• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Shoppa kläder eller klänningar osv behövs inte alls. Syster fick ju en dotter för tre månader sen. Vill nog köpa så lite som möjligt. Är lite för skrockfull för det! Men nåt puttinuttigt blir det säkert sen när hon kommer!

Jag blev inte alls besviken, ska bara ställa om mig lite. Tror inte du behöver oroa dig Kakan! Ikväll har vi pratat lite namn och det känns faktiskt mer verkligt nu. Då ses vi imorn förresten. Är ju dags för gravidyogan

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-05-12 21:37:18 följande:

Ja det gör vi! Jag kommer ha grön parkas, cognacsfärgade boots och en svart SATS-väska på/med mig. Är blond och har tofs. Är på Condecco på Linnégatan ca 16:20!

Spännande, jag har också en grön jacka, blå converse liknande skor. Ganska långt, brunt, lite vågigt hår... cirka 1,65 lång. Hihi! "Hej, är det du som är Kakan?"
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-05-13 10:18:17 följande:

Ja hehe, blind date :)

Kommer ej hinna till 16.20. Galet mkt på jobbet. Sätt di. O slappa så länge. Skriver igen när jag vet vilken vagn jag kommer med. Sorry!
  • lisodan
    lisodan skrev 2015-05-13 16:13:09 följande:

Kommer ej hinna till 16.20. Galet mkt på jobbet. Sätt di. O slappa så länge. Skriver igen när jag vet vilken vagn jag kommer med. Sorry!

Kakan1976 skrev 2015-05-13 10:18:17 följande:

Ja hehe, blind date :)

Jag är nog framme cirka 16.35 vid hållplatsen. Ursäktar så mycket förseningen...ses snart och hoppas du hinner se detta
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-05-13 20:25:56 följande:

Yogan var okej. Det var inte så mkt prat eller övningar som fick mig att känna mig närmre mitt barn men skönt med avslappningsövningar och lite annat.

Lisodan och jag fick fick efteråt. Mycket trevligt :)

Bio-oil finns på Apoteket!

Gillade också yogan. Men inte "blown away" kanske. Men känns lagom just nu. Bra med avslappningsövningar och att komma ihåg att andas vilket är något jag verkligen behöver göra just nu.

Kanske testa Yogacentrum efter sommaren om det funkar tidsmässigt! Tack för trevlig fika efteråt!

Jag använder förresten Mini derm från apoteket och smörjer med efter tips från läkare när jag hade mitt nässelutslag. Den känns bra tycker jag. Både bröst o mage.
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-05-16 11:37:41 följande:

Ha det så mysigt i Köpenhamn!

Ja, det hade varit kul att ses allihop.

Jag har fått svårt att ligga på rygg, det känns obekvämt och gör inte direkt ont men känns inte heller bra. Vecka 17 nu, någon som känner igen detta?

Magen krånglar fortfarande. Jag försöker hitta rätt mängd av kiwi, linfrö och katrinplommon för att få den att funka som den ska men lyckas inget vidare. Antingen är den stenhård eller så får jag magknip. Tips?

Ha en fin lördag allihop!

Japp, också svårt at ligga på rygg sen cirka en.vecka tillbaka. Det känns som att något trycker mot ryggen. (Och det är det väl också ) En slags tyngdkänsla. Överhuvudtaget tycker jag att jag nu konstant har en fysisk känsla av att det är något inne i kroppen som inte är mitt egna organ. Tror också att jag känner en del rörelser. :) Det är som luftbubblor ungefär.

Också börjat få ordentliga problem med hård mage. Mest pga järntabletter tror jag. Natten till igår vaknade jag ideligen av att jag hade jätteont pga det. Körde samma kur som dig och det har funkat...tillsvidare. Jag måste ju äta järntabletter så bävar lite inför hur det ska bli. Barnmorskan ska ringa tillbaka på måndag. Hoppas jag kan få tips på en bättre sort, för Niferex verkar jag ej må så bra av.

Du kanske kan testa annan torkad frukt också? Eller kanske glutenfritt ett tag och se om det blir bättre?
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-05-16 16:52:25 följande:

Jag har alltid ätit Duroferon, min mage flippar på Niferex. Nu har jag dock inte ätit järn som gravid.

Ska höra vad bm säger för jag kan ju inte vakna med smärtor!
  • lisodan

Så fina magar!

Håller med, så skönt att bara puta ut! Min mage har växt mycket senaste dagarna känns det som. Det verkar gå i omgångar. Har också haft väldans molvärk. AJ! Får ta en bild imorgon!

Idag har jag gjort nåt kul! Jag har suttit modell för ett nytt eko gravidplagg. Fick träffa designern och komma med input, och hon tog mina mått. :) Ska bli kul att se vad hon gör av sina... och lite mina ideer. :)

• lisodan

Nu är jag helt säker! Kände de små "luftbubblorna" och satte min hand vid punkten. Denna gång var det tillräckligt att jag kunde känna det utanpå! Lilltjejen buffade 4-5 ggr på samma ställe! Magiskt!

Åh, nu längtar jag efter att det ska hända igen när mannen kan få känna också!

• lisodan

Kakan: rJa, det var jättekul att få sitta modell och komma med ideer. Jag ville hon skulle designa en jacka men vet ej helt vad det blir...Hon har deadline snart iaf så då får jag/vi se resultatet!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015