Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

idaeglund skrev 2015-04-28 13:49:05 följande:

Imorse visade testet att jag har ägglossning, problemet är att maken är borta tills inatt. Kommer det vara försent då? Vi har inte haft sex på 2 dgr då jag haft ont i magen :( Fan.

Nej det är inte försent då. Ägget släpper 12-48 timmar efter glad gubbe.

Så ha sex när han kommer tillbaka. :)
  • Anonym (Fjäril)
    Elyssa81 skrev 2015-05-04 11:39:11 följande:
    Jag känner nu att det sitter något fast där som jag inte kan krysta ut. Har fått mer morfin så jag står ut. Jag ska försöka få ut det. Har återkoll på torsdag. Hoppas allt kommit ut då.

Jag vet inte om fostret kommit ut. Det har kommit stora klumpar men hur vet man om det är fostret?

Hej!

Beklagar ditt missfall. Jag tycker inte att du ska vänta till torsdag om du känner att något sitter kvar. Det är ju inte bra att du får morfin för att stå ut. Jag fick bara Alvedon och de åt jag inte. Om det gör så ont att man behöver morfin i flera doser då skulle jag åka in. 
    Hoppas att du snart mår bättre. 

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-03 22:00:04 följande:
    Åt mig sa dem att tabletter var bäst eftersom vi försökt bli gravida länge och det är bäst för livmodern om man inte går in. Hade jag fått välja då hade jag ändå valt skrapning pga tidigare komplicerat mf. Händer detta igen någon gång ska jag vägra ta cytotec. Så ont som jag hade igår har jag nog aldrig haft. Kändes som om knivstick, jag bara grät...

Nu väntar jag fortfarande (!) på akut-op, har varit fastande i över ett dygn + fortfarande ont, om än inte lika hemskt som igår. Förstår att annat går före, men jobbigt att inte fått äta eller dricka på 26 timmar.
    Hur går det för dig? Har du blivit skrapad nu? Hoppas du mår bättre.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-05 20:23:00 följande:

Hej alla! Får jag hoppa på här?

Jag var gravid i v 12+0 när det på KUB i torsdags upptäcktes att fostret dött sen 9+5. I fredags var jag på gynakuten halva dagen, grät mig igenom varje sekund i väntrummet. Fick välja mellan skrapning och cytotec, valde det sistanämnda. Fick mifegyne i lördags, blev inlagd igår pga att fostret var relativt långt gånget. För mig var det en trygghet att bli inlagd och att barnmorskorna hade full koll på mig, samt att jag fick veta att allt skulle avslutas där och då så funkade inte cytotec-behandlingen skulle jag bli skrapad samma kväll. Men allt gick bra, fostret och moderkakan kom ut och jag blev kollad med vul - läkaren konstaterade att inga rester fanns kvar och efter mer än 10 timmar på sjukhuset fick jag äntligen åka hem. Idag blöder jag knappt, det känns skönt att det äntligen är över. Jag har gråtit konstant sen i torsdags och nu är tårarna slut, det känns skönt att ha varit med om missfallet på så sätt att det blir lättare att förstå nu och släppa taget, blicka framåt.

Nu hoppas jag på att kroppen återhämtar sig fort och att vi kan försöka snart igen. Rädd att det inte tar sig, ännu mer rädd att det tar sig snart igen men att det slutar upp på samma sätt... Kommer aldrig kunna slappna av mer igen :(

Finns det någon här som börjat försöka direkt efter ett MF/MA? Borde man vänta på en mens som de rekommenderar att man ska göra?

Hej!

Beklagar ditt missfall. Så jobbigt att gå igenom.

Det finns ingen anledning att vänta om du inte vill det. Enligt Vårdguiden så kan man försöka på en gång. Däremot ska du inte blöda.

Vi försöker för fullt. :) men det känns som cykeln är lite annorlunda än vanligt.

Hoppas att du snart mår bättre.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-06 06:12:13 följande:
    ???? Svaga rosa flytningar och?
    Är det ett gravtest? :) 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-06 06:12:13 följande:
    ???? Svaga rosa flytningar och?
    Är det ett gravtest? :) 
  • Anonym (Fjäril)
    Elyssa81 skrev 2015-05-06 08:13:54 följande:

Jag är så ledsen nu. I går var det ok! Blödde knappt något. I natt vaknade jag av kraftiga smärtor kl. 2.30. Har varit vaken sen dess. Alvedon och Ipren har inte precis hjälpt. Kommit en klump till, men det avtar inte. Blir tokig. Känner mig så ensam i detta!

Jag tror tyvärr att det kan ta tid. För mig tog det fem veckor innan jag slutade blöda. Känner du dig orolig eller att du inte slutar blöda ring då tillbaka till sjukhuset. 
    Jag fick till sist en skrapning efter fem veckors blödande. Cytotec fungerar inte på alla. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-06 10:01:18 följande:

Ja, tycker mig i verkligheten se ett svagt rosa streck. Tog ett igår men starkare idag. Vet att det är svårt att se på datorn kanske.

Men "växtvärk" som jag haft tidigar graviditeter. Haft 2-3 svaga rosa flytningar. Enligt app så är det BIM först på fredag, men svårt eftersom det varit missfall.

Fattar ingenting.

Har massa gravsymtom.

Då är du ju gravid!! Vad härligt :) 

Kommer inte ihåg när du fick ditt missfall. Hur länge har ni försökt efteråt. 

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-06 10:26:37 följande:

Kan du se strecket?

Jag fick 30 mars.
    Så en gång har vi försökt. Om jag är gravid så är jag i chock. Tog 8-10 månader för båda graviditeterna. Jag har ju statistiken på min sida - 3 missfall på raken är ju ovanligt.
    Men dessa rosa flytningar som kommer en gång om dagen sen i måndags?
    Men har läst att det örekommer.

Efter missfallet så har jag haft JÄÄTTEömma slemhinnor - barnmorskan på sjukhuset sa att det  var  vanligt med ömma slemhinnor som svider efter missfall. Kanske därför det kommer rosa flytningar?

Just nu så de pyttelite brunt i dom.

Hej!

Jag kan inte se strecket, men det betyder ju inget. Om det är ett streck där så är du väl gravid? Jag hoppas verkligen att du är gravid. 

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?