Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-05 20:23:00 följande:
Hej alla! Får jag hoppa på här?
Jag var gravid i v 12+0 när det på KUB i torsdags upptäcktes att fostret dött sen 9+5. I fredags var jag på gynakuten halva dagen, grät mig igenom varje sekund i väntrummet. Fick välja mellan skrapning och cytotec, valde det sistanämnda. Fick mifegyne i lördags, blev inlagd igår pga att fostret var relativt långt gånget. För mig var det en trygghet att bli inlagd och att barnmorskorna hade full koll på mig, samt att jag fick veta att allt skulle avslutas där och då så funkade inte cytotec-behandlingen skulle jag bli skrapad samma kväll. Men allt gick bra, fostret och moderkakan kom ut och jag blev kollad med vul - läkaren konstaterade att inga rester fanns kvar och efter mer än 10 timmar på sjukhuset fick jag äntligen åka hem. Idag blöder jag knappt, det känns skönt att det äntligen är över. Jag har gråtit konstant sen i torsdags och nu är tårarna slut, det känns skönt att ha varit med om missfallet på så sätt att det blir lättare att förstå nu och släppa taget, blicka framåt.
Nu hoppas jag på att kroppen återhämtar sig fort och att vi kan försöka snart igen. Rädd att det inte tar sig, ännu mer rädd att det tar sig snart igen men att det slutar upp på samma sätt... Kommer aldrig kunna slappna av mer igen :(
Finns det någon här som börjat försöka direkt efter ett MF/MA? Borde man vänta på en mens som de rekommenderar att man ska göra?
Hej!
Beklagar ditt missfall. Så jobbigt att gå igenom.
Det finns ingen anledning att vänta om du inte vill det. Enligt Vårdguiden så kan man försöka på en gång. Däremot ska du inte blöda.
Vi försöker för fullt. :) men det känns som cykeln är lite annorlunda än vanligt.
Hoppas att du snart mår bättre.