Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Oktoberbebisar 2015

Jag var tvungen till att läsa om tråden jag läst, men hon skrev bara om en diffus känsla om att något var fel, så inget om någon trötthet, så jag inte väcker oro hos någon i onödan.

• mammalovis
    sk0skav skrev 2015-03-31 10:54:23 följande:
    Nja inte så mycket illamående, men tydligen tillräckligt för att äta mindre.

Det kommer till och från fortfarande. Men jag överlever :D
    Jag är liksom du att jag balanserar viktmässigt. Jag har inte gått ner mycket, men andra siffran på vågen har ändrats en eller två gånger, så det känns jobbigt, då jag samtidigt är skittrött jämt och vilar/sover nästan 12 timmar per dygn. Jag har bara kräkts två gånger, men har ingen direkt aptit även om jag kan vara jättehungrig mellan varven.

Nu har vi påsklov en vecka och allt är mycket sämre och hungern har försvunnit. Det är skittråkigt att gå hemma och rutinerna faller med senare frukost o s v. När jag jobbar så äter jag en tallrik yoghurt till frukost, en dubbelmacka och frukt vid 10, lunch vid 12, frukt eller macka vid 14, frukt vid 16 och kvällsmat vid ca 18 och kanske något innan läggning eller när jag är uppe och kissar, då blir det ofta något glas blåbärssoppa. Blåbärssoppan är min räddning för att hindra magens krampande att bli en kräkning. Så istället krampar magen ett antal gånger per dygn numera och det finns nog inget som är riktigt gott. Inte är det bättre att sambon börjat stressa med att vi ska hitta ett hus inom två månader och den pressade ekonomin det skulle medföra. Sambon har aldrig lärt sig spara en krona, så det känns inte så smart. Nu har han väl kommit på att vi kanske kan bo kvar under föräldraledigheten, men det innebär att vi måste göra en ordentlig röjning då vi bor trångt. Jag hoppas verkligen inte att det blir två barn, det vore ohållbart i nuvarande lägenhet.
  • mammalovis
    Annapanna2 skrev 2015-03-31 16:51:59 följande:
    Är det någon som har tips på middag? Det står helt still här och det enda jag ätit idag är macka och lite yoghurt. Helst nåt lättlagat, någorlunda matigt! Aptiten är inte på topp...
    Här får det bli stekt lax, ris och wokade grönsaker ikväll. Jag har skitsvårt just nu för kött och kyckling för allt känns bara torrt i munnen. Jag lyckades i alla fall få i mig lite kall kyckling, ris, två champinjoner, en bit gurka och nästan en hel tomat till lunch.
  • mammalovis

Vad äter ni i påsk?

I vanliga fall brukar jag äta ägghalvor med räkor, lax, jansson, kanske någon bit sill, kex med Brieost samt physalis, vindruvor, kiwi, tomater och carambole. Jag antar att vi får göra en omelett med stuvning i år, krustader är i och för sig gott när någon annan gör dem ...

Det känns som det blir en tråkig påsk ...

Första graviditeten åt jag nog som vanligt vid påsk, då jag plussade i maj och fuskade nog lite vid jul, födde den 27. Den andra fuskade jag nog lite vid jul och påsk tror jag, men då var jag längre gången, födde i juni. Det var nog en skiva lax per gång och någon skiva Brie. I år känns det mer nojigt, då jag inte passerat kub än.

• mammalovis
    Marie14 skrev 2015-03-31 17:22:37 följande:

Jag lämnar gruppen.

Fick missfall nummer 2.
    Känner mig ändå trots allt hoppfull inför nästa graviditet.

Allt gott till er!

Usch, vad tråkigt. Skönt att du ändå redan kan hysa hopp inför framtiden. Ta väl hand om er!
  • mammalovis
    Annapanna2 skrev 2015-03-31 17:20:47 följande:
    Jag tycker också allt känns torrt.. Aldrig varit så mycket för sås och så men nu måste jag ha! Så svårt att laga mat när man inte är sugen på nånting... Och det blir nästan värre av att se maten tillagas. Suck alltså!
    Ja, det blev till att ta ett glas blåbärssoppa för att hålla magen i schack tills maten var lagad och en halv bit lax, lite ris och grönsaker gick ner. Det är skit att känna att man ständigt äter för dåligt, men vad sjuttan ska man äta? Innan var jag sugen på kålrot, men det finns ju inte hemma. Sambon är iväg på innebandy och jag orkar inte släpa med båda barnen så här sent en vända till.

