• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Förstår att det känns ångestfyllt, Etta. Så jobbigt att blöd! Men bra att du mått illa och så. Är själv väldigt nervös inför KUB imorn. Lycka till imorn!!

Tack alla, för alla restips. Tror kanske en båtresa lockar mest om vi ska komma en bit bort. Känns som det kan vara lite jobbigt att sova på nattåg som gravid, även om jag älskar att åka tåg.

• lisodan

KUBtestet gick jättebra idag! Lägsta sannolikhet på trisomi 13 och 18. 1:20 000!!!!!! Fattar ni? 39 år gamma, snart 40!? Fick 1:1548 på Downs syndrom. (Annars ligger den på 1:87 i min ålder). Vi går ej vidare med fler tester nu.

Dessutom såg det bra ut i övrigt. Bra hjärtslag, bra storlek, bildade organ osv. Hon berättade att magsäck, urinblåsa och njurar har börjat fungera :) Verkar vara en gymnast därinne, vilket bensprattel! <3

Nu ska vi NJUTA! Nästa stopp blir RUL 12 maj. Ska fira med att börja kolla efter lite mer mammakläder och berätta för fler personer!

• lisodan
    isglass3 skrev 2015-03-31 11:02:02 följande:

Hoppas det har gått bra för er som varit på ul och kub och för er som ska! Det är nervöst...

Jag har oxå varit på ul idag och det gick bra! Är vecka 11+2 och det stämde bra med lilla bönan som var 45 mm. Har som alla gånger varit supernervös så nu känns det skönt att få andas ut lite. Hade dock kvar lite blod från den senaste blödningen från moderkakan som kommer komma ut lite då och då framöver. Beror på att den ligger lågt. Om en vecka ska jag skrivas in på spec. Mvc och även göra kub. Nervöst det med men idag ska jag vara glad

Grattis!
  • lisodan

Lycka till och hälsa på så mycket du vill Utflykt i verklighete, kul att få höra hur det går sen!

Bra Etta att de hittat orsaken till blödningarna och grattis till vinkningen . Hoppas att orsaken inte innebär komplikationer för dig bara!

Och tack alla för grattis och positiva lovord! Hoppas snart det dimper ner fler och fler positiva KUB och ultraljudsresultat!

• lisodan

Angående sex. Vi har inte haft sex alls i år heller. Jag har jag känt lust under graviditeten, men min man vill inte. Fast han vet att det ej är farligt vågar han inte. Så det har jag respekterat. Han är kanske den som lusten försvunnit mest hos efter alla dessa år av försök. Sex blev nåt slags måste under ägglossningsperioderna. Istället är vi väldigt nära varann på annat sätt. Genom samtal, kramar och gos. Jag är absolut inte missnöjd med situationen och det säger han också att han inte är.

När jag blödde för tre veckor sen sa läkaren dessutom att vi ej ska ha sex pga blödningsrisk. Nu har jag såklart varit extra sugen Har återbesök om 2 veckor så kan ju fråga då, han ska kolla till polypen då. Om det finns risk för att blöda, även om det ej är farligt, kommer jag ej vilja ha sex. Jag skulle bli för orolig.

Jag tycker inte du ska känna att det är synd för din man, tycker det är värre om man har sex om det inte känns bra. Speciellt kanske efter vad vi har varit med om. Bra är väl istället att man pratar om det och man kan försöka vara nära varandra på andra sätt.

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-31 19:36:12 följande:

lisodan - tack för din input vi gjorde ett försök för ett tag sen som jag tog initiativ till, men efter ett litet tag blev jag helt blockerad i huvudet och vi fick sluta. Nä det är ju inte direkt synd om honom, men jag önskar jag kunde släppa lite på mina hämningar. För mig var försöken innan också lite påverkande. Förhoppningsvis kan jag släppa ännu mer oro efter besöket hos bm imorgon.

Nej, jag vet ju faktiskt inte hur jag skulle reagera om vi verkligen försökte...
  • lisodan

Lägger upp bilden igen. Första gången råkade mitt fulla personnummer komma med. Tänk på det själva om ni ej vill dela ut era personuppgifter.
  • lisodan
    MaryoMary skrev 2015-03-31 22:01:45 följande:

Vad härliga nyheter Etta och Lisodan, grattis!

Så fin bild Lisodan, vilken vecka är du i nu?
    .

Tack, V. 14 (13+0)
  • lisodan

Härligt Smilla! Vi ska få höra hjärtljud hos bm från v.15, vilket är nästa vecka så känns tryggt. Ska bara ringa en dag innan och komma in snabbt om jag är orolig. Såå skönt att veta att vi kan det.

Etta, jag skulle ringa bm om jag var du för att få veta säkert, eller kanske 1177 kan svara på det så länge? Jag hade tagit alvedon om jag fick feber. Har varit tvungen att ta ett par ggr pga huvudvärk. Tycker inte helt om det, men försöker lyssna på bm och läkare som sagt det är ok. Krya på dig!

• lisodan

Samma här. Mycket molvärk och smärtor som vid mensvärk senaste 3 veckorna cirka. Hade också mycket i början, men med en paus imellan. Du ska se att magen kommer börja växa nu, Kakan! Själv ser jag direkt samband med att molvärken kom tillbaka och att jag började få större mage. Men visste det inte början och blev orolig precis som du.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015