Oktoberbebisar 2015
Vi får hoppas att bebisarna har vett nog att vända sig rätt. Ni som vet att ni har bebisarna i säte, var känner ni rörelser någonstans?
Jag tycker min bebis orsakat vibrationer lite överallt i övre delen av magen det sista, även om de flesta buffarna är uppåt fortfarande. Ena dagen är det jättemycket rörelser, nästa betydligt mindre, så jag nästan undrar om något är fel.
Troligen börjar jag även få foglossning, då det känns att gå från bäckenbotten, ryggen till övre delen av magen, inklusive sammandragningar. Konstigt nog pressar/stramar det neråt även när jag går på toa. Så det är en ny känsla, men det verkar inte hänga ihop med själva kisseriet då det fortsätter även efteråt.
Idag kom jag i alla fall ut på en promenad och gick till KappAhl och skaffade vinteroverall till lilltjejen, nya finger/tumvantar till båda, mjuka gosiga vantar till bebisen och framför allt hittade jag de söta snuttefiltarna i form av kaniner som jag tänkt beställa, men aldrig fick tummen ur i tid, så ännu en bock på listan och jag slipper lägga mer tid på att leta. Lillasyster har en liknande i form av ett lamm, kallad Bä. Även hon verkade godkänna bebisens tack och lov. Så nu är det mer vinterskor som behövs till de äldre inför vintern och någon body till bebisen i 50, annars är vi rätt väl förberedda om jag blir ännu mer orörlig.
Jag hoppas vi kan ta en tur till Jönköping på måndag när förskolan är stängd och min mamma har tagit semester för att ta barnen, då jag egentligen skulle ha en obligatorisk arbetsdag, så jag kan hämta ut några gravidpaket och handla det sista. Det känns lite läskigt att vara iväg med båda barnen själv då jag är så långsam numera och vi inte har en lördag ledig på 3 veckor då sambon är hemma hela dagen, så jag kan åka själv. Samtidigt är det skönt att ha någon med om förlossningen skulle triggas igång och det fungerar ju annars inte på vardagarna när sambon jobbar. Min kropp känns ju inte så pålitlig just nu, även om jag tror bebisen kommer komma närmare bf som de andra.