• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • tuggummigirl

Hej!

Du har ju ändå träffat den ev. Blivande pappan i nästan 1 år. Så du borde berätta för honom.

jag blev oplanerat gravid med min första med en kille som jag träffat i bara 1.5 vecka!! Å jag berätta för han så fort jag visste å de va svaga sträck så testa igen efter nån vecka å då va de betydligt starkare, inga tvivel alls. Men helt klart är det nervöst å berätta för nån att "hey du ska bli pappa" typ. Men vi va 2 om att inte skydda oss å han blev jätteglad å vi levde ihop i 5.5 år sen å har ytterligare 2 barn ihop. Nu va de ändå ca 2 år sen vi skilde oss men de va bra där ett tag, de blev som i en dröm.

Han har ju rätt å veta enligt mig om du är gravid. Så testa tillsammans om några veckor.

sofijafjun skrev 2015-03-05 21:27:49 följande:

Hej. Vet inte alls vart jag ska vända mig men har följt er här nu och ni alla verkar så klocka och erfarna. Jag ber om ursäkt i förväg om jag har halkat in fel eller skriver luddigt.

Skulle behöva lite råd.

hade oskyddat sex förra onsdagen... kom precis hem från gynakuten för kraftiga smärtor vid äggstockarna... svaret vart. Inge plus på stickan med ultraljudet tyder på att jag precis har blivit gravid med 60 % sannolikhet.... skulle ta ett nytt test om två v för att vara helt säker...

Happ nu då? Är jag gravid? Är jag inte gravid? ska jag berätta för han som jag har haft sex med ( vi har träffats i nio mån men inte pratat om vad vi är än )

Känner mig helt förvirrad :(

• Fian88
    sweetcandy skrev 2015-03-06 07:07:47 följande:

Weeeeeeeee :D tog bara 13 månader :P php6QsFQZ67343.jpg

Grattis igen!!
  • sofijafjun
    tuggummigirl skrev 2015-03-06 07:04:53 följande:

Hej!

Du har ju ändå träffat den ev. Blivande pappan i nästan 1 år. Så du borde berätta för honom.

jag blev oplanerat gravid med min första med en kille som jag träffat i bara 1.5 vecka!! Å jag berätta för han så fort jag visste å de va svaga sträck så testa igen efter nån vecka å då va de betydligt starkare, inga tvivel alls. Men helt klart är det nervöst å berätta för nån att "hey du ska bli pappa" typ. Men vi va 2 om att inte skydda oss å han blev jätteglad å vi levde ihop i 5.5 år sen å har ytterligare 2 barn ihop. Nu va de ändå ca 2 år sen vi skilde oss men de va bra där ett tag, de blev som i en dröm.

Han har ju rätt å veta enligt mig om du är gravid. Så testa tillsammans om några veckor.

Jag är nog mest att ifall jag berättar så sticker han så står jag här med ett barn. Eller att han blir jätte glad och så fäster det inte :O
  • Otti

Grattis alla som plussar!!

Nu äntligen igår så fick jag fullt utslag på älstickan. Dag 21... Och då haft blödningar fre-tis och värk fre och framåt. Men seriöst!
    Hur ont kan äl göra igentligen!?! Hade så jäkla ont igår kväll och kunde knappt inte nudda högra sidan av nedre magen. Så var ju inte så himla sexsugen direkt. Men vad gör man inte haha. Så bara att bita ihop och sexa till det ett par dagar till med ;)
    Idag har jag fortfarande väldigt ont och känner mig illamående och lite snurrig. Är detta normalt för en ägglossning? Smärtan har ju tom vart värre än mensvärken såom brukar vara hemsk...

• Otti

Just ja! Och har ingen aning om när bim är då jag förra månaden fick mens bara 4 dagar efter äl?
    Min kropp är lite konstig efter p-pillrena....

• lotie
    Otti skrev 2015-03-06 08:03:25 följande:

Grattis alla som plussar!!

Nu äntligen igår så fick jag fullt utslag på älstickan. Dag 21... Och då haft blödningar fre-tis och värk fre och framåt. Men seriöst!
    Hur ont kan äl göra igentligen!?! Hade så jäkla ont igår kväll och kunde knappt inte nudda högra sidan av nedre magen. Så var ju inte så himla sexsugen direkt. Men vad gör man inte haha. Så bara att bita ihop och sexa till det ett par dagar till med ;)
    Idag har jag fortfarande väldigt ont och känner mig illamående och lite snurrig. Är detta normalt för en ägglossning? Smärtan har ju tom vart värre än mensvärken såom brukar vara hemsk...

jag har jätteont i ägglossning mår precis som mens eller gravid. Nu vet jag iaf att det är ägglossningen som gör det. Visade starkt positivt imorse med. Men mannen får ju prestationsångest och lyckas inte få till det. Händer det era med?
    Fick till det igårkväll och lyckas vi ikväll så borde det fortfarande finnas chans va?
  • tuggummigirl

Grattis grattis!! Va kul :)

sweetcandy skrev 2015-03-06 07:07:47 följande:

Weeeeeeeee :D tog bara 13 månader :P

• tuggummigirl

Nä det förstår ja mycket väl. Jag hade själv inövat typ ett tal om det "jag tänker behålla det. Vill du inte va me så ok å då kommer jag ej kräva underhåll osv men då får du aldrig träffa barnet, då skrivet jag fader okänd" typ. Kan låta hårt men jag va beredd på att ta hand om barnet själv.

känner du att du kan å vill ta hand o barnet själv om han inte vill ta ansvar?

Men för att ta det andra scenariot om att de inte fäster eller om ifall att man får mf. Nånstans i det läget får det ju komma e diskussion om ni vill försöka på nytt. Blir ni båda glada för detta å känner att det är rätt så kanske ni försöker igen. Du kan ju oxå säga att du tror att du kan va gravid men är inte säker, säg att mensen uteblivit. Se hur han reagerar på det.

sofijafjun skrev 2015-03-06 07:18:36 följande:

Jag är nog mest att ifall jag berättar så sticker han så står jag här med ett barn. Eller att han blir jätte glad och så fäster det inte :O

• tuggummigirl

Tror dedär händer alla karlar nån gång. Vissa fler ggr å vissa mindre ggr. De e fullt normalt. Å ja spermierna lever ju där inne i va e de typ 3 dygn. Så kör på ikväll eller i morgon.

vi hade inte mys på äl dagen å de gick ju ändå.

lotie skrev 2015-03-06 08:15:29 följande:

jag har jätteont i ägglossning mår precis som mens eller gravid. Nu vet jag iaf att det är ägglossningen som gör det. Visade starkt positivt imorse med. Men mannen får ju prestationsångest och lyckas inte få till det. Händer det era med?

Fick till det igårkväll och lyckas vi ikväll så borde det fortfarande finnas chans va?

Svar på tråden BIM Mars 2015