Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Vem vill du se som partiledare i KD?

Flash Gordon skrev 2015-01-30 13:32:46 följande:

Det skulle onekligen ha sina poänger i en Allians som annars kanske består av tre unga tjejer: Lööf, Batra och Ohlsson(?).

Batra går mot 45, är det ungt?
  • Sensitiveguy
    Cal XVI Gustf skrev 2015-02-08 12:16:53 följande:

Som en jämförelse var pojken Reinfeldt 38 när han blev moderatledare.

Och Ahlmark ynka 36 när han 1975 blev FP-ledare.
  • Sensitiveguy
    Flash Gordon skrev 2015-02-08 14:33:35 följande:

45 är det nya 25 har jag hört.

Men ja, jämfört med sådana som Mona och Maud så tillhör AKB en yngre generation. Känns det som i alla fall.

Ja, litet. Men sett till ålder på samtliga nya partiledare genom tiderna är hon högst normal.
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 17:43:40 följande:

Jag hoppas i alla fall att det blir en riktig kristdemokrat, med kristna värderingar. Inte någon mespropp som jamsar med i abortfrågorna, homofrågorna o.s.v., utan som vågar stå upp för den kristna tron. Även om han/hon blir utskälld av PK-Eliten. 

Jag skulle gärna vilja se någon riktigt karismatisk frikyrkopastor, brinnande i sin tro! En och annan svavelpredikan är inte fel heller! Någon som Pastor Green - fast yngre och snyggare!

Har du glömt att KD är ett politiskt parti och inte en kristen sekt?

Att bli aktiv i KD och vara troende har aldrig varit ett krav ifrån partiets sida, som exempel.
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 18:36:16 följande:

Nä, men det är ju ändå bland troende kristna - och särskilt frireligiösa - som partiet har sin bas. Varför skulle man hymla om det..?

Partiets utgångspunkt är inte att predika om Jesus utan att föra ut kristdemokratisk politik (som för övrigt naturligtvis inte enbart grundar sig på kristendom, utan allmänhumana grundvärderingar).
  • Sensitiveguy
    Letitia skrev 2015-02-11 18:59:18 följande:

Det fattar väl jag också att partiledaren inte ska predika precis i talarstolen i Sveriges Riksdag!

Nej, religiösa argument bör hållas borta ifrån politiken anser jag.
  • Sensitiveguy
    Yamamar skrev 2015-02-12 05:16:33 följande:

Motsvarigheten till islam bör skalas bort istället

Vad menar du?
  • Sensitiveguy
    Punkster skrev 2015-02-22 16:49:55 följande:

Nu är jag definitivt inte kristdemokrat, men jag säger Ebba Busch Thor. Varför? Dels därför att hon är ung och hon är kvinna. Dels därför att hon har en bakgrund i Livets Ord vilket tilltalar KD:s kärnväljare. Dels för att hon är tok-konservativ, vilket kombinerat med bakgrunden inom Livets Ord särskiljer KD mer från övriga Allianspartier i allmänhet och resten av den politiska skalan i synnerhet. Det är bra både för KD:s egen skull och för övriga partiers skull.

Är du miljöpartist?
  • Sensitiveguy
    Digestive skrev 2015-02-22 18:44:52 följande:

Tror helt klart på Ebba Busch Thor, då den här kandidaten kan ge Kristdemokraterna det där som behövligt sticker ut och utmanar övrig gråmassa. För lite liv i Sveriges politik.

• Sensitiveguy
    Punkster skrev 2015-02-23 06:49:35 följande:

Ja, hur så?

Nej, jag... Snappade det vid annat tillfälle. Det är ju samtidigt viktigt att ta ställning mot en eventuell ny konservativ agenda om Ebba Busch väljs. Tycker inte alla fall jag som också är miljöpartist.
Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?