Inlägg från: Letitia |Visa alla inlägg
  • Letitia

Vem vill du se som partiledare i KD?

Flash Gordon skrev 2015-01-30 13:32:46 följande:

Vem det än blir skulle jag vilja se en öppen process där flera kandidater lyfts fram och sedan får partimedlemmarna vara med och påverka med en rådgivande omröstning, eller nåt sånt.

Det hade ju varit lite kul med Adaktusson just för att han är en vit, medelålders man. Det skulle onekligen ha sina poänger i en Allians som annars kanske består av tre unga tjejer: Lööf, Batra och Ohlsson(?).

Men jag har ingen aning om vad Adaktusson står för politiskt.

Skulle jag gissa på ett namn nu så gissar jag på Ebba Busch.
    .

Och så vill jag att partiet blir mer konservativt och mindre liberalt. Vi har liberala partier så det räcker i Sverige. Det behövs ett konservativt parti till, utöver SD.

Håller med här. Vi behöver ett kristdemokratiskt parti som vågar vara... kristdemokratiskt! Hägglund har jamsat med de politiskt korrekta alldeles för mycket. Värst var det där med abortturismen...
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Letitia
    Gert skrev 2015-01-31 10:15:54 följande:

Marcus Birro.

Ja, han har bra tankar och vågar gå sin egen väg. Men jag undrar om han inte är för självupptagen - fläker ut sitt privatliv för mycket? Och hur är det med hans alkoholproblem nu..? Inget kan ju sänka en politiker så mycket som otamjade fyllor...
  • Letitia
    Letitia skrev 2015-02-01 07:35:36 följande:
    Ja, han har bra tankar och vågar gå sin egen väg. Men jag undrar om han inte är för självupptagen - fläker ut sitt privatliv för mycket? Och hur är det med hans alkoholproblem nu..? Inget kan ju sänka en politiker så mycket som otamjade fyllor...
    otajmade
  • Letitia

Jag hoppas i alla fall att det blir en riktig kristdemokrat, med kristna värderingar. Inte någon mespropp som jamsar med i abortfrågorna, homofrågorna o.s.v., utan som vågar stå upp för den kristna tron. Även om han/hon blir utskälld av PK-Eliten. 

Jag skulle gärna vilja se någon riktigt karismatisk frikyrkopastor, brinnande i sin tro! En och annan svavelpredikan är inte fel heller! Någon som Pastor Green - fast yngre och snyggare!

• Letitia
    Sensitiveguy skrev 2015-02-11 18:33:51 följande:
    Har du glömt att KD är ett politiskt parti och inte en kristen sekt?

Att bli aktiv i KD och vara troende har aldrig varit ett krav ifrån partiets sida, som exempel.
    Nä, men det är ju ändå bland troende kristna - och särskilt frireligiösa - som partiet har sin bas. Varför skulle man hymla om det..?
  • Letitia
    Sensitiveguy skrev 2015-02-11 18:39:43 följande:
    Partiets utgångspunkt är inte att predika om Jesus utan att föra ut kristdemokratisk politik (som för övrigt naturligtvis inte enbart grundar sig på kristendom, utan allmänhumana grundvärderingar).
    Det fattar väl jag också att partiledaren inte ska predika precis i talarstolen i Sveriges Riksdag!
Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?