• Elyssa81

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (MA v 13) skrev 2015-07-06 20:42:48 följande:
    Grattis till plusset först och främst!! Och så tråkigt med flytningarna :( förstår din oro. Men det behöver ju inte betyda något. Har du testat nåt mer? Tänkte om pluset blir starkare som det ska?
    Tack:)

Inga mer flytningar. Tänkte ta ett test i morgon. Köpte RFSU. Gillar egentligen inte dem. Skulle hellre vilja ha clearblue digital. Kanske åker jag på morgonshopping till Ica Maxi. Jag blir rädd för det var så här det började med mitt MA.
  • Elyssa81

Tog det andra RFSU. Fortfarande svagt. Kanske något svagare . Nu utgår jag från att det är kört!

• Elyssa81

Nu fick jag negativt test i v 5+0 så utgår ifrån att det blir missfall. Någon som har erfarenhet av när man brukar börja blöda? Vill ju gärna att det kommer igång så man kan försöka igen!

• Elyssa81
    Anonym (Nelle) skrev 2015-07-07 15:32:21 följande:
    Fy vad tråkigt smile4.gif Vet inte hur lång tid det tar att börja blöda. Jag började ju aldrig blöda utan fick skrapas men testade å andra sidan starkt positivt hela tiden. Om du inte har hcg i kroppen så lär du nog börja blöda snart men ring gyn om ett par dagar i annat fall!
    Det segaste är att vi ska åka iväg på resa på torsdag. Så hinner inte med nån kontakt innan. Vill bara börja blöda så jag kan gå vidare.

Jag hade hållit mig så det borde helt klart vara positivt nu.

Tack för det underbara stödet i den här gruppen!!
  • Elyssa81
    Tr86 skrev 2015-07-07 17:14:42 följande:

Jag hoppar in och ställer en liten fråga bara. Jag googlade igår (det man aldrig ska göra när man är orolig) och blev otroligt deppig.

Jag fick ju ett MA i mars och har sen dess haft tre cykler som inte har blivit nått på. Jag börjar tro att nått är knas med mina hormoner eller nått då jag känner mensvärkaktig värk nästan konstant efter ÄL varje gång och massa andra typiska gravidsymptom. Det kanske bara är hjärnspöken, men jag mår verkligen skumt. Och mensen är den oxå konstig numera.

Hur som helst. Googlade på "svårigheter att bli gravid efter missfall" varav JÄTTEmånga skrev att det gärna tagit ett ÅR innan de blev gravida igen.

Alltså vafan... :( Vad har ni här inne för erfarenheter egentligen? Har ni fått bebis efter missfall tidigare? Eller är de flesta här i samma sits som mig? Noll barn, missfall och kämpar...

Det är nog väldigt olika. Det är nog de som har svårt att få barn som har störst behov av att skriva om det också.
  • Elyssa81

Blankt idag på testet. Har inga blödningar. Är så ledsen idag. Är det någon som vet hur lång tid det skulle kunna ta för blödningen att komma igång? Kan det ta upp till flera veckor?

• Elyssa81

Nu började jag blöda. Ännu ett missfall till samlingen. Borde man vara nervös för att man fått två missfall i rad?

• Elyssa81
    Anonym (Nelle) skrev 2015-07-09 10:35:09 följande:
    Vad skönt att det började blöda så du slapp gå och fundera på det. Men tråkigt med ännu ett missfall. Det är efter tre missfall man ska söka hjälp. Sen förstår jag definitivt om man är orolig i vilket fall.
    På gyn tyckte de absolut att jag skulle åka in. Tror att de ev kommer att göra en undersökning då jag i tonåren fick cellgifter som kan ha skadat äggen. Det kan visa sig på sikt!

Har två fina barn så ingen katastrof om det inte blir fler barn även om vi drömt om tre.

Tack för ett så fint stöd i denna grupp!
  • Elyssa81
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 13:13:03 följande:
    Jag har två missfall nu på raken. Båda i v.10. Känns jäkligt jobbigt och många tankar snurrar nu eftersom de inte startar utredning förrän efter tre missfall. Orkar man igen liksom? Båda gångerna har det kommit ut en liten bebis i miniatyr. Skitjobbigt... Så jag förstår hur ni tänker. smile4.gif
    Är det första barnet ni försöker med? Två missfall så sent måste vara så jobbigt! Mitt nya kom redan i v 6 vilket är en tröst! Att slippa gå flera veckor som förra gången (då i v 11+6). Får se vad de säger. Sitter i väntrummet på gyn nu!
  • Elyssa81
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 15:36:03 följande:
    Jag har en nioårig dotter sedan tidigare, men det är min mans första och enda, var tanken. Men så verkar det inte bli.

Vad sa de på gyn?
    De tyckte allt såg bra ut. De trodde inte att det hade med mina tidigare cellgifter att göra, utan bara otur! När hon petade och grejade så började det rinna en hel massa blod. Skönt att det är på g i alla fall så att vi kan försöka igen!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?