Angående sex. Vi har inte haft sex alls i år heller. Jag har jag känt lust under graviditeten, men min man vill inte. Fast han vet att det ej är farligt vågar han inte. Så det har jag respekterat. Han är kanske den som lusten försvunnit mest hos efter alla dessa år av försök. Sex blev nåt slags måste under ägglossningsperioderna. Istället är vi väldigt nära varann på annat sätt. Genom samtal, kramar och gos. Jag är absolut inte missnöjd med situationen och det säger han också att han inte är.
När jag blödde för tre veckor sen sa läkaren dessutom att vi ej ska ha sex pga blödningsrisk. Nu har jag såklart varit extra sugen Har återbesök om 2 veckor så kan ju fråga då, han ska kolla till polypen då. Om det finns risk för att blöda, även om det ej är farligt, kommer jag ej vilja ha sex. Jag skulle bli för orolig.
Jag tycker inte du ska känna att det är synd för din man, tycker det är värre om man har sex om det inte känns bra. Speciellt kanske efter vad vi har varit med om. Bra är väl istället att man pratar om det och man kan försöka vara nära varandra på andra sätt.