Oktoberbebisar 2015
Efter att ha läst här i ett antal dagar har jag nu känt mig tvungen att testa en sticka då jag höll på att kräkas innan jobbet i veckan. Det hade varit svårt att förklara anledningen och sedan vara redo att jobba dagen efter ... För säkerhets skull var det skönt att göra det en helg. Jag tror jag får påtala det för min kollega om jag skulle behöva fly fältet. Tack och lov slapp jag ta hand om eländet när ett barn kräktes i korridoren i fredags, det hade nog slutat illa ....
Denna gången har jag testat redan i 5+5 istället för i vecka 7-8 som med de två tidigare barnen. Det blev ett tydligt plus även om jag varit uppe och kissat 4,5 timmar tidigare. Vi är glada även om det skapar en del problem då vi behöver flytta till större lägenhet och skaffa ny bil då vi har 3 barn tillsammans sedan tidigare. Sedan finns oron för att det skulle vara mer än 1. Det blir tufft om det vore två då vi har två barn födda i december 10 resp juni 13 sedan tidigare plus sambons vh som är 10, alla flickor. Min mormor är född tvilling och jag blir 40, så riskerna ökar ...
Det positiva är väl att sambons tös VILL ha fler syskon även om hon har två småsystrar på varje ställe ....
Sedan vecka 2-3 har jag varit svullen om magen. En vecka senare började jag frysa mycket på kvällarna och har gått med konstant infektionstemperatur på 37,1-37,4 på morgonen (neråt 36,2 normalt) och nästan feber på kvällen. Den senaste veckan har jag varit vrålhungrig på för- och eftermiddagen i skolan och varit tvungen att äta något. I början av veckan fick jag ett sug efter blåbär, påläggskorv och ost. Sedan har luktsinnet förstärkts så yngstas bajsblöjor är vidriga. Likaså har smaken förändrats så det var knappt jag kunde äta den inbakade pizzan p g a att den smakade så mycket vitlök i fredags. Ovanpå det får jag panik om halsduken sitter åt om halsen och har fått byta topp på morgonen då flera redan sitter åt om magen. Leggings och kjol VIKS under magen. Att gå upp och kissa på natten börjar också bli vardag. Idag har jag bunkrat upp blåbärssoppa och salta kex, så jag kan få i mig något snabbt på morgonen och ev även på natten om det skulle behövas.
Det ska bli spännande att se om nummer tre går vägen, då jag aldrig haft några medvetna missfall, kanske p g a sent testande.