Inlägg från: Anonym (Viola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viola)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Bebisfeber84 skrev 2015-04-21 19:39:28 följande:

Hej på er! För mig har det gått 1,5 vecka sedan MA. Var 8+2..men dött i vecka 5 :(Så jobbigt men vill nytt så snart som möjligt!! Gjorde grav. Test idag dom tyvärr fortfarande positiv. Hur funkar det, kan man ha äl iaf?

Det skulle jag också vilja veta. För mig var det 3,5 vecka sedan missfallet och testar ff positivt, men har äl-känningar. Men det låter som om det inte skulle gå ihop riktigt?
  • Anonym (Viola)

Det är lustigt, jag har hållit på lite med äl-stickor med mina två sista graviditeter, men har blivit gravid båda gångerna på just den månad då jag struntat i stickorna och chansat! En slump naturligtvis men båda gångerna minns jag att jag tänkt "äh, den här gången har vi nog inte ens prickat in äl", och sedan har det visat sig att det tagit sig! Det kanske är ett ´tecken på att jag borde låta bli äl-test helt enkelt. :D

• Anonym (Viola)
    Tizzen skrev 2015-04-22 09:34:48 följande:

Minus på bim-1 imorse, suck :(

Blä och fy - alltid tråkigt med minus! Kanske innebär en månad närmare plusset (rent statistiskt i alla fall)?

Eller ja - nästan. Själv hoppas jag på minus på fredag, men bara för att få plus sen.

Testade i alla fall i morse om det kunde vara äl på gång, men det var det inte. Då vet jag det i alla fall.
  • Anonym (Viola)
    WiMe06 skrev 2015-04-23 11:35:33 följande:

Det verkar som jag inte missat ÄL trots allt. Mer eller mindre fullt utslag på teststickan nu vid elva. Så skönt att kroppen återhämtat sig så snabbt.

Härligt. Då vet du vad du gör i kväll? :D
  • Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-23 14:23:24 följande:

Det här med ÄLtest.
    I tisdags kväll hade jag nästan fullt.
    På natten fick jag gå upp och ta Alvedon för jag hade sån ÄLvärk. På morgonen hade jag inte alls lika fullt utslag.
    Kan ÄL ha kommit då för att det börjat sjunka?

Massa ÄLflytningar idag och även igår.

Fast Clearblues test säger ju att äl ska ske inom 48 timmar så så man borde ju ha två dygn på sig efter att ha fått fullt utslag. Kanske annorlunda på andra tester.
  • Anonym (Viola)
    emsan skrev 2015-04-24 06:00:10 följande:

Hej! Ny i tråden! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Fick konstaterat igår att man inte kan se några hjärtljud. Trodde jag var i v 17+3. Troligtvis har fostret dött i v15. Känns som hela min värld rasade samman. Jag har hunnit så långt i mina tankar och planering. Ska ta min första tabl på söndag och andra på tisdag. Känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge.. Tanken på att jag bär på ett dött foster är sjuk jobbigt!

Är välsignad med en underbar dotter på 3,5 år men vill så gärna ge henne ett syskon.

Hade svårt att bli gravid andra gången och hade en jätte jobbig resa rent psykiskt varje gång mensen kom..

Är jätte rädd att det ska ta lång tid igen när vi ska försöka igen.. Vet ju inte hur detta MF har påverkat min kropp...

Tack för att ni skriver om era erfarenheter känns skönt att man inte är ensam om denna fruktansvärda erfarenheten!????

OJ, stackare. Vilken chock att få det beskedet så sent i graviditeten. Det måste ju vara väldigt ovanligt att fostret dö så sent. Du ska väl göra ingreppet på sjukhuset hoppas jag, de låter dig väl inte göra det hemma?! Förstår att du måste ha hunnit planera en hel del, du var ju nästan halvvägs.

Vad jag har hört ska inte sena missfall påverka kroppen negativt.  Snarare att an kan ha lättare att bli gravid efter missfall, det finns tydligen en del studier som tyder på det. Sedan verkar det iofs ta olika lång tid för kroppen att komma igång igen.

Kram till dig!
  • Anonym (Viola)

I dag fick jag negativt på graviditetstestet - äntligen!

Fyra veckor efter missfallet verkar kroppen förstå att den inte är gravid. Blödningarna har slutat. Känns så skönt. 

Nu ska jag försöka äta bra och motionera. Gick upp mer i vikt under den här graviditeten än de tidigare, konstigt nog. Och efter missfallet har jag tyvärr fortsatt att lägga på mig. Det blev väl lite tröstätning. Men nu ska jag försöka vända skutan - på ett skonsamt sätt.

• Anonym (Viola)

Jag tror att min mens är på gång, och att kroppen hoppar över äl efter missfallet eller så har jag missat äl. Jag brukar ha det jättejobbigt med PMS och sedan i går har jag en så tydlig PMS-dipp att det liksom inte går att ignorera. Jag hoppas verkligen att mensen kommer snart så att det inte fortsätter så här länge. 

• Anonym (Viola)

Jag har haft pms-känningar i helgen och varit på uselt humör och i går kände jag mensont i magen så jag har gått och väntat på att mensens ska komma tillbaka efter missfallet. Har också testat med äl-stickor för att vara säker på att inte missa det. Och i morse fick jag utslag p äl-test i stället för mens! Använder bara digital äl-test eftersom jag inte vill hålla på att analysera. Jättekonstigt eftersom jag inte har några andra symptom på äl. Men får försöka få till det ikväll eller senast i morgon kväll då. Glad att kroppen verkar redo redan nu, 4,5 veckor efter missfallet.

• Anonym (Viola)
    WiMe06 skrev 2015-04-27 08:58:34 följande:
    Jag hade nästan inga symtom alls på ÄL efter mitt MF, hade en slemmig flytning men alla andra symtom var som bortablåsta. Fick värk när ägget släppt.
    Kroppen beter sig nog inte som den brukar efter missfall tydligen. Men jag hoppas att man kan lita på äl-stegringen i alla fall.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?