• LPE

Vem vill du se som partiledare i KD?

Sara är realist om asylinvandrare och islam
    Ebba är en duktig boss i Uppsala
    Acko och Emma är inte lika snygga
    Lars är ett PK-troll för mer asylinvandring

Long Playing Emission
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 03:23
    Tyvärr tror jag att rödtoppen vinner
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?
  • Sensitiveguy
    Yamamar skrev 2015-02-12 05:16:33 följande:

Motsvarigheten till islam bör skalas bort istället

Vad menar du?
  • Punkster

Nu är jag definitivt inte kristdemokrat, men jag säger Ebba Busch Thor. Varför? Dels därför att hon är ung och hon är kvinna. Dels därför att hon har en bakgrund i Livets Ord vilket tilltalar KD:s kärnväljare. Dels för att hon är tok-konservativ, vilket kombinerat med bakgrunden inom Livets Ord särskiljer KD mer från övriga Allianspartier i allmänhet och resten av den politiska skalan i synnerhet. Det är bra både för KD:s egen skull och för övriga partiers skull.

• Batmamba

Helst ett riktigt stolpskott så att de trillar under 4%-spärren.

• Sensitiveguy
    Punkster skrev 2015-02-22 16:49:55 följande:

Nu är jag definitivt inte kristdemokrat, men jag säger Ebba Busch Thor. Varför? Dels därför att hon är ung och hon är kvinna. Dels därför att hon har en bakgrund i Livets Ord vilket tilltalar KD:s kärnväljare. Dels för att hon är tok-konservativ, vilket kombinerat med bakgrunden inom Livets Ord särskiljer KD mer från övriga Allianspartier i allmänhet och resten av den politiska skalan i synnerhet. Det är bra både för KD:s egen skull och för övriga partiers skull.

Är du miljöpartist?
  • Digestive

Tror helt klart på Ebba Busch Thor, då den här kandidaten kan ge Kristdemokraterna det där som behövligt sticker ut och utmanar övrig gråmassa. För lite liv i Sveriges politik.

• Sensitiveguy
    Digestive skrev 2015-02-22 18:44:52 följande:

Tror helt klart på Ebba Busch Thor, då den här kandidaten kan ge Kristdemokraterna det där som behövligt sticker ut och utmanar övrig gråmassa. För lite liv i Sveriges politik.

• Punkster
    Sensitiveguy skrev 2015-02-22 16:57:36 följande:
    Är du miljöpartist?
    Ja, hur så?
  • Sensitiveguy
    Punkster skrev 2015-02-23 06:49:35 följande:

Ja, hur så?

Nej, jag... Snappade det vid annat tillfälle. Det är ju samtidigt viktigt att ta ställning mot en eventuell ny konservativ agenda om Ebba Busch väljs. Tycker inte alla fall jag som också är miljöpartist.
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2015-02-23 13:58:21 följande:

Nej, jag... Snappade det vid annat tillfälle. Det är ju samtidigt viktigt att ta ställning mot en eventuell ny konservativ agenda om Ebba Busch väljs. Tycker inte alla fall jag som också är miljöpartist.

Tycker jag *
  • Flash Gordon
    Punkster skrev 2015-02-22 16:49:55 följande:

Hon är inte mer konservativ än att hon vill ha såväl ensam- som homoadoptioner. Ett ställningstagande som är långt mer liberalt än vad partiet idag officiellt vill.

Hon vill heller inte diskutera dagens tidsgränser för aborter.

För att ta ett par exempel.

Så nä, det blir ingen större skillnad med Ebba jämfört med dagens mediumliberala Allians-KD.

Det verkar tyvärr som att inget parti på allvar vill utmana SD i valet 2018 på den konservativa delen av spelplanen.
Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?