mammalovis skrev 2015-10-08 20:02:42 följande:
Varning för slemproppsinfo.
Ja, här tror jag att delar av slemproppen har kommit i form av slemstrimmor med lite röda trådar. Lite slemmiga strimmor har kommit i flera dagar och det är ibland som en glidbana att torka sig, men inga vattniga flytningar som jag haft innan vid de andra två förlossningarna.
Här tror jag att jag fått en ny lurig dag med onda sammandragningar till och från. Nu ikväll har jag haft en vända med onda sammandragningar jag fått sitta och andas mig igenom med 6-8 minuter emellan innan vi åt kvällsmat. För säkerhets skull har jag förvarnat grannen, om hon skulle behöva komma upp till barnen som förhoppningsvis sover, vi har i alla fall fått yngsta i säng och den äldsta förhalar med att kissa och dricka vatten, så jag hoppas de sover snart, det gör ju livet enklare om vi måste åka in. Efter jag var nere hos grannen verkar det ha lugnat sig igen eller åtminstone 13 minuter emellan.
Sambon åkte och hämtade en maskin de ska ha imorgon och är borta en timma, så vi får hoppas det är lugnt. Imorgon åker han och jobbar 4 mil bort och risken är väl att båda barnen måste vara hemma, då åtminstone äldsta har feber 38,4 och yngsta ligger på gränsen med 37,8 i kväll. Känns ju jättebra i kombination med att jag är sjukskriven och ska till bm imorgon, om ingen bebis har kommit. Vi får väl se om hans mamma kan komma och följa med eller så. Sambon har bett henne hämta hans tös efter skolan imorgon i alla fall.
Vad sjuttan det är för konstig historia de har vet jag inte, då de ligger neråt 37 på morgonen för att ha feber på kvällen. Återstår att se om det kan vara tredagarsfeber, då de bara är lite snoriga i övrigt.
Nu vet jag ju inte vad dina barn har för normaltemp, men har jag mellan 37 och 37,5 på morgonen så är det feber. Tempen brukar vara lite lägre när man precis har sovit dessutom. Hoppas de kryar på sig snart, jobbigt att ta hand om dem också när bebis är så snart på väg :/