• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • KaffeTös
    MelinaG skrev 2015-03-15 14:44:52 följande:

Här är det BIM-7 och blir också knäpp av att inte veta. Tänker dock vänta tills minst BIM, så stor risk för tidigt missfall annars och känns som onödig besvikelse.

Hur långt tror du att du klarar att hålla dig? 

Här är en till på BIM-7!

Jag tänkte vänta med ett test till BIM-4 ungefär, på onsdag alltså. Det var då jag plussade vid förra graviditeten (som dock slutade i mf i v8-9)
  • HCS
    MelinaG skrev 2015-03-15 14:44:52 följande:
    Här är det BIM-7 och blir också knäpp av att inte veta. Tänker dock vänta tills minst BIM, så stor risk för tidigt missfall annars och känns som onödig besvikelse.

Hur långt tror du att du klarar att hålla dig? Glad
    Jag har sagt på onsdag.. men helst skulle jag vilja testa nuuu!   Då är det bim-3 Har fått klara plus på bim-2 förut, svagt på bim-3...
  • MelinaG
    KaffeTös skrev 2015-03-15 14:52:18 följande:
    Här är en till på BIM-7!

Jag tänkte vänta med ett test till BIM-4 ungefär, på onsdag alltså. Det var då jag plussade vid förra graviditeten (som dock slutade i mf i v8-9)
    Spännande! Håller tummarna för dig, så får vi se hur länge jag klarar att vänta med att testa. Planen är lördag, men om det blir så är ju en helt annan femma... Flört
  • Miaomiao

Hej tjejer! Tack för alla gratulationer! Jag ska berätta om mina symtom. På ÄL+4 stack det till på livmoderns vänstra sida - det var då ägget fäste. Efter det började jag känna av lätt illamående och små stickningar i bröstvårtorna. Dessa två symtom fick jag äldrig de gångerna jag inte blev gravid. Jag hade även molverk och stickningar i livmodern men sånt kände jag av varje månad.

Jag har två barn (07 och 08), och fick MA i November. Detta plus är tredje försöket efter MA.

Lycka till ni andra som väntar på plus! Vi ses i gravid-trådar!

• Miaomiao

Glömde säga - har haft ständigt huvudvärk efter att ägget fäste. Brukar aldrig ha det annars.

• KaffeTös
    MelinaG skrev 2015-03-15 15:05:25 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig, så får vi se hur länge jag klarar att vänta med att testa. Planen är lördag, men om det blir så är ju en helt annan femma... 

Sist när jag plussade på BIM-4 så kom Teststrecket upp direkt före kontrollstrecket och var lika starkt som kontrollstrecket, tänkte då att jag haft ägglossning tidigare än vad jag trodde då även det digitala visade "gravid 3+" så egentligen plussade jag kanske sent, men BIM var uträknad baserat på alla mina tidigare cyklar så det var väl lite annorlunda den månaden. Kan ju hoppas att jag får ett starkt plus denna gången med :)
  • mankanjualltidhoppas

Testade nu på vad jag tror är bim +2 och blankare test har jag nog aldrig sett. Ska ju inte spela roll att det bara var två timmar gammal urin när det är så sent.

Var helt säker på att jag var gravid. Jag har haft molvärk i två veckor, humörsvängningar de senaste dagarna och bara en känsla av att det blev något. Sist jag plussa så var det på bim.

Jag har aldrig känt att det faktiskt tog eller känt mig gravid några andra gånger. Så orättvist att min kropp gör detta mot mig. Känns som om jag inte känner mig själv alls.

Kan knappt andas så ledsen jag är.

• Riolina
    mankanjualltidhoppas skrev 2015-03-15 17:04:39 följande:

Testade nu på vad jag tror är bim +2 och blankare test har jag nog aldrig sett. Ska ju inte spela roll att det bara var två timmar gammal urin när det är så sent.

Var helt säker på att jag var gravid. Jag har haft molvärk i två veckor, humörsvängningar de senaste dagarna och bara en känsla av att det blev något. Sist jag plussa så var det på bim.

Jag har aldrig känt att det faktiskt tog eller känt mig gravid några andra gånger. Så orättvist att min kropp gör detta mot mig. Känns som om jag inte känner mig själv alls.

Kan knappt andas så ledsen jag är.

Jag kände likadant förra veckan när mitt test var negativt och mensen kom på bim. Nu känner jag mig bättre och blickar fram till nästa äl. Jag hoppas din besvikelse blir kortvarig och att nästa månad är det vår tur.
  • schober

Hörrni, hur tolkar ni ÄLtester där test-trecket är starkare på ena sidan av strecket än det andra?

Fick positivt ÄLtest runt 15.00 idag, och testade för en halvtimme sen igen och nu är strecket typ "halvt (vänster/höger)" där ena halvan är lika starkt som kontrollstrecket, och andra halvan är lite "ljusare". Är det fortfarande positivt eller har ägget släppt tror ni?

Svar på tråden BIM Mars 2015