• Elyssa81

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (A) skrev 2015-05-10 15:18:16 följande:

Bild 2 phpNsCeXO71136.jpg

Jag ser inget heller!
  • Elyssa81
    FruA78 skrev 2015-05-10 12:28:11 följande:

Beklagar ditt missfall! Jag har haft två i rad nu (vecka 10 och vecka 8).Jag hade också mycket svettningar på nätterna flera veckor efter båda. Var sjukskriven 2 veckor vid det första. Efter det andra blev jag skrapad på fredagen och gick till jobbet på måndagen men i efterhand så hade det varit bra att vara hemma. Var helt knäckt. Så om du känner att du tvekar så stanna hemma och vila upp dig. Förstår att du är jättledsen och det är helt okej. Kram

Tack för kramen. jag jobbar bara två dagar nästa vecka, så då känns det genomförbart! Är fortfarande vit om läpparna och har huvudvärk då blodvärdet fortfarande är lågt, förutom det rent mentalt jobbiga så är jag helt fysiskt slut också. 

Bara ett pyttelitet streck på gravtestet idag så jag hoppas det är helt blankt om några dagar. Då blir det test med ÄL-stickor varje dag för min del.
  • Elyssa81
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-05-11 10:51:59 följande:

Hej

Efter blödning 3:e april konstaterades att jag var väldigt tidigt i graviditeten trots att jag skulle ha varit i vecka 8. Efter det kom rejäl blödning med klumpar och jag fick missfall. Den 10:e konstaterades på vul att det var på väg ut (låg så lågt ner förklarade läkaren) och att ett graviditetstest dör visade neg. Hemma på stickor från graviditetskollen visade det positivt en vecka till sedan var de blanka. Alltså runt den 20:e.

Trodde inte alls att jag var gravid utan testade idag bara för att tempen legat hög ett tag. Testade med clear blue som visade positivt. Min bm tyckte det lät konstigt att det skulle vara det gamla hormonet som visade. Men kunde inte svara på om det var en ny graviditet eller inte. Inte än isf. Jag måste avvakta och testa igen för att se om det blir starkare. Och ja jag vet att tester kan visa i veckor efter men eftersom det var negativt hos läkaren och även med mina tester för ca 3-4 veckor sedan så blir jag brydd.

phpqxlSvw61233.jpg

Det borde inte visa så tydligt om du fått negativt emellan. Spännande .
  • Elyssa81
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-05-11 17:14:29 följande:
    Nä jag tycker det. Men när jag testade neg efter missfallet var det med stickor från graviditetskollen. Har beställt några nya därifrån nu som jag hoppas få imorgon och är de positivt borde jag ju vara gravid igen smile2.gif
    Å lyllos . Vill så gärna också. Hoppas de andra testerna visar samma fina streck!

Blöder bara pyttelite idag och nästan neg på gravtest igår. 8 dagar sen cytotec igår.
  • Elyssa81
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-11 23:12:05 följande:
    Ja det är lite jobbigt när sexet blir "strategiskt", det gäller verkligen att jobba på romantiken då. Jag tror inte att du behöver stressa för mycket för åldern. Du har ju barn och det är ju ett plus. Snittåldern för förstföderskor på Östermalm är 38 har jag hört.

Jag fick ett plus på mitt test :) men det känns som jag kommer få mens när som helst nu. Jag hoppas verkligen att det är ett plus som ska stanna nu. Jag är verkligen jättenojjig sedan missfallet. phpdaHmbY57141.jpg
    Grattis!! Hur länge har ni försökt efter missfallet?
  • Elyssa81
    Mamma till V skrev 2015-05-13 06:41:55 följande:

Första gången jag blir arg av att få ett plus på gravtest. Jag började ju blöda för drygt en vecka sen och det gör jag fortfarande. Är 110% på att det är ett missfall då det kommit klumpar etc, men ändå får jag ett galet starkt plus idag. Är rädd att det är massa rester kvar så kroppen inte fattar att det är över. Måste nog kanske kolla upp hos gyn ändå smile4.gif

Ring och kolla upp det så slipper du känna oro.
  • Elyssa81

Idag fick jag negativt graviditetstest. Så glad .

Idag har jag inte haft någon blödning. Hur länge ska man vänta innan man har sex?

• Elyssa81

Äsch vi sexade till det. Har inte haft blödning på ett dygn. Hade ägglossningskänningar idag, så ville inte missa. Tog ett ÄL test som visade på begynnande stegring. Man vet aldrig hur mycket kroppen är i obalans.

Mest kändes det skönt att bara få vara spontan och vara nära varandra igen. Har verkligen saknat det under den här tiden.

• Elyssa81
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-05-14 16:50:36 följande:

Idag visade Stickan lite starkare positivt smile1.gif

Jösses jag är verkligen gravid igen. smile2.gif

Men vore kul att veta hur långt gången jag är, men borde vara runt v. 5-6 någonting. phpfXNo0Y36312.jpg

Grattis. Blev du gravid direkt efter missfallet?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?