Skogisen skrev 2015-09-16 23:19:04 följande:
Dammsuga har min barnmorska uttryckligen sagt att jag inte får då det tydligen är en väldig påfrestning på bäcken o fogar, fuskar lite grann ibland men försöker göra det så lugnt o liksidigt som möjligt, har turen oxå att sambon har två tonårs barn som är hos oss halvtid o hjälper till massor med sånt som är extra svårt (dammsuga, plocka i o ur diskmaskin, fixa tvätten o flyttpacka) så är nog rätt lyckligt lottad här, går på kortare skogspromenader med hundarna o ibland får jag laga mat men Thats it, jo jag har blivit en hejare på o spela spel på mobilen :P men säger bm vila är det ju bara o gilla läget, mår du bra mår bebisen bra o får så karln göra lite mer än vanligt så är ju inte det hela världen, är ju inte som att du kommer va gravid resten av livet ;)
Ja, jag tyckte inte det var så stora krav att dammsuga när han ändå är borta hela helgen och jag får sköta mat, tvätt och barnen. Han fick undan disken och snyggt på spisen samt dammsög kök och hall innan han åkte. I vardagsrummet och äldsta dotterns rum hade han väl bara tagit där det var upplockat ... så helt rent är det ju inte. Återstår att se om det går få barnen att plocka upp och dammsuga lite. Tyvärr börjar ju t o m 2-åringen protestera mot att plocka upp efter sig.
Idag hade hon tydligen sagt till sambon att hon inte gillade fröken. Förhoppningsvis testar hon bara reaktionen av att säga att hon gillar och inte gillar saker, för den fröken är den enda hon har kvar från sin avdelning sedan innan förskolan revs, de går i en nybyggd förskola nu.
I natt har min mage varit som en välpumpad boll, så det var svårt att komma till ro och somna. Dessutom hade jag inte gått på toa, så det fick jag gå upp och göra. Jag tycker det är lite onödigt att kroppen styrt om att behöva göra tvåan framåt 12-1 på natten, istället för på morgonen som innan. Sedan har jag börjat få slemspår i trosan, så jag hoppas inte det är ett tecken på att förlossningen vill närma sig. Jag passerar ju inte 36+0 förrän på söndag. Igår fick jag lite ont i magen efter bm kände var huvudet låg och idag gurglar den väldigt, så jag hoppas det inte behöver bli fler toabesök. Att magen töms är ju ibland ett tecken på stundande förlossning ...
Så det är lite nervöst att vara hemma själv med barnen när det börjar dra ihop sig, som tur är har jag en granne hemma i huset i helgen om det skulle bli kris. Sambon är i samma stad som förlossningen, så han är ju inte så långt borta.