstig sak jag var sugen på, Findus Kina-mix! Alltså bara ris, ärtor och paprika i nån konstig fryst blandning, åt detta ibland som student för tio år sedan. Fick faktiskt min stackars man att gå till affären o leta efter det men han hittade den inte till min stora besvikelse...;)

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-09 18:04:45 följande:

Men lägg av! Jag tänkte också på den mixen häromdagen och funderade på vad man kunde laga till för nåt på den. Inte ätit sen Jesus var barn. Och vitt bröd med smör och ost! Köpte hem två limpor bröd i torsdags och åt bara mackor. Mums!

Haha!! Så komiskt! Ska hålla utkik efter den och meddela om jag hittar den! ;)

Fröken Smilla, låter underbart med New York i 19 grader, hoppas du snart mår bättre!
  • Etta
    Josefinehej skrev 2015-04-10 08:08:26 följande:

haha.. känner igen det här med att bara vilja äta typ bröd, smör och ost. Är inte sugen på stekt mat alls. Köper sallader till lunch och bröd till. tråkigt för älskar vanligtvis mat och har ett stort matintresse. 

har gått ner 1 kg ca.

I måndags totaltspydde jag ungefär 30 gånger under ett dygn och var helt slut! Låg på badrumsgolvet hela dagen och jämrade mig. Undrar om de var graviditeten eller något annat?  min sambo och jag hade ätit samma sak och han var inte dåligt så jag antar det. Känns bättre nu. :)

Usch, så jobbigt! Låter inget vidare. Jag har tack och lov bara spytt en gång, tycker det kan räcka. Mer eller mindre illamående i stort sett hela tiden dock , tycker det påverkar mig mer än jag trodde det skulle, känner mig konstant svag!

Angående att berätta på jobbet så tänkte jag vänta till efter vårt ultraljud o kontroll hos bm torsdag nästa vecka, så berättar kanske när jag är i början av v 13. Men jag tycker också det kan kännas svårt att släppa sådana stora nyheter av någon anledning. Kanske berättar för några och låter dem sprida ut det helt enkelt..;)
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-04-12 00:56:29 följande:

...och nu har vi kommit till New York! Det var riktigt jobbigt stundtals, men på flygen funkade allt bra. Jobbigast var det när vi var framme i New York och trots mycket vattendrickande på flyget var jag nog ganska uttorkad. Blev helt matt, illamående och yr. Men på tåget in till NY släppte det.

Jag hade nog inte rekommenderat en sån här lång resa till någon som är gravid, även om jag är väldigt glad att vara här nu. Det blev lite för mycket av det goda med ett flyg på 8 timmar. Har varit vaken över 24 timmar nu.

MEN vi har fått en galet fin utsikt på rummet och man hör stadens brus. Klockan är bara 19 här, men inom kort sover vi båda ;)

Åh, vad härligt det låter! Ha nu en riktigt fin resa!
  • Etta

Håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon för er lisodan och Asams5! Jag ser också skillnad på magen lisodan! Själv spanar jag varje dag i spegeln om jag kan skymta en bebismage, men tycker bara det är övre delen som blir mer och mer som en ballong... Känner också mest oro och hoppas jag vågar ta till mig graviditeten snart, är ju i v 12 nu och ska på uppföljande kontroll på torsdag, kanske efter det om allt ser bra ut... Fast att döma vad ni andra säger så kommer jag troligtvis också fortsätta noja mig igenom resten av tiden också, puh...

• Etta

Så skönt att allt såg så bra ut lisodan! :)

Väldigt fina kläder fröken smilla, längtar tills jag vågar skaffa några också!

När har ni börjat använda mammabyxor? Kan bara ha ett par av mina vanliga jeans som är väldigt låga och lite slappa pga min enorma ballongmage, längtar verkligen efter mammabyxor men känns lite tidigt skaffa dem i v 12 innan magen kommit? Eller??

• Etta

Åh så skönt asams! :) och vilka sötnosar!

Tack för all input om mammabyxor, tror bestämt jag får skaffa mig ett par så snart som möjligt! :) Tror dock även detta handlar lite om oro, att man nästan utmanar ödet genom att förbereda sig på att graviditeten ska gå bra, o att magen ska växa, jätteknepiga tankar!

• Etta

Nu har vi varit på uppföljande ultraljudskontroll, tyckte jag varit rätt lugn fram till igår kväll när jag blev jätteorolig och sen har jag typ inte sovit något på hela natten... Men till vår lättnad såg allt bra ut och bebisen växte som den skulle! :) Blödningen hade krympt och enligt läkaren hade graviditeten "stabiliserats". Hon sa dock att jag ev kommer ha kvar blödningen hela graviditeten för det tar ett tag för kroppen att ta hand om den. Enda orosmomentet var att vi tyckte bebisen var så stilla, sprattlade ingenting o rörde inte på sig men hjärtat slog ju som det skulle. Men så typiskt att genast hitta en ny sak att oroa sig för...!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015