Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Elyssa81 skrev 2015-05-26 14:12:43 följande:

Jag är liksom helt besatt av detta nu, men vi har väl egentligen ingen brådska. Blir ändå jättelångt mellan barnen så några månader hit och dit spelar ingen roll.

Jobbigt bara att försöka igen när man blivit gravid och gjort nästan hela första tre månaderna .

Så känner jag med. Det går åt väldigt mycket fokus på att försöka bli gravid igen. Å ena sidan tänker jag att det är bara två månader sedan jag fick missfall, å andra sidan är vi tillbaka på ruta från att varit i vecka 20 så det är mer än ett halvår vi har "förlorat" eller hur man ska säga. Jag märker själv att jag är stressad och nervös mer nu än förut. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-08-09 23:16:08 följande:

BF idag om inte bebben dött. Det gör så ont! Alla fick ju veta att vi väntade barn då vi fick veta att det var ett MA så sent. Magen växte och jag mådde illa in i det sista. Folk frågar och om vi inte är gravida än. Avskyr att folk vet att vi försöker. Vi har skippat allt vad ältest är denna månad. Vill så gärna gå in på appen för att kolla om det är ÄL snart men gör det inte. Men den enda anledningen är att man läst lyckohistorier där folk blivit gravida när de slutat försöka... Blää för detta! Trodde verkligen inte att jag skulle behöva uppleva BF dagen ogravid...

Vårt BF var den 2 augusti. Och jag är fortfarande inte gravid. Jag var helt övertygad om att jag skulle vara gravid igen innan detta datum passerade (fick MA i v 20 i mars). Nu funkar det bara inte och jag är så nere. Jag känner mig så värdelös. Det är så dränerande och jag vet inte vad jag ska göra. Det känns inte som någon riktigt förstår.
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-08-10 11:11:26 följande:

Ojj vad tungt, MA i vecka 20. När hade fostret dött? Massa Styrkekramar till dig !!

De trodde i vecka 14 men visste inte säkert.

Tack för stryckekramarna. Har bim nu till helgen så jag hoppas hoppas verkligen. Men det känns inte så. Men än så länge lever jag på hoppet.

Grattis till plusset Elyssa. Tänk på att du väntar barn inte missfall.
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-08-10 14:36:53 följande:

Men stackars dig verkligen. Det måste ändå vara rätt ovanligt att fostret dör så sent? Blev du skrapad? Känner med dig verkligen!! Lycka till med din bim.

Jag ska själv till gyn imorgon, är på 5+4 imorgon och vill bara om hon kan ta blodprov eller något så jag får veta om den lever. Är så orolig! Orkat inte ett MA till :(

Åh vad kul för dig. Det kommer säkert gå toppen denna gång. Jag håller tummarna.

Ja jag blev skrapad en månad efter MA't för det slutade aldrig blöda. Men efter det har cykeln varit regelbunden. Så hoppas på plus denna gång. :)
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-08-10 21:13:46 följande:

Hur länge har ni försökt? Har ni barn sedan tidigare?

Jag är rätt nervös för imorgon. Har inte alls kännt någon växtvärk .. Lite dragning i livmodern men ändå sällan eller väldigt korta stunder.

Vi har försökt sedan september förra året. Då gick det på en gång.

Hur gick det för dig idag?
  • Anonym (Fjäril)
    Lizzie09 skrev 2015-08-08 23:47:35 följande:

Har beräknad ÄL på torsdag så jag körde igång med Bisolvonmetoden i förrgår eftersom det gjorde mig gravid sist jag provade det. Så nu hoppas jag att det kommer funka lika bra denna gång :) Det är redan stor skillnad på flytningarna så man märker ju att den gör nytta på så sätt iallafall! Första ÄL efter MA, supertaggad!

Hur fungerar det? Tar din kille också? Hur mycket tar du? Tror jag ska pröva denna gång.
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-08-13 20:30:03 följande:

Hoppade över besöket, läste extremt dåliga recensioner om gynekologen där folk varnade gå dit. Har tidig ultra om 2 v så får vänta dit!

Okej jag förstår. När har du BF? Härligt att du är gravid nu. Säg gärna till hur det går på UL.
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-08-18 12:44:26 följande:

Jag vill dela med mig av goda nyheter. Var på vul idag 6+4 och såg ett litet hjärta slå! Känns så skönt även fast hon sade att det är mer säkert om två veckor. Men måtten och allt var fina! Jag hade ju ett ma i april. Så det går bra för oss alla snart ska ni se!!

Vad härligt!
  • Anonym (Fjäril)

[quote=75651348][quote-nick]Lizzie09 skrev 2015-08-18 12:15:18 följande:[/quote-nick]

Ja det verkar ha gjort susen för många Vi hade 6 misslyckade försök innan vi provade Bisolvon och då gick det på en gång! Hoppas det kommer funka lika bra denna gång! :)

Håller tummarna för dig att det tar sig och att fröet kommer stanna kvar. Förstår precis din känsla av att vara trött och bitter..

Två frågor till ????

Hur mycket tar du och när började du?

• Anonym (Fjäril)

Ska ju vara en smiley istället för alla frågetecken.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?