• Millan93

Hur länge ska man längta?

Jag förstår vad du menar med att "festlivet" inte lockar dig.. det gjorde det inte mig heller..
    Har varit med min kille sen 2009, 5 år. (vi är födda 93- alltså 22 iår) 

Jag har alltid velat ha barn och helst innan 25.. Jag är dock glad att jag väntat tills att kanske bli gravid nu. (tog ut min p-stav nu i februari)
    Något år gör stor skillnad! 

Jag har hunnit gå klart gymnasiet, rest världen två gånger, kompletterat mina betyg på komvux och nu kommit in på min drömutbildning. Så om jag blir gravid nu har jag liksom lite mer "back up" och kan komma tillbaka till mina studier utan att behöva oroa mig för att komma in (då jag redan kommit in nu och bara behöver ta studieuppehåll) 

Det gör allt mycket skönare än om jag hade satsat när jag ville och var 19/20 som du.. Ett, två år gör skillnad :) Barnet/jag hade inte alls haft samma förutsättningar om jag inte fixat allt det där innan :)

Jag är ju också ung men GUUUD va jag är glad att jag RESTE! Det växte jag sååå mycket som människa och det är skillnad att resa runt utan plan med vänner/pojkvän och att resa med bebis.. Bara några tankar  :) Men om resa inte lockar dig eller är ett intresse så kanske inte det är ett problem :) 

Om allt känns bra så ska du köra :) Man vet ju bara själv när man är redo!
    Kram

• Millan93

Haha ja precis, något jag tänkt på dem senaste dagarna också.
    Det är ju liksom inte en söt liten bebis hela tiden utan ett rent helvete ibland också..

Man vet ju själv om man har kompisar som har barn i 3-4 års åldern.. Det är INTE lätt.. Så ska man jobba/plugga på det och kanske bråka lite med partnern.. Så ja.. det är ju inte bara fina instagram bilder som många målar upp det :) 
    Jag antar att man bara pallar med det för man älskar ungen men kan verkligen tänka mig att det är sjukt påfrestande! 

• Millan93

Ja håller med ovanstående! :)

Gör det som känns bäst helt enkelt! Jag har också haft en längtar i åååår och känner inte att det lägger sig!

Det känns ju verkligen som ni har situationen under kontroll med boende och jobb osv. :)

Skriv här igen när du plussar :D 

• Millan93

Va roligt! Jag slutade 3:de Februari :) Ja jag tänkte precis samma!! Skulle mycket hellre få barn på våren, är själv född i maj och riktigt underbart med sommarkalas! Och så slipper man vara sist i klassen med allt :) Men men, man kan ju inte riktigt styra över det :) blir det så blir det liksom <3 Lycka till! Uppdatera om du plussar :)

Svar på tråden Hur länge ska man längta?