• LPE

Vem vill du se som partiledare i KD?

Sara är realist om asylinvandrare och islam
    Ebba är en duktig boss i Uppsala
    Acko och Emma är inte lika snygga
    Lars är ett PK-troll för mer asylinvandring

Long Playing Emission
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 03:23
    Tyvärr tror jag att rödtoppen vinner
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?
  • Flash Gordon
    Sensitiveguy skrev 2015-02-08 03:15:26 följande:
    Batra går mot 45, är det ungt?
    45 är det nya 25 har jag hört.

Men ja, jämfört med sådana som Mona och Maud så tillhör AKB en yngre generation. Känns det som i alla fall.
  • Sensitiveguy
    Flash Gordon skrev 2015-02-08 14:33:35 följande:

45 är det nya 25 har jag hört.

Men ja, jämfört med sådana som Mona och Maud så tillhör AKB en yngre generation. Känns det som i alla fall.

Ja, litet. Men sett till ålder på samtliga nya partiledare genom tiderna är hon högst normal.
  • Yamamar

Rödtoppen vill inte säger han. Kan vi hoppas att han håller det?

• Letitia

Jag hoppas i alla fall att det blir en riktig kristdemokrat, med kristna värderingar. Inte någon mespropp som jamsar med i abortfrågorna, homofrågorna o.s.v., utan som vågar stå upp för den kristna tron. Även om han/hon blir utskälld av PK-Eliten. 

Jag skulle gärna vilja se någon riktigt karismatisk frikyrkopastor, brinnande i sin tro! En och annan svavelpredikan är inte fel heller! Någon som Pastor Green - fast yngre och snyggare!

Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 17:43:40 följande:

Jag hoppas i alla fall att det blir en riktig kristdemokrat, med kristna värderingar. Inte någon mespropp som jamsar med i abortfrågorna, homofrågorna o.s.v., utan som vågar stå upp för den kristna tron. Även om han/hon blir utskälld av PK-Eliten. 

Jag skulle gärna vilja se någon riktigt karismatisk frikyrkopastor, brinnande i sin tro! En och annan svavelpredikan är inte fel heller! Någon som Pastor Green - fast yngre och snyggare!

Har du glömt att KD är ett politiskt parti och inte en kristen sekt?

Att bli aktiv i KD och vara troende har aldrig varit ett krav ifrån partiets sida, som exempel.
  • Letitia
    Sensitiveguy skrev 2015-02-11 18:33:51 följande:
    Har du glömt att KD är ett politiskt parti och inte en kristen sekt?

Att bli aktiv i KD och vara troende har aldrig varit ett krav ifrån partiets sida, som exempel.
    Nä, men det är ju ändå bland troende kristna - och särskilt frireligiösa - som partiet har sin bas. Varför skulle man hymla om det..?
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 18:36:16 följande:

Nä, men det är ju ändå bland troende kristna - och särskilt frireligiösa - som partiet har sin bas. Varför skulle man hymla om det..?

Partiets utgångspunkt är inte att predika om Jesus utan att föra ut kristdemokratisk politik (som för övrigt naturligtvis inte enbart grundar sig på kristendom, utan allmänhumana grundvärderingar).
  • Letitia
    Sensitiveguy skrev 2015-02-11 18:39:43 följande:
    Partiets utgångspunkt är inte att predika om Jesus utan att föra ut kristdemokratisk politik (som för övrigt naturligtvis inte enbart grundar sig på kristendom, utan allmänhumana grundvärderingar).
    Det fattar väl jag också att partiledaren inte ska predika precis i talarstolen i Sveriges Riksdag!
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 18:59:18 följande:

Det fattar väl jag också att partiledaren inte ska predika precis i talarstolen i Sveriges Riksdag!

Nej, religiösa argument bör hållas borta ifrån politiken anser jag.
  • Yamamar

Motsvarigheten till islam bör skalas bort istället

Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?