• LPE

Vem vill du se som partiledare i KD?

Sara är realist om asylinvandrare och islam
    Ebba är en duktig boss i Uppsala
    Acko och Emma är inte lika snygga
    Lars är ett PK-troll för mer asylinvandring

Long Playing Emission
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 03:23
    Tyvärr tror jag att rödtoppen vinner
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?
  • LPE
    Grus grus skrev 2015-01-31 03:27:45 följande:

Ingen av dom tyvärr. Vill se Maria Larsson där.

Hon är fin ja, lite fel dialekt kanske.
    Long Playing Emission
  • Flash Gordon
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-31 00:06:44 följande:
    Tänk om Adaktusson skulle bli the big daddy då i alliansen och Batra, Lööf och Ohlsson blir hans små playboybunnys
    Det blir ingen badtunna för den nya kvartetten.

Det blir ingen korvgrillning.

Det blir bastu och björkris.
  • Flash Gordon
    LPE skrev 2015-01-31 03:25:46 följande:

Tyvärr tror jag att rödtoppen vinner, han är favorit såg jag.

KD behöver någon som kan styra dem BORT från mittenträsket där de ändå inta har någon chans mot de andra fyra-fem socialliberala partierna som redan trängs där.

KD behöver bli mer konservativt så att Sveriges konservativa har någonting annat än SD att rösta på i nästa val.
  • Gert

Marcus Birro.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Lindsey Egot the only one
    Gert skrev 2015-01-31 10:15:54 följande:

Marcus Birro.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Det hade blivit deras undergång.

Han är jätte trevlig men nån politiker är han inte
  • Gert
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-31 19:47:59 följande:
    Det hade blivit deras undergång.

Han är jätte trevlig men nån politiker är han inte
    KD är redan på väg mot undergång.
  • Lindsey Egot the only one
    Gert skrev 2015-01-31 20:07:07 följande:
    KD är redan på väg mot undergång.
    Tror du det? Tror snart de har många av SD gamla väljare från förra valet. Då Skipper de skämmas för att de röstade på SD också när de lägger sin röst på KD
  • Gert
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-31 22:05:13 följande:
    Tror du det? Tror snart de har många av SD gamla väljare från förra valet. Då Skipper de skämmas för att de röstade på SD också när de lägger sin röst på KD
    Kanske några pensionärer som går över till KD från SD, men de allra flesta stannar kvar i SD.
  • Letitia
    Flash Gordon skrev 2015-01-30 13:32:46 följande:

Vem det än blir skulle jag vilja se en öppen process där flera kandidater lyfts fram och sedan får partimedlemmarna vara med och påverka med en rådgivande omröstning, eller nåt sånt.

Det hade ju varit lite kul med Adaktusson just för att han är en vit, medelålders man. Det skulle onekligen ha sina poänger i en Allians som annars kanske består av tre unga tjejer: Lööf, Batra och Ohlsson(?).

Men jag har ingen aning om vad Adaktusson står för politiskt.

Skulle jag gissa på ett namn nu så gissar jag på Ebba Busch.
    .

Och så vill jag att partiet blir mer konservativt och mindre liberalt. Vi har liberala partier så det räcker i Sverige. Det behövs ett konservativt parti till, utöver SD.

Håller med här. Vi behöver ett kristdemokratiskt parti som vågar vara... kristdemokratiskt! Hägglund har jamsat med de politiskt korrekta alldeles för mycket. Värst var det där med abortturismen...
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Letitia
    Gert skrev 2015-01-31 10:15:54 följande:

Marcus Birro.

Ja, han har bra tankar och vågar gå sin egen väg. Men jag undrar om han inte är för självupptagen - fläker ut sitt privatliv för mycket? Och hur är det med hans alkoholproblem nu..? Inget kan ju sänka en politiker så mycket som otamjade fyllor...
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?