Vem vill du se som partiledare i KD?
Det skulle onekligen ha sina poänger i en Allians som annars kanske består av tre unga tjejer: Lööf, Batra och Ohlsson(?).
Det skulle onekligen ha sina poänger i en Allians som annars kanske består av tre unga tjejer: Lööf, Batra och Ohlsson(?).
Som en jämförelse var pojken Reinfeldt 38 när han blev moderatledare.
45 är det nya 25 har jag hört.
Men ja, jämfört med sådana som Mona och Maud så tillhör AKB en yngre generation. Känns det som i alla fall.
Jag hoppas i alla fall att det blir en riktig kristdemokrat, med kristna värderingar. Inte någon mespropp som jamsar med i abortfrågorna, homofrågorna o.s.v., utan som vågar stå upp för den kristna tron. Även om han/hon blir utskälld av PK-Eliten.
Jag skulle gärna vilja se någon riktigt karismatisk frikyrkopastor, brinnande i sin tro! En och annan svavelpredikan är inte fel heller! Någon som Pastor Green - fast yngre och snyggare!
Nä, men det är ju ändå bland troende kristna - och särskilt frireligiösa - som partiet har sin bas. Varför skulle man hymla om det..?
Det fattar väl jag också att partiledaren inte ska predika precis i talarstolen i Sveriges Riksdag!
Motsvarigheten till islam bör skalas bort istället
Nu är jag definitivt inte kristdemokrat, men jag säger Ebba Busch Thor. Varför? Dels därför att hon är ung och hon är kvinna. Dels därför att hon har en bakgrund i Livets Ord vilket tilltalar KD:s kärnväljare. Dels för att hon är tok-konservativ, vilket kombinerat med bakgrunden inom Livets Ord särskiljer KD mer från övriga Allianspartier i allmänhet och resten av den politiska skalan i synnerhet. Det är bra både för KD:s egen skull och för övriga partiers skull.
Tror helt klart på Ebba Busch Thor, då den här kandidaten kan ge Kristdemokraterna det där som behövligt sticker ut och utmanar övrig gråmassa. För lite liv i Sveriges politik.
Ja, hur så?