I vanliga fall har jag turen att sambon lagar nästan all mat, men just nu är jag inte speciellt tacksam då nästan inget är gott, utan jag får peta i mig för sakens skull.
  • mammalovis
    sk0skav skrev 2015-03-31 17:27:59 följande:
    Åh vad tråkigt att aldrig äta ordentligt.

Jag är vikarie på förskola så ibland går jag hemma längre perioder och ibland jobbar jag längre perioder. Just nu är jag hemma. Och hade inte sambons dotter varit hos oss så hade jag nog sovit hela dagarna.

Vi bor lagomt, men måste hitta större inom ett år iallafall. Hade tänkt köpa bostadsrätt men så blev vi gravida och får prioritera om lite med större hyresrätt ett tag.

Hyr ni lägenhet eller äger ni den? Kanske kan skaffa en lite större lägenhet tills ni har tid, ekonomi och ork för att titta och skaffa hus.
    Vi hyr en trea på andra våningen på 75 kvm. Då har vi två heltidsboende småbarn och en 10-åring varannan helg. 10-åringen och 4-åringen delar rum och lillan på 21 månader sover i vårt sovrum. Dock har jag ett gäng kartonger som står sedan en tidigare panikflytt när min äldsta tös var 1,5 år. Tyvärr kommer aldrig röjarlusten, utan de står där de står. Nu måste jag som första steg ta tag i det, men problemet är ju bara totalbristen på ork. Ingen av oss trivs med att ha det så här, men å andra sidan är det mestadels jag som står för dammsugningen, handling, tvätt av barnens kläder, så det blir inte så mycket ledig tid med ork över ens innan graviditeten. Just nu undrar jag om vi har varit helgalna som gett oss in på ett barn till. Man glömmer ju bort den där eländiga tröttheten.

Vi har väl tänkt på att flytta till en större lägenhet också, men större lägenheter med hiss och gärna lite trädgård som vi har idag är en raritet. En större trea/fyra går på 7400, så det är drygt 2000 mer än idag och då pratar vi ändå om en mindre stad ... Men jag får väl ringa runt på torsdag då vi är hemma hela dagen.
  • mammalovis
    Laloppan skrev 2015-04-01 11:57:20 följande:
    Jag skall dit nästa vecka för ul..Får ha lite is i magen känner jag. Men sen kom jag på att jag knappt haft någon molvärk heller. Sist jag hade det var för flera veckor sedan...så jobbigt att inte veta vad som sker där inne.
    Förr eller senare kommer oftast spökveckorna då alla symtom försvinner och man går och väntar otåligt på de första sparkarna runt vecka 20. Hur tidigt man känner sparkarna beror på om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg. Sist hade jag fram och kände bara sparkar väldigt långt ner och ganska sällan. Efter vecka 20 hade jag jättemycket sammandragningar, så då förstod jag att det ändå var aktivitet i magen.

Så försök håll modet uppe, förhoppningsvis får du bra besked på ditt ul.
  • mammalovis
    Mira14 skrev 2015-04-02 09:26:22 följande:
    Hur reagerade din chef? Har du varit anställd länge?

Jag köpte gravidbyxor på H&M förra veckan, storlek 36 men jag lämnade tillbaka dom för jag gillade inte allt "tyg" över magen. Än så länge se använder jag hellre låga byxor smile1.gif
    Den här gången använder jag fortfarande vanliga leggings, men jag viker ner allt så det hamnar under magen, typ vid bikinilinjen. Hamnar det på magen trycker det bara och är otäckt och risken är stor att jag kräks. Enda byxorna jag har högre upp är ett par mysbyxor med mjuk mudd. Jag har alltid vikt ner gravidbyxorna också.
  • mammalovis
    Mira14 skrev 2015-04-02 09:27:38 följande:
    Vad är orsaken till att du inte berättat för din chef ännu? Saken är den att jag varit anställd sedan i somras så jag känner mig taskig.. Men de måste hitta en ersättare för mig så jag behöver berätta snart...
    Jag tänker vänta till efter kub i mitten av april. Sedan får vi se om de har något behov av att ha mig kvar som resurs. Det kommer nog finnas lärartjänster ute, men med få månader kvar vill jag inte ta det ansvaret när man dessutom har småbarn att vabba för.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015