• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Så fin Asams! <3

• Fröken Smilla

Måste bara rekommendera dessa underbara koftor jag beställde från la redoute! Tjocka och fina med innerfoder, som passar bra till våra bebisar som behöver lite varmare kläder över vintern. Dessa kostade 79 resp 99 kr på rea, fanns i andra färger också

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-24 10:25:24 följande:

Alla bebbar i tråden i likadana koftor. Det får vi ta bild på. :)

Haha ja vad gulligt!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-24 13:39:53 följande:

Blev till slut en storksak Skärblacka jag fastnade för. Tyckte det var bra med miniväskan man kan ha i storväskan eller vid sidan om. Enda negativa är att det bara finns ett ytterfack för nappflaska på stora väskan.

Och gult till en svart vagn blir ju snyggt. Jag är ju en sån som gillar färger som syns. :)

Så snygg! Har aldrig hört talas om märket Storksak, får kolla upp det!
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-24 20:08:50 följande:

Vad är skillnaden mellan en vanlig lite större väska och en skötväska? Det verkar farligt dyrt med skötväskor :(

Den jag köpte är praktisk för att den kan stå upp, har en massa fack där man får tag i det man behöver lätt (magnetlås som går att öppna med en hand). Plus i ett material som är lätt att torka av vid olyckor man har ju flaskor och snacks med sig i den. I övrigt är det nog en onödighet, det finns säkert vanliga väskor som funkar lika bra.
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-24 19:18:29 följande:

Dom har många jättesnygga väskor. Denna kostade 899 och var nästan billigast. Annars finns det dör upp emot 3000. :)

Oj, 3000 är ganska mastigt för en skötväska
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-05-25 10:34:30 följande:

vilka vagnar är ni andra inne på? Eller vissa har redan köpt va? :)

I helgen har jag börjat känna sparkar ordentligt och jag har också fått se flera stycken utanpå magen! Såååå underbart och konstig känsla. Satt på jobbet och de kändes som någon knackade på lätt inifrån, vart helt förstenad! Haha! Är det inte lite tidigt? att känna/se redan nu, 17+0 idag. så borde ha moderkakan i framvägg kanske..

Imorgon har jag bokat in ett extra ultraljud för att min sambo inte kommer kunna närvara på det ordinarie pga. jobb. Detta betalar vi själva och förhoppningsvis får vi då se könet! Jag tror flicka :)

kram alla

Så härligt med sparkar! Nu när jag vet att det är sparkar jag känner så har jag förstått att jag känt det i flera veckor, är i 20+1 idag

Vi ska köpa en Emmaljunga Edge Duo. Vi vill ha en stor och rejäl vagn. Vi är långa och släkten producerar generellt sett stora barn så vi vill ha nåt vi kan använda till iaf sommaren när det gäller liggdelen. Ska boka den till helgen förhoppningsvis.
  • Fröken Smilla

Lisodan - vi bor också ganska trångt, känner igen problemen och sen en stor emmaljunga i lilla hallen gaaaah min man studerar men är klar om en vecka och så ska han jobba ett tag sen ska vi försöka hitta ett hus.

Jag har moderkakan i framvägg, men har ändå känt lillan länge (nu när jag vet vad det är jag känt). Det är nog dock mer ovanligt än vanligt eftersom moderkakan fungerar som en stötdämpare när den ligger i framvägg.

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-25 14:34:09 följande:

Jag längtar ihjäl mig efter att få känns bebisen! Ska bli så skönt att få se hen på torsdag för det känns så där overkligt nu att det faktiskt finns något i magen som lever. 

I övrigt har jag en jäkla rövdag. Sovit hur dåligt som helst hela helgen så är trött som en strumpa vilket i sin tur leder till irritation. Är arg på allt och alla. Dessutom har jag förstoppning och förutom obehaget från det så gör det mig orolig. Fick tips från min BM om Microlax först och sen Lactulos imorgon bitti och framöver. Jag har tagit Inolaxol sedan i fredags utan större framgång. Hoppas på bättre sömn i natt, bättre mage på en gång och bättre dag imorgon!

Åh så mysigt med RUL!

Förstår att det är jobbigt med magen. Jag fick ordentlig förstoppning efter äggplocket och det gjorde så ont att jag inte kunde jobba. Microlax hjälpte inte alls, det satt för högt upp. Åt en massa katrinplommon så det blev tvärtom hoppas du snart mår bättre!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015