Anonym (Icka) skrev 2017-05-10 11:16:15 följande:
Innan jag blev gravid och fick missfallet så hade jag en cykel på 26 dagar. Är osäker på när ägglossning skedde men har för mig att det var ca 11 dagar innan mens förutom den månaden jag blev gravid, ägglossning skedde veckan efter mens då. Fick + 5 dagar innan bim då. Men nu efter har ägglossning skett på cd 12 och 13. Och förra cykeln kom den på cd 29. Blir fundersam över varför den ökat 3 dagar isf.
Använde rr från cd 6 denna gången för att de kom hem då. Och ProgesterAll hade jag förlagt vid städningen och hittade igår
skulle börjat med det förra veckan egentligen. Får väl börja nästa cykel istället.
Det låter som du har en lutealfas på 16 dagar (helt normalt) och när du får ÄL senare, dag 13 så får du mens på dag 29, innan när du fick ÄL tidigare fick du således mens på dag 26-27.
Jag har 14 dagar och ÄL runt dag 12, så 12+14= 26 dagar cykel. Nu sist hade jag 27 dagar då jag fick ÄL på CD13.
Hoppas det gör dig lite klokare helt normalt att cykeln varierar några dagar hit och dit eftersom ÄL inte alltid kommer på exakt samma CD