• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-04-07 12:11:23 följande:
    Ja, det sa hon till mig också men att det verkar vara från vecka 14 man kan höra ordentligt.  Jag går in i vecka 12 idag.

I vilken vecka fick du tid för RUL? 18-22 har jag för mig att hon sa till mig men jag har inte fått någon tid ännu så hon skickade iväg remissen igen idag när jag var där. Jag tror att de skickar remiss för RUL när man är där på inskrivning så det kanske inte spelar någon roll när du ringde?
    Hon sa till mig att de gör det på Barnmorskegruppen från vecka 15 om jag ej minns fel. Skönt att du får ett ul imorgon- så bara 3 veckor till du kan komma in och lyssna om du blir orolig!
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-07 12:11:23 följande:

Ja, det sa hon till mig också men att det verkar vara från vecka 14 man kan höra ordentligt.  Jag går in i vecka 12 idag.

I vilken vecka fick du tid för RUL? 18-22 har jag för mig att hon sa till mig men jag har inte fått någon tid ännu så hon skickade iväg remissen igen idag när jag var där. Jag tror att de skickar remiss för RUL när man är där på inskrivning så det kanske inte spelar någon roll när du ringde?

Vi har fått RUL i vecka 20. Tror vi fick kallelse ganska snabbt efter inskrivning.
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-08 06:11:03 följande:

Nja så smidigt vet jag inte om det är på Barnmorskegruppen. Det är en stor klinik men jag uppfattar det som att de är hjälpsamma iaf och jag behövde ju bara vänta en dag på UL. Även om jag tyckte att de kunde styrt upp ett när jag väl var där...

Det kan säkert finnas bättre mvc i Göteborg. Däremot fick jag dåliga vibbar av den närmast oss. När jag ringde och frågade hur allt går till fnös hon närmast till mig och sa att första ultraljudet och det enda är rul. Så jag gillade Barnmorskegruppen ur den synvinkeln att man just kan få ul och betala för det. Sen bor vi hela sommaren i vår kolonistuga, plus försöker hitta lägenhetsbyte, så kändes bra att ha mvc så centralt.

Jamen, en träff i Göteborg för den som vill framöver låter trevligt! Även om man ej bor i Gbg förstås!
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-08 18:48:05 följande:

Tack vad goa ni är!

En fråga: kliar era bröst? Mina kliar så jag blir tokig! Tagit av BHn här nu så jag kan klia tillbaka för fullt. Gah!

Japp, i perioder har de gjort det. Smörjer nu med nån kräm som heter miniderm och det är bättre. Fick tips om den av en läkare, när jag fick nässelutslag för nån månad sen.
  • lisodan

14+2 idag.

Cravings: Röda eko äpplen-en specifik syrlig sort. Har ätit säkert 3-5 stk per dag. Annars gillar jag inte ens äpple. Och gröna grönsaker kanske? Sötsaker generellt också.

Men nog fler saker jag INTE vill äta: röda/gula grönsaker, vitlök, för stark vanlig lök, gryträtter eller "såsig" mat, ugnsbakad mat, för stark mat. Allt detta är sånt jag brukar laga och äta, så svårt ibland att hitta på middagsmat.

Annars är jag som dig Smilla, att jag kan bli otroligt sugen på nåt och då måste jag ha det NU! Kan dock ibland bli grymt besviken för att det inte "smakar rätt" och får istället äckelkänslor.

På det stora hela äter jag MER! Min man är imponerad!

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-09 06:32:45 följande:

Jag har inga direkta cravings, men när jag blir sugen på något så måste jag ha det, och min stackars man har åkt både hit och dit för att få tag i det. Men jag har börjat dricka blåbärssoppa, nåt jag aldrig drack tidigare och älskar numera äpplen också tydligen.

Tänk på att man kan bli hård i magen av blåbärssoppa. Jag blir det iaf.
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-04-09 08:51:45 följande:

Mer äter man ja! Finns ingen botten längre. Alltid hungrig. Blir alltid nån banan på natten också. ???? Hur ska detta sluta. Kommer bli helt groteskt stor.

Har ni ökat nåt i vikt då? Fick en chock när jag ställde mig på vågen häromdagen. 3 kg pluss sen fröna kom i magen.

5 kilo plus här! :) m
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-04-09 08:51:45 följande:

Mer äter man ja! Finns ingen botten längre. Alltid hungrig. Blir alltid nån banan på natten också. ???? Hur ska detta sluta. Kommer bli helt groteskt stor.

Har ni ökat nåt i vikt då? Fick en chock när jag ställde mig på vågen häromdagen. 3 kg pluss sen fröna kom i magen.

5 kilo plus här! :) m
  • lisodan

Hej alla!
    Varit lite nere senaste dagarna. Lite är väl för att jag har varit orolig. Känner mig inte så gravid längre och en del symtom har klingat av/försvunnit senaste 5 dagarna.

Nästan inte illamående längre. Kommer bara tillbaka ibland om jag är hungrig.
    Det känns tomt i magen på nåt sätt.(antar att tarmarna ej är svullna längre)
    Aptiten tillbaka till viss del. Äter saker jag ej ätit på 3 månader såsom en stor fet entrecote stek med sås igår? Vad händer liksom? Och det var SÅÅÅ gott!
    Mycket mer energi igen. Kroppen kan liksom röra sig snabbt igen.

Och nu vet jag ju att i vecka 15 är det vanligt att det vänder- men jag blir bara så orolig ändå. Har också känt mig lite ledsen utan att jag kan förklara varför. Nu borde jag ju vara glad, efter lyckat KUB test förra veckan. Kanske sörjer jag nu allt som hände förra året- ännu en gång? Jag blir ju påmind om hur det var när jag fick MA- symtomen försvann.

Dock har jag kvar en del molvärk och har börjat få ont i livmodern innan och efter jag har kissat. Det är som att den krampar. I natt gjorde det fasligt ont!

Fick pratat med en barnmorska nu i allafall och hon sa att allt låter helt normalt. Började nästan gråta i telefonen av lättnad. Men ska iaf få lyssna på hjärtljud nästa tisdag, eftersom jag ändå har ett inbokat läkarbesök sen innan. (pga flytningar, polyp och blödningar).

Så ska försöka njuta av helgen och äta gott medans jag är sugen- man vet aldrig när det vänder igen
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015