• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Någon som haft molvärk igen? Går in i vecka 23 idag och jag har som mensvärk igen. Inte bara växtvärkssmärtor. Smärtan känns långt ner i livmodern. Och det liksom ilar lite i vaginan också. En svidande värk.

• lisodan
    Etta skrev 2015-06-02 17:25:26 följande:

Jag har känt av molande värk vid ljumskarna de senaste dagarna, känns lite som mensvärk men funderar på om det kan vara foglossning? Svårt det där när man inte vet hur det ska kännas! Har också haft som stickningar i livmodern då och då de senaste veckorna. Kakan, jag är jätteorolig över att jag inte känner något från bebis o inte gjort alls, i min app står att i v 19 känner de flesta av bebisen, vilket ju gör mig nojjig såklart. Men skönt höra att det är först i v 26 man ska känna två ggr per dag.

En annan grej- verkar som flera av er varit hos mvc nu, i vilken vecka har ni fått komma dit igen? Jag har nämligen nästa tid först 22 juli, är då i v 26 så tycker det känns väldigt sent?

Skönt att höra att fler har ont och ilningar. Det är säkert helt normalt. Fick värsta hugget i ljumsken när jag stod och diskade idag. Men över direkt.

Jag tror inte du behöver oroa dig alls över sparkarna. Det är ju så individuellt. Det jag har läst (kommer ej ihåg var) är att förstföderskor känner första rörelserna mellan vecka 20-23. Sen handlar det om hur livmodern ligger osv. Jag kände första sparken i vecka 20 och har livmodern i bakvägg. Plus att hon verkar vara en mycket livlig krabat!

Jag har nu fått ett schema för alla BM besök resten av graviditeten. Så här har/kommer de se ut. v. 9,  v. 11, v. 22, v 26, v 30, v 33, v 36, v 38, v 40, v 41. 

Sen har jag haft lite extrakoller på 5 min när jag en gång lämnat blodprov och hon en gång lyssnade på hjärtljud när jag var orolig. Det var mellan v 11 och v 22.
  • lisodan

För att förtydliga. De FLESTA förstföderskor känner första sparkarna mellan v. 20-23. De kan komma tidigare eller senare vad jag förstår.

• lisodan

Jag sätter mig på Condecco om en halvtimma eller så Kakan om du kanske är där. Ses iaf på yogan.

• lisodan

Absolut rundare, Smilla! Har också problem med att skriva. Min mobil har gått sönder och den temporära IPhone 3 funkar sådär. Ser inte vad jag skrivit på de första raderna så kan säkert vara lite roliga autocorrect där. Blir inga fina gravidmagebilder heller. :( Blir verkligen påmind om hur mkt jag använder min smartphone. Tycker också sidan uppdaterar dåligt. Står att det ej kommit något nytt men sen dyker det plötsligt upp inlägg från gårdagen som jag ej sett.

Annars rullar det på här. Vi har nu flyttat till vår stuga för säsongen. Lite jobbigt att vara utan toalett som gravid. Har nära till de gemensamma, men prio ett nu är att få installerat toalett illa kvickt!

Är det fler som kan få lite dåligt samvete om ni tagit i lite för mkt? Har haft ont i magen under våra flyttdagar, inte för att jag burit nåt direkt men för att jag varit igång. Såklart ett tecken på att jag ska vila mer men vad göra? Har svårt att förstå hur man orkar vara gravid och ha små barn samtidigt. Hur får man ihop det? Ha en bra dag alla!

• lisodan

Babynest? Aabsolut! Syster har ett till sin dottert och det verkar vara en hit. Har dock ej kollar på att köpa någon än, kanske vi får överta hennes. Men det verkar vara himla smart och jag tror bebisarna känner sig trygga i dem.

• lisodan

Grattis till lyckat RUL Etta! Vi har också en liten bebis som kör mycket akrobatik! :)

Det börjar kännas lite tungt nu att vara gravid. Kan ej gå, stå och sitta för länge då gör det ont i ryggen, smärtar i ljumskarna och magen spänner. Har också få liggställningar som känns bekväma. Annars har tarmarna uppfört sig någorlunda och det är nog mkt tack vare Inolaxolen. Trots dessa krämpor är jag världens lyckligaste! Är så tacksam för livet som verkar gå åt rätt håll efter allt kämpande! :)

Idag har vi bestämt vem som ska ta över under mammaledigheten, och jag kunde inte hittat en bättre kandidat! (Driver ett kooperativ så har själv letat upp personen). Känner att det börjar lacka mot semester och sen ska jag gå ner i tid aug o sept och sen ska det bli bebisbubbla! From 18 september ska jag vara helt fri från jobb! :) Har fixat o trixat lite med semesterdagar och så, så kommer först börja ta av föräldrarpenningen från BF. Skulle jag gå över tiden finns fler semesterdagar att ta av.

Har ni andra lagt upp en plan ännu?

• lisodan

Fy

Kakan1976 skrev 2015-06-10 06:56:26 följande:

Jösses vilken magkatarr jag har åkt på! Låg med kramper hela kvällen igår :(. Läste mig till att det är vanligt när man är gravid. Min mage har ju inte varit med på banan det senaste och jag hoppas att den blir bättre för det här ingen höjdare. Urk.

Fy! Kanske du kan testa lite skonkost ett par dagar? Kokad fisk, kokade grönsaker och ta bort sura grönsaker samt kryddig mat?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015