• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-06-01 10:00:40 följande:

Vad använder du för fotoapp? Eller lägger du bara tre bilder bredvid varandra?

Jag använder en app som heter pixlr :) till iPad förvisso men finns ju säkert till iPhone också. Jag har android-telefon så inte helt hemma på iPhone
  • Fröken Smilla

Jag tycker min lillfis vänder sig hela tiden... Känner av när hon snurrar, sen börjar sparkarna nån annanstans i magen bm fick jaga henne förra gången vi lyssnade på hjärtat hehe! Lilla busan!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-06-01 09:56:16 följande:

Här är min:) På sista bilden är den nog lite gasdopad dock. Magen har skött sig bättre förutom just vad gäller gaser, fortfarande som en ballong.

Jag har sedan RUL känt buffar flera gånger om dagen. Hur mysigt som helst! Det är lättare att känna att det inte bara är tarmarna sedan BM berättade att bebisens rumpa ligger precis under min navel.

Någon mer än mig som inte kan posta inlägg via appen (iPhone) längre?

Så fin! Och vilken skillnad från första till sista bilden
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-06-02 10:49:17 följande:

Hehe,, jo så är det ju. För mig funkar det bäst om jag lägger mig ner på rygg ett tag. Då brukar hon tidsnog börja buffa och sparka. Har själv märkt att hon har lite sin dygnsrytm så på dagarna är det mest sporadiska sparkar. Men det kan vara highlife runt kl 10 på förmiddagen och sen är hon väldigt aktiv på kvällen om jag ligger ner och vilar.

Haha våra flickor verkar ha samma dygnsrytm fast min sätter gärna igång på natten också. Har väckt mig några gånger

Kakan - oroa dig inte! Jag läste att man i vecka 26 ska känna sin bebis minst två gånger om dagen, innan dess kan det vara mer sporadiskt.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-06-02 11:03:21 följande:

Någon som haft molvärk igen? Går in i vecka 23 idag och jag har som mensvärk igen. Inte bara växtvärkssmärtor. Smärtan känns långt ner i livmodern. Och det liksom ilar lite i vaginan också. En svidande värk.

Förra veckan hade jag nästan konstant ont i nedre delen av buken.

Ilandet har jag också haft, och det kan vara lite foglossning. Hoppas vi alla slipper värre besvär.

Själv har jag haft det stressigt på jobb och igår fick jag ont i magen. Gick hem tidigare och vilade, men tror min chef fick ett litet uppvaknande...
  • Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-06-02 17:25:26 följande:

Jag har känt av molande värk vid ljumskarna de senaste dagarna, känns lite som mensvärk men funderar på om det kan vara foglossning? Svårt det där när man inte vet hur det ska kännas! Har också haft som stickningar i livmodern då och då de senaste veckorna. Kakan, jag är jätteorolig över att jag inte känner något från bebis o inte gjort alls, i min app står att i v 19 känner de flesta av bebisen, vilket ju gör mig nojjig såklart. Men skönt höra att det är först i v 26 man ska känna två ggr per dag.

En annan grej- verkar som flera av er varit hos mvc nu, i vilken vecka har ni fått komma dit igen? Jag har nämligen nästa tid först 22 juli, är då i v 26 så tycker det känns väldigt sent?

Jag var där i förra veckan, i vecka 22. Lite uppföljning efter RUL, jag fick moderskapsintyget (samt rådet att skicka in det så fort som möjligt pga sommarsemester på FK) och så kollade hon mått och sånt. Men hon sa förvisso att måtten först börjar sättas i kurvan i vecka 26.
  • Fröken Smilla

Stort grattis Asams! Såååå fin du var <3 klänningen var underbar!

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-06-04 14:28:27 följande:

Jag tror faktiskt jag kände av ett par sparkar nu! Kan vara en tarm eller något också , men nånting är det som buffar!

Åh mysigt!

Jag har börjat bli svullen om ben och fötter. INTE roligt! Speciellt anklarna svullnar upp. Har jag haft på mig strumpor så är det en ordentlig rand efter dem på benen när jag tagit av dem... Nån mer med samma problem?
  • Fröken Smilla

Isglass - vi har köpt ett babynest på tradera. Med en madrass som går att ta ut och tvätta, jättefin! Vi tänkte ha lillan i sängen till en början, sen får hon ev använda babynestet även i spjälsängen så den inte blir så stor. Tänker att den är bra att ha i soffan mm också. Kanske tom vagnen eftersom vi köpt en så stor vagn... Sen får vi ju se om hon accepterar den

• Fröken Smilla

Smart förresten att ha värme under!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015