Inlägg från: Anonym (Viola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viola)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Shit, vilken äl-smärta som satt in!

Min mens- och äl-smärta brukar känns ganska lika men det brukar vara ett svagt molande, inte mer än så. Nu känns hela livmoderregionen öm. Det måste väl bero på att det är först äl sedan missfallet?

Men att det just är äl det är frågan om gör ju att det är ett kärt besvär så att säga.

• Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-27 14:59:01 följande:
    Vilket test använder du? Hur lång tid har man på sig efter "glad gubbe". Är det två dygn med clearblue?

Hoppas att det går vägen denna gång :)
    Tack! Fast jag har aldrig blivit gravid på första försöket eller så, det räknar jag absolut inte med. Ja, det är 12-48 timmar som gäller med clearblue.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-27 17:24:15 följande:

Nu har jag pratat med Kvinnokliniken och jag får komma dit redan i morgon för en ny undersökning. Skönt att slippa vänta.

Vad skönt - det måste vara jättejobbigt att bara vänta.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-27 21:55:37 följande:

Allt sex för att bli gravida ledde bara till en urinvägsinfektion. Penicillin och allmänt sur på läget just nu. Ska testa mig den tredje maj om inte mens kommit innan dess.

Nej vad trist. Men vem vet, sexet kanske gjorde nytta trots allt?
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-27 16:34:11 följande:

Jag är lite förvirrad - jag får glad gubbe med clearblue dubbel indikator men inte med den vanliga clearblue äl testet.

Vilken är mest tillförlitlig?

Jag har själv aldrig använt den med dubbel hormonindikator, men jag antar att den är extra känslig och jag skulle lita mer på den. Den borde väl känna av att ÄL är på gång innan den vanliga CB, eller?
  • Anonym (Viola)
    idaeglund skrev 2015-04-28 13:49:05 följande:

Imorse visade testet att jag har ägglossning, problemet är att maken är borta tills inatt. Kommer det vara försent då? Vi har inte haft sex på 2 dgr då jag haft ont i magen :( Fan.

Absolut inte för sent, det är väl snarare mitt i prick. :D
  • Anonym (Viola)
    Anonym (37) skrev 2015-04-29 08:08:25 följande:

Ok då tror jag att jag kanske hade en nidblödning igår. MF 4 februari i v. 10+6. Idag Bim -4. Tänkte ta ett test imorgon. Nu håller vi tummarna. :)

Dock måste jag säga att jag innan aldrig känt av ÄL. Men sen MF har jag jätteont i livmodern runt ÄL. Inte direkt kul med sex. :S
    Kan det ha med ålder att göra? Jag blir 38 i sommar, kanske börjar äggen att sina?

Det kan ha med missfallet att göra, jag har läst ngt om att man kan känna av när cykeln sätter igång och att det inte är farligt. Jag har nog precis haft ÄL 4 snart 5 veckor efter missfallet (inegn mens än) och jag har haft jätteont! Brukar ha vaga eller inga ÄL-symptom alls. Så det har säkert med missfallet (eller graviditeten) att göra. Är ett år äldre än dig och jag hoppas verkligen inte att det är äggen som börjar ta slut.. :/
  • Anonym (Viola)
    Anonym (37) skrev 2015-04-29 08:08:25 följande:

Ok då tror jag att jag kanske hade en nidblödning igår. MF 4 februari i v. 10+6. Idag Bim -4. Tänkte ta ett test imorgon. Nu håller vi tummarna. :)

Dock måste jag säga att jag innan aldrig känt av ÄL. Men sen MF har jag jätteont i livmodern runt ÄL. Inte direkt kul med sex. :S
    Kan det ha med ålder att göra? Jag blir 38 i sommar, kanske börjar äggen att sina?

Lycka till föresten med testandet!
  • Anonym (Viola)

I dag har jag varit på toa lite för många gånger. Hoppas jag inte har fått uvi - det var någon som skrev att det är vanligare efter missfall? Någon som vet?

• Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-29 13:39:15 följande:

Det har jag inte hör....jag var på återkontroll.

Jag sa att det sved i underlivet nu efteråt och att de sved ibland när jag kissar.
    Efter missfall är det vanligt med torra slemhinnor - då kan det svida.
    Jag köpte en salva på apoteket för underlivet - det hjälpte!

Jaha, det kan ha varit det jag tänkte på. Och kanske det att det tydligen är vanligare med uvi efter förlossning.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?