någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Nej. Jag får bara fokusera på att såvida inte ryggontet tilltar så är det nog ingen fara..
Nästa UL blir 29/9 för KUBen... Gah...
God kväll mitt i natten! Jag tänkte bara kolla, nu ikväll tog jag lire spontant ett äl test o då e frågan kan de vara hormoner kvar i kroppen sen missfallet som gör det lite svagt positivt? Slutade blöda redan i måndags men ja e de kroppen som spökar för man kan väl ändå ibte redan ha äggöossning på g??
Tack alla för era stöttande ord!
Ni som haft tidiga missfall, har ni räknat blödningen som vanlig mens då eller har det dröjt innan kroppen kommit igång igen?
Hej tjejer.
Tänkte bara hoppa in och fråga, jag fick missfall i v12 för 8 veckor sedan nu på fredag. Testar dock jäääättesvagt positivt fortfarande, strecken har varit lika svaga i typ två veckor och vill liksom inte försvinna. Ni som fått missfall lite senare, hur lång tid tog det innan era test blev helt negativa? Sa eran gyn/BM/läkare någonting om hur lång tid det kan ta innan man bör kolla upp? Min BM sa bara att jag skulle komma tillbaka om jag inte fått mensen inom 6 veckor, men har fått mens och äl som vanligt sedan dess. Vi försöker ju igen så vill inte ha någonting kvar från missfallet i september som ligger och slappar där inne liksom...
En liten fråga till er lyckliga som lyckats bli gravida igen! Vilka dagar kring ägglossningen hade ni sex på? Innan, under, efter? Flera dagar i rad osv? Använde ni ägglossningstest?
/En som verkligen vill lyckas denna gång!
Hej!
Det är länge sedan jag skrev nu. Jag har varit så deppad för detta. Fick missfall i vecka 20 i mars detta år. När jag fick min mens igen i november bestämde jag mig för att inte bara fokusera på detta och försöka ta det mycket lättare. Och typ inte ha sex för att vi måste utan för att det är skönt, lättare sagt än gjort.
Sedan har jag även gått på akupunktur i två cykler. Vilket var way out of my comfort zone. Men jag blev verkligen överraskad, det har varit så behagligt och lite konstigt.
Och nu fick jag precis ett plus. :) Mest av allt är känslan att jag inte vågar tro på det. Jag vill vara jätteglad men jag vågar liksom inte tro på det.
Hej!
Fick missfall idag. Är ju tidigt men känns så hopplöst. Detta är mitt andra missfall (det första i mars, i vecka 20). Så det tog nio månader från missfallet till att bli gravid igen - så missfall nu :(
Tack primavolta!
Blödningen slutade efter nån timme, kom aldrig så mycket utan bara så det syntes när jag torkade mig. Igår var det liite brunfärgat i flytningen på morgonen. Sedan dess har det varit lugnt och jag har fått ömmare bröst och starkare streck på testet.
Blödningen kom i samband med nr 2, hormonerna har gjort att jag är lite trög i magen så jag hoppas att det bara var nåt litet blodkärl som sprack och att graviditeten ska få fortsätta.
Har tid för ultraljud 29/2, ska då va i v. 7+5. Hoppas vi tar oss så långt och att allt är okej då!
Jag hade ett MA och ett MF förra våren. Är nu i v 39+0 och väntar på vår efterlängtade bebis. Kommer aldrig glömma hur svårt och tungt det var med missfallen, men jag är glad att vi fortsatte kämpa vidare. Håller tummarna för er alla.