Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Zchimla skrev 2015-10-21 11:16:54 följande:

Skogisen: Med risk för att behöva stå med skämskudde sen, men jag tror inte du kommer gå över och om du går över så tror jag inte det blir mer än max +7.

Lowhannah: Åh vad underbart. Det behövs inte så länge på sjukhus innan man vill hem så 1 vecka är liksom hur länge som helst.

Ja herregud! Det känns helt overkligt att vara hemma, men samtidigt helt jävla underbart! Nu ligger vi alla i sängen och bara njuter :)
  • Iowhannah

Jag fick kateter efter min förlossning och med både ryggbedövning och bäckenbottenbedövning så kändes det ju ingenting när de satte den. Möjligtvis en lättnadskänsla när blåsan äntligen tömdes :D

• Iowhannah
    Fruåslund skrev 2015-10-24 08:46:25 följande:

40+5 idag och inte minsta lilla tecken på att bebis vill ut. Hur var det för er som fått, hade ni några känningar innan eller small det bars till?

Jag hade förvärkar i nån vecka innan jag födde. Kändes som en intensiv mensvärk och det var olidligt att sitta stilla. Kvällen innan allt satte igång på riktigt så mådde jag lite illa och magen var stenhård. Som en enda lång sammandragning. Hela natten efter så hade jag jätteont i ländryggen och kvart i sju på morgonen kom både teckningsblödning och värkar.
  • Iowhannah

Sömnbrist plus hormoner, blandat med att jag är en väldigt känslig person, är en riktigt härlig kombination. Jag är extremt tacksam över 10-dagarna! Det är så skönt att sambon är hemma och kan dela bördan med mig! Eftersom jag dessutom delammar så matar han också. Jätteskönt att han kan ta nattmatningen när jag känner mig helt slut! Vi har förvisso bara haft fyra dagar hemma nu, jag antar att det blir lättare med tiden.

• Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-25 00:05:24 följande:

Det blir det säkert :) tänk på att du har en rätt stor läkningsprocess i kroppen oxå som gör att du är extra trött just nu.

Det är väldigt sant. Min sambo tjatar om det också, att det är viktigt för honom att jag får sova och vila för att läka snabbare. Han är så omtänksam, den där karln :)
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-26 14:12:00 följande:

Har ni som fått känt av bebisens rörelser mellan värkarna?

Jag kände inte heller av några rörelser. Man får lita på personalen och ctg-kurvan helt enkelt :)
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-26 16:33:23 följande:

Ok, hur var det vid förvärkarns? Kände du rörelser då?

Det minns jag tyvärr inte, men jag tror inte det.
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-27 07:33:58 följande:

Det har lugnat sig igen... Förvärkar i 6h igår, dock rätt oregelbundna o en bebis som levde rövare emellan, har inte känt av något alls inatt, men ändå skönt att det hänt nånting :) hade varit kul om hon kom nu i veckan då syrran är uppe från Sthlm o hälsar på :) men men vi får se, förr eller senare kommer hon ju ut :)

Nu när jag tänkt efter så jo, jag kände en väldigt livlig bebis mellan förvärkarna. Väldigt livlig! Nästan så jag trodde att förvärkarna var stressande för honom.
  • Iowhannah
    Fru Hermelin skrev 2015-10-28 08:39:58 följande:

God morgon. Stort grattis till nya bebisar! Här har vi haft en mycket lovande morgon med täta onda förvärkar/värkar. Får stanna upp och andas mig igenom och de kommer i snitt var 3:e minut. Efter en dusch och en till rejäl värk ringde jag förlossningen och då blev det tvärstopp givetvis! Inte en värk kunde jag locka fram under samtalet! Och så fort vi la på kom en rejäl känning inom 30 sek! Haha! Jäkla kropp!

Men men, lite lovande känns det ju iaf. Hade annars tid för koll av fostervatten och sånt på UL-mottagningen idag, men jag tar ju hellre och föder barn om det kan få bli så. Håll tummarna för att det vill fortsätta nu!

Bf+8 idag (41+0) så det vore ju på tiden!

Hoppas det är på gång nu!

Jag känner igen det där med att värkarna lugnar ner sig när man pratar med förlossningen. Jag klockade mina värkar och det var 3-4 minuter mellan varje, men förlossningens ctg-kurva sa 5-6 minuter mellan. Kändes så snopet att kroppen arbetade mot mig när jag väl var inne.
  • Iowhannah

I morgon ska vi flytta till hus. Jepp, med en tvåveckorsbebis. De senaste dagarna har varit skitjobbiga, rent ut sagt! Mycket att göra, en bebis som kräver extra mycket uppmärksamhet, sömnbrist, flödande hormoner osv osv. Jag har aldrig förr känt mig så otillräcklig! Jag har gråtit varje kväll den här veckan och känner bara att jag inte orkar :( Visst, det är snart över, förhoppningsvis blir det bättre när vi har kommit på plats i huset och kan slappna av, men just nu vill jag bara ha lugn och ro och sova :/

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015