Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Viola) skrev 2015-05-08 06:08:04 följande:

Man borde ju bara glömma bort det här med att BIM är på måndag och lugnt vänta in mensen. Men naturligtvis är jag sugen på att testa. Det finns ingenting som tyder på att jag skulle vara gravid, men så länge det inte är bevisat så finns ju den teoretiska möjligheten...

Vet inte om man någonsin varit med om sådan stiltje i kroppen, känns inte som om mensen är på väg heller. Kanske har kroppen hakat upp sig och det blir en jättelång cykel.

Jag är i samma sits, lite ungefär. Jag går och känner efter hela tiden om jag känner något i "tjejmagen", vilket jag tycker att jag gör. Å ena sidan tänker jag att självklart är jag inte gravid och å andra sidan hoppas jag verkligen på att jag är gravid. Gjorde ett testa tidigt test i onsdags som är alldeles för tidigt. Då blev det minus och senare blev det ett plus, så då ökade ju hoppet något otroligt, även om jag vet att man inte ska kolla efter tiden har gått ut. Så vad ska jag tro?? Men antagligen kommer ju mensen nästa vecka och så är det bara att starta om med nya friska tag.  

Samtidigt blir jag så osäker på min kropp, jag gjorde ju ägglossningstest (Clearblue dubbleindikator) och det visade på glad gubbe, så det borde stämma. Men jag vet inte riktigt när jag hade min mens sist. Har ju liksom blött hela tiden typ. Jag blir så frustrerad av denna totala ovisshet. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-08 11:52:09 följande:

Det blev inget plus. strecket jag såg var ett torkstreck.
    Så nu har jag mens med dunder och brak!

Känns skönt det också - nu vet jag att kroppen kommer igång ganska direkt efter missfallet. Är bara 5 veckor sedan konstaterat missfall.

Hoppas på nästa månad.

Vad synd! Hoppas att det blir ett plus nästa gång.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-05-09 11:45:17 följande:
    När väntar du dig mens? Om äl-test stämmer så kommer min på måndag, Har fått menskänningar (som inte är detsamma för mig som gravkänningar) så jag borde bara vänta in, men är såklart sugen på att testa ändå... Får se om jag klarar mig genom helgen utan testning. Bara slöseri med pengar ju.
    Om mensen kommer så är det i början av nästa vecka, alltså nu imorgon eller på tisdag.

Ja testa innan är ju egentligen helt meningslöst. Nu har jag försökt att fokusera på andra saker och det hjälper lite. I alla fall är jag lite gladare när jag inte hela tiden tänker på gravid eller inte gravid.

Hoppas att du inte får din mens på måndag. Håller tummarna för oss båda
  • Anonym (Fjäril)
    Elyssa81 skrev 2015-05-09 13:25:09 följande:
    En gång har det hänt att jag fått ett plus efter att testtiden gått ut. Då visade det sig att jag var gravid. Håller tummarna!
    Får hoppas på det, men ställer in mig på att det är mensen som kommer. Tack så mycket för uppmuntran :)
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-09 17:10:57 följande:
    Oj, kan det ta så lång tid :( kanske onödigt att börja testa för tidigt då.. Spelar det någon roll för ägglossning/nästa mens att man fortfarande testar pos? Alltså kan man ha äl under tiden?
    Jag hade ett MA i vecka 20 och fick ägglossning tre veckor efter det. Jag hade testat neg kanske två veckor efter MA. Men började blöda igen efter det och blev skrapad fem veckor efter MA't så kroppen kan nog komma igen även fast det finns rester av den gamla graviditeten.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-05-11 07:44:30 följande:
    Samma här. Borde komma i dag eller senast imorgon för min del. Fast iofs kan ju perioden mellan äl och mens också ha ändrat sig. Inget är omöjligt.
    Nä inget är väl omöjligt - det är ju det som är lite jobbigt. Jag känner att jag är helt vilse i min cykel. Så på ett sätt kanske det är bra att få mensen så den jag kan starta på "ruta ett" igen så att säga. Även om jag hellre är gravid. Men tog ett test imorse och det visade negativt, så det är bara att vänta in mensen. :(
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-05-11 10:13:50 följande:

Testade digitalt i dag för att slippa spekulera, det blev "ej gravid". Trist! Så nu är det bara att hoppas att mensen kommer snart och inte krånglar. :(

Så trist! Ja nu är det nya tag som gäller. Det kommer hända igen, att vi blir gravida alltså. Nu får vi ju ligga massor igen och det är ju också härligt. Flört
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-05-11 10:55:06 följande:
    Haha, ja så sant. Men tyvärr gillar min man inte att ha "strategiskt sex" så honom får jag försöka förföra varje gång - ganska ansträngande. ;)

Det värsta är att jag känner mig så stressad pga åldern, annars hade det varit lugnt. Hoppas verkligen att månaderna inte rinner iväg utan plus för då måste jag nog börja tänka om... och det vill jag inte.
    Ja det är lite jobbigt när sexet blir "strategiskt", det gäller verkligen att jobba på romantiken då. Jag tror inte att du behöver stressa för mycket för åldern. Du har ju barn och det är ju ett plus. Snittåldern för förstföderskor på Östermalm är 38 har jag hört.

Jag fick ett plus på mitt test :) men det känns som jag kommer få mens när som helst nu. Jag hoppas verkligen att det är ett plus som ska stanna nu. Jag är verkligen jättenojjig sedan missfallet.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-11 23:12:05 följande:
    Ja det är lite jobbigt när sexet blir "strategiskt", det gäller verkligen att jobba på romantiken då. Jag tror inte att du behöver stressa för mycket för åldern. Du har ju barn och det är ju ett plus. Snittåldern för förstföderskor på Östermalm är 38 har jag hört.

Jag fick ett plus på mitt test :) men det känns som jag kommer få mens när som helst nu. Jag hoppas verkligen att det är ett plus som ska stanna nu. Jag är verkligen jättenojjig sedan missfallet. phpdaHmbY57141.jpg
    Svårt med bilder - det är starkare i verkligheten. Men ett svagt plus är väl ett plus?
  • Anonym (Fjäril)
    hsh skrev 2015-05-12 06:48:35 följande:
    Det tror jag absolut smile1.gif Mäter ju HCG så skulle annars inte ge utslag. Grattis!!
    Jag vågar bara inte tro det, känns så overkligt.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?