• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tumvante skrev 2017-04-28 12:41:20 följande:
    Mens är ju bara slemhinnan. Så det kan man ha utan ägglossning. Så hade jag när min mens kom igång efter min dotter, det gick några månader innan jag fick utslag.

Jag har hört att man kan ha ÄL/bli gravid med hcg under 60.

Min hcg är helt i noll nu.

Hoppas den kan svinga upp igen med ett nytt litet frö snart, har ÄL idag enligt stickor, men får se hur jag känner... miste min pappa i tisdags
    Under 5 sa min läkare, först då man kan få ÄL igen enligt dem...men alla säger väl kanske olika. 
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-04-28 13:47:05 följande:
    Jag hittade en studie där de såg att ÄL kommer vid hcg under 60.
    Har du länk till den?
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-04-28 16:52:07 följande:
    Skrev om den till dig tidigare i tråden. I detta inlägget refereras där till studien.

www.twoweekwait.com/community/viewtopic.php
    Men det finns ingen länk till studien och hur många som var med osv, jag ställer mig faktiskt tveksam. Men är ju toppen om man kan ägglossa, men jag tror ju mer på de som säger att så länge HCG är kvar i kroppen så tror ju kroppen att den fortfarande är gravid och då kommer inte hormonerna igång i balans förrän det är ute ur systemet, det låter mer troligt för mig. För vissa tar det flera cykler att komma i ordning efter MF/MA och för andra går det fort. 
    Caisas skrev 2017-05-02 23:19:13 följande:

Förra tisdagen, samma datum som jag plussade med min son 2015, började jag blöda. Var i vecka 12. Åkte till gynakuten dagen efter och fick konstaterat MA, bebisen beräknades ha stannat i vecka 9. Går sönder av sorg. Bebisen kom ut i lördags, helt oplanerat fick jag den i handen och kunde bara inte spola ner den, så nu ligger den begravd i en tändsticksask vid en å nära mitt barndomshem. Lilla hjärtat. Gråter Vill bara bli gravid igen så fort det bara går. Tror inte att jag klarar av att vänta en mens. Hoppas på ett pluss i juni...

Men vad hemskt...jag beklagar verkligen Hjärta ta hand om dig och hoppas du snart blir gravid igen. 
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-03 09:37:16 följande:
    Tack <3

Fick inget brev men träffade på en från kyrkogården som berättade att han ligger där nu och vi var välkomna när som helst. Tårarna bara strömmade efteråt. Så nära nu men ända så långt borta. Har inte tagit mig mod att gå än och har så dåligt samvete över det vill gå helt ensam med första gången.

En annan fråga. När skulle man börja smörja in ProgesterAll efter ägglossningen?

2-3 dagar efter ÄL kan du smörja, men gör inget om du börjar lite senare med, bäst är att vara helt säker på att ÄL är förbi bara. 

Vad tungt..jag var i minneslunden en vecka efter beräknat BF...skittjobbigt och många tårar, men behövde det och kändes som ett bättre avslut efter det. La rosor och tände ett fint hjärtformat gravljus. Har inte känt behov av att gå dit igen efter det. Vi var där tillsammans, kändes viktigt för oss. Vi gör detta ihop och har haft förlusten tillsammans Hjärta

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-03 10:06:58 följande:
    Vet inte varför, men känns mest rätt att gå ensam första gången. Vill nog känna av miljön och känslorna innan de andra barnen kan följa med.

Tror jag hade ägglossning igår så imorgon eller på fredag då?
    Ah ok, jag trodde du menade mannen...mina barn vet inte om det ens, vi hade tänkt berätta efter v 13, men nu blev det ju inte så...de vet inte om att jag är gravid nu heller, kommer vänta till v 15 har vi sagt. Har ju dem varannan vecka och vill ta det när det gått lite längre. 

Ja om ÄL är förbi hade jag börjat i morgon eller på fredag. 
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-03 10:33:38 följande:
    Nästa gång väntar vi innan vi säger något.

Vilken vecka är du i nu?
    Vecka 8+0 idag...har VUL i morgon och är livrädd....
  • Nykär15

Sådär!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-04 11:17:06 följande:
    Åh grattis <3

En milstolpe klar
    Ja...var det värsta jag gjort på länge, så himla nervös och rädd...
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-10 10:43:06 följande:

Nykär, du verkar ha koll på saker. Undrar om du kan hjälpa mig här.

Sista mensens första dag började 19/4. På cd 13 så fick jag full stegring på ägglossningstest. Idag på cd 22 och förväntad mens antingen på cd 26 eller 29. Förra månaden var cykeln 3 dagar längre helt plötsligt. Så hur räknar jag ut äl+ och lutealfasen utifrån detta?

Hej

Jag får det till att du är på ÄL+8 idag, man räknar ju ÄL från dagen efter positivt ÄL-test. Jag skulle säga att du har BIM den 16/5 om du normalt sett har en lutealfas på 14 dagar. Varje kvinnas lutealfas är konstant och ändras inte, så om mensen kommer tidigare eller senare så är det styrt av ägglossningen som varit tidigare eller senare än man trott alternativt att den uteblivit.  Vad brukar din lutealfas vara på? 

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-10 11:16:15 följande:
    Innan jag blev gravid och fick missfallet så hade jag en cykel på 26 dagar. Är osäker på när ägglossning skedde men har för mig att det var ca 11 dagar innan mens förutom den månaden jag blev gravid, ägglossning skedde veckan efter mens då. Fick + 5 dagar innan bim då. Men nu efter har ägglossning skett på cd 12 och 13. Och förra cykeln kom den på cd 29. Blir fundersam över varför den ökat 3 dagar isf.

Använde rr från cd 6 denna gången för att de kom hem då. Och ProgesterAll hade jag förlagt vid städningen och hittade igår skulle börjat med det förra veckan egentligen. Får väl börja nästa cykel istället.

Det låter som du har en lutealfas på 16 dagar (helt normalt) och när du får ÄL senare, dag 13 så får du mens på dag 29, innan när du fick ÄL tidigare fick du således mens på dag 26-27. 

Jag har 14 dagar och ÄL runt dag 12, så 12+14= 26 dagar cykel. Nu sist hade jag 27 dagar då jag fick ÄL på CD13.

Hoppas det gör dig lite klokare Glad helt normalt att cykeln varierar några dagar hit och dit eftersom ÄL inte alltid kommer på exakt samma CD

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?