• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

12+5

14+6
  • lisodan

Här händer det inte mycket med magen. 2 veckor emellan och den känns mindre än den var 12+5. Jag får en känsla av att det är tomt därinne.
    Jag har ju också tappat nästan alla symptom. Detta är så jobbigt och jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Som tur var har jag tid för läkare imorgon och ska få lyssna på hjärtljud.

Ska det fortsätta vara så här? Jag börjar må riktigt psykiskt dåligt av det nu känner jag. Börjar känna mig nedstämd- tror inte mycket på graviditeten just nu. Varför skulle jag ha sån tur att jag får ett barn?

Ursäkta ett neggo inlägg!

Hoppas ni andra har det bättre och att New York är fantastiskt Smilla!

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-13 12:12:13 följande:

Jag ser skillnad på din mage! Kolla inte så mycket på övre delen, utan vid dina trosor, för det är ju där bebisen är, och där tycker jag det buktar ut betydligt mer. Magen ovanför trosorna är än så länge bara tarmar och organ som pressats uppåt.

Jag förstår dock din oro och det är bra att du ska få lyssna på hjärtljuden. Självklart har du tur och ska få ett barn!

Jag har faktiskt kunnat ta till mig graviditeten nu, även om jag oroar mig lite inför RUL. Men jag pratar mycket om och med bebisen, och här i NY ska vi börja handla lite bebisgrejer. Jag trodde jag skulle vara mer orolig än jag är, eftersom jag är ett kontrollfreak och oroar mig normalt sett för det mesta. Men så har jag inte heller samma tråkiga erfarenheter som du har Lisdan, och det är inte så konstigt att du känner som du gör. Försök nu slappna av lite (jag vet, lättare sagt än gjort) när du hört den lille imorgon.

Det har du ju faktiskt rätt i. Det buktar ut mer längre ner! Börjar bli som en person med ätstörningar, fast åt andra hållet, som inte kan se när jag blir större. Och du har rätt, det handlar nog mycket om vad vi har med oss i bagaget. Grejen är den att jag hade tagit till mig graviditeten. Vi har pratat namn och vi sjunger för bebisen osv. Men senaste dagarna har det bara inte gått att vara glad och tro på det lika mycket. Hoppas det vänder snart igen! Så alldeles underbart det ser ut i NY!
  • lisodan

Vad jobbigt Asams5. Jag känner med dig!!! Hoppas allt ska gå bra! När gjorde du ultraljud senast?

• lisodan

Känner mig lugnare nu, tack för era kommentarer! Tänk att jag inte kunde se skillnaden nere vid trosorna själv först. Så skönt att ha den här tråden och få lätta sitt hjärta, få input och få följa er andra! Håller tummarna för dig imorgon Asams5.

• lisodan

Tack Kakan. Bebis hjärta tickade så fint och jag fick t.o.m. göra ett snabbt ul. Den höll på och flaxa med armarna där inne. :)

De kollade också HB och det ligger nu på 113. Tror jag ska börja med blutsaft några ggr i veckan och äta blodpudding osv.

Bad om att få börja snacka med en psykolog. Oron äter ju upp mig. Men just nu känns det bra! :)

Håller tummarna för dig Asams5!

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-14 10:32:33 följande:

Lycka till idag Asams och lisodan!

Igår shoppade vi hela dagen... Tyvärr är könsstyrda bebiskläder det vanligaste här, så vi har haft svårt att hitta något neutralt till lilla ärtan, men här är en liten outfit. Mest nöjd över Conversen såklart

Så fina grejer! :)
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-14 10:51:50 följande:

Vad var det jag sa lisodan, klart du ska bli mamma nu! Bra att du frågade efter psykolog dock, tror det kommer hjälpa dig massor. Du ska ju njuta av din graviditet, inte fylla den med oro.

Tänk så många gånger du fått se din bebbe! Jag har bara varit på UL en gång... Nästa blir den 7:e. Tänk om allt inte är ok liksom... Men jag skjuter undan de tankarna tills dess.

Hehe...jo skämtade med min man att jag är en ultraljudsjunkie...Fast jag har ju inte bett om extra, bara vid inskrivning hos bm där de erbjöd mot betalning.
  • lisodan
    Etta skrev 2015-04-14 14:26:59 följande:

Så skönt att allt såg så bra ut lisodan! :)

Väldigt fina kläder fröken smilla, längtar tills jag vågar skaffa några också!

När har ni börjat använda mammabyxor? Kan bara ha ett par av mina vanliga jeans som är väldigt låga och lite slappa pga min enorma ballongmage, längtar verkligen efter mammabyxor men känns lite tidigt skaffa dem i v 12 innan magen kommit? Eller??

Tror jag började använda i vecka 7-8 kanske? Sååå sköna! Jag har två par från HM med mudd. I början kan man vika ner mudden också! Jag tänker att jag kommer fortsätta använda dem sen vid mens till exempel. Är stretch så kommer passa då med :) Hemma har jag mest på mig gravidleggings fr HM. 99 kr i ekologiskt bomull och jättesköna! Det är supervärt att börja använda, du kommer inte ångra dig!
  • lisodan

Ett par av jeansen fick jag ärva. De andra köpte jag billigt på tradera, så det kan vara en ide också.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015