Hur länge ska man längta?
Hej! Jag är ung, 19 år, men har allt "klart". Sambo/färstman sen 3 år tillbaka, hus, bilar, jobb... Allt detdär som man måste ha för att helt praktiskt kunna skaffa barn.
Nu när huset är klart så känns all fritid onödig, typ "jaha och vad ska vi göra nu?" och så får den stackars hunden agera bebis och bli onödigt mycket ompysslad!???? Längtan till att gå ut och festa och "leva livet" som alla tjatar om finns inte alls. För jag vill börja mitt liv, och för att börja det på riktigt så vill jag ha barn. Jag är redan barnvakt så ofta som jag kan och vägrar nu åka till Ikea då ALLA har bebisar där, förutom jag. Bebis och gravidmage, det är det enda jag tänker på! Och jag blir så fruktansvärt avundsjuk på alla andra som får gosa med sina bebisar!
Självklart har detta diskuterats med fästmannen och han säger att han tycker att det hade passat att bli "gravida" om ungefär ett år. Men min fråga är, hur länge ska man längta när man är så ung!? Jag vet att jag vill ha barn, jag vet vad det innebär och vi har allt det praktiska. Men händer det att man plötsligt ångrar sig och vill ha sin fritid tillbaka? Eller är det så att när man verkligen börjat längta, så går det inte över?
Hur har det varit för er? Hur tänker ni och vad har ni för tips?