• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-05-06 21:15:04 följande:

Blir till att beställa vagn efter RUL för oss också. Tänkte beställa en Bugaboo från Holland. Några tusen billigare så.

Gravid-yogan låter lite som en extra föräldrautbildning och mamma-grupp. Vad mysigt. Kanske ska kolla upp om det finns nåt sånt här där jag bor. Tror dock inte det. Men låter ju bra för både kropp och själ.

Mannen känner sig inte utanför då? :)

Nä jag berättar allt för honom. Man kan även gå en profylaxkurs hos henne, och då går man som par. Blir kanske det med. Hon är som en extra barnmorska för oss som går där. Man kan ställa en massa frågor till henne, hon har bra svar ur ett annat perspektiv än rent medicinskt.
  • Fröken Smilla

Nu har vi varit på ultraljudet och vi väntar en perfekt liten flicka <3

• Fröken Smilla

Jag kan inte uppdatera listan med telefonen men det låter bra tycker också vi ska ersätta första UL med RUL. Hade varit kul att veta när alla ska dit

• Fröken Smilla

Tack för alla fina gratulationer <3

Jag höll mig på plats, men när vi kom ut började jag böla

• Fröken Smilla
    MaryoMary skrev 2015-05-07 23:34:31 följande:

Åhhhh här händer det grejer:) vad kul! Grattis!!!

Läser också om yogan, vill så gärna haka på men kan inte nu på våren pga jobb. Om ni går höst kursen vill jag jättegärna gå med!

Om nån sitter vid datorn inom närmsta får ni gärna lägga in rul på mig den 20/5, längtar!

Då har jag lovat mig själv att börja njuta, tro på detta och inte panika mer. Kanske tillochmed köpa första babyplagget:)

Jag kände som du, nu ska jag verkligen börja njuta! Köpte första klänningen efter ultraljudet igår
  • Fröken Smilla

Fick förresten beskedet att moderkakan ligger i framvägg så jag kommer nog känna sparkar lite senare. Men samtidigt så har jag ju känt mina buffar i sidan, så nu vet jag inte vad jag ska tro nåja, förr eller senare kommer jag ju veta vad det är jag känt.

Inte heller låg bebisen på vänster sida som jag trott haha! Hon låg tvärs över, men barnmorskan menade på att hon är så aktiv att läget kan vara annorlunda om en kvart

Blev även framflyttad till den 10/10, så vecka 18 blev helt plötsligt 9 dagar lång... Jag ifrågasatte datumet iom ivf, fick svaret att det har att göra med implanteringen. Sen sa hon också att datumet är ett ca-datum så man ska inte stirra sig blind på det. Jag följer hennes datum eftersom vår vanliga barnmorska kommer göra det så då blir det lite lättare att hänga med själv i alla datum.

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-08 09:20:41 följande:

Wish me luck. Ska få lyssna efter hjärtljud om 30 min...Sen psykolog ..

Kommer gå jättebra! Skönt att få prata av sig! Kram!
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-05-08 15:40:40 följande:

HEJ! Kan inte alla som vet kön göra bikarbonat testet? Vet ni vad de är?

Man tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg och kissar sen en skvätt på och rör om hastigt

Fräser de och skummar är de en kille, är det tyst och stilla så är det en tjej.

Bara en kul grej många verkar göra :)

Kram

Jag gjorde testet i v 13, då visade det flicka, så mitt blev rätt vi tänkte göra testet snart igen för att dubbelkolla.
  • Fröken Smilla

Yogan och ultraljudet har hjälpt mig knyta an till den lilla. Och ju mer jag pratar om henne desto bättre känns det. Jag hoppas att det hjälper er också! För mig hjälpte det att få reda på könet, det blev lite mer verkligt. Men just den biten är ju väldigt personlig, alla vill inte veta. Tidigare hade jag svårt att inse att det fanns nåt därinne. Varför skulle det ha funkat nu när det aldrig funkat tidigare? Vi hade ju turen att lyckas på första IVF:en, jag kan tänka mig att det går ännu djupar när man haft en eller flera förlorade graviditeter tidigare, precis som misslyckade IVF:er.

Många kramar till er alla!

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-09 15:58:40 följande:

Det är ju det jag har känt/sagt hela tiden. Vet inte varför jag känt det så starkt att det är en pojke. Samtidigt kommer vi bara på tjejnamn... hmmm....Förhoppningsvis kan de se könet på tisdag.

Haha så var det för oss med, vi hade ett pojknamn klart, men självklart inget flicknamn och kommer inte på nåt bra heller... Nåja tur man har ett tag kvar!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015