emsan skrev 2015-04-24 06:00:10 följande:
Hej! Ny i tråden! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Fick konstaterat igår att man inte kan se några hjärtljud. Trodde jag var i v 17+3. Troligtvis har fostret dött i v15. Känns som hela min värld rasade samman. Jag har hunnit så långt i mina tankar och planering. Ska ta min första tabl på söndag och andra på tisdag. Känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge.. Tanken på att jag bär på ett dött foster är sjuk jobbigt!
Är välsignad med en underbar dotter på 3,5 år men vill så gärna ge henne ett syskon.
Hade svårt att bli gravid andra gången och hade en jätte jobbig resa rent psykiskt varje gång mensen kom..
Är jätte rädd att det ska ta lång tid igen när vi ska försöka igen.. Vet ju inte hur detta MF har påverkat min kropp...
Tack för att ni skriver om era erfarenheter känns skönt att man inte är ensam om denna fruktansvärda erfarenheten!????
OJ, stackare. Vilken chock att få det beskedet så sent i graviditeten. Det måste ju vara väldigt ovanligt att fostret dö så sent. Du ska väl göra ingreppet på sjukhuset hoppas jag, de låter dig väl inte göra det hemma?! Förstår att du måste ha hunnit planera en hel del, du var ju nästan halvvägs.
Vad jag har hört ska inte sena missfall påverka kroppen negativt. Snarare att an kan ha lättare att bli gravid efter missfall, det finns tydligen en del studier som tyder på det. Sedan verkar det iofs ta olika lång tid för kroppen att komma igång igen.
Kram till dig!