• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Icka) skrev 2017-04-11 13:18:47 följande:

Tror inte på nått + denna gången. Känns som mensen ska dyka upp vilken sekund som helst nu. Molar i magen, svanken och spänningar i brösten

Men nått jag nog inte fattat är när börjar man räkna från ägglossning. Är det samma dag man får positivt på ägglossningstest eller dagen efter? Är en vecka sen idag jag fick fullt utslag så äl+7 eller äl+6? Kan ju isf vara 4-5 dagar till bim eller 7-8 dagar.

Man räknar äl som dagen efter positivt, så två dagar efter positivt är man på äl+1

Låååångt kvar till BIM ju, ge inte upp!
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-11 21:19:39 följande:
    Så idag äl+6 om jag räknat rätt nu då från positivt ägglossningstest den 4/4? och om min cykel är som innan missfallet så är det 5 dagar till ev mens.
    Har du bara 11 dagars lutealfas? Tar du progesteron efter ÄL för att försöka förlänga den lite isf?
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-12 08:41:00 följande:
    Nej behöver man det och vart får man tag i sånt?

Om man har kort lutealfas så kan ägget ha svårt att fästa in ordentligt innan det är dags för mens, därför kan det vara vettigt att ta extra progesteron för att lura kroppen att det inte är dags för mens. Om man sen testar negativt ex dagen innan BIM eller på BIM (du bör då räkna 14 dagar från ÄL) så får man sluta med krämen så kommer mensen inom en dag eller två. Men för vissa kommer den ändå trots progesteron. För mig har den kommit först när jag slutat med krämen. 

Har beställt den på femalebalanceshop. ProgesterAll heter den. Jag tar ju nu progesteronvagitorier utskrivet av läkare för att stötta graviditeten, kommer fortsätta med dem till v 14. Om du blir gravid ska du fortsätta med krämen förbi v 12 iaf. 

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-12 11:05:22 följande:
    Får definitivt kolla den krämen men var smörjer man, mängd och hur ofta?

Följer med instruktion, men man ska variera vart man smörjer så krämen tas upp, men på tunn hud, innerarmar, innerlår, bröst, händer osv brukar gå bra. Jag har smörjt morgon och kväll. Lite mer på kvällen då man tar upp det bättre på natten. 

Använde den denna gången med och när jag såg ett plus gick jag över till vagitorierna direkt. 

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-12 11:27:50 följande:
    Hur länge har du använt den krämen? Och när börjar man smörja sig i cykeln?

Massa frågor nu
    Man börjar efter ÄL, så kanske 3 dagar efter positivt test om känningarna för ÄL är borta, så man inte stör den. Sen smörjer man fram till BIM, om man inte är gravid slutar man och börjar igen efter nästa ÄL, är man gravid fortsätter man till efter v 12. Googla lite om den så finns det massor att läsa!
  • Nykär15

Jag har använt den sen i höstas, men efter vår utredning fick jag vagitorier utskrivna som är starkare än krämen och som jag tagit från ÄL till mens. Men denna månaden tog jag krämen istället för vi var utomlands och hade ju en pausmånad så hade verkligen inte trott på att bli gravid nu...

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-04-12 16:08:46 följande:

Drygt, fortfarande svagt plus med EP test... undrar hur länge det ska hålla på... måste ju neråt nu. Det jag tror är BIM är först Tors-fre i nästa vecka, enligt app... så inte är det riktigt plus inte...

Ja det kan vara riktigt segdraget att bli av med hcg...för mig tog det tre månader...så frustrerande. Innan hcg är ute ur kroppen kommer du inte få någon ny ÄL, den måste ner under 5 för att börjar fungera igen. Så nästa BIM kan du räkna på först när du vet att du haft ÄL igen. Hoppas det snart blir blankt för dig!
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-04-13 21:46:30 följande:

Tror du kan ha fel där. Hade ont i vänster äggstock i torsdags samtidigt med "rätt" flytningar.

Hittade även ett forum, där trådstartaren hittat forskning som förklarar att HCG under 60 ul inte ber Corpus lutheum att producera progestron - vilket den gör vid HCG över detta - vilket hämmar ÄL.

Studien följde 18 kvinnor efter spontan abort, och alla fick ÄL innan första mens - en blev gravid.

Så... nog allt är det möjligt med små mängder HCG i systemet.

www.twoweekwait.com/community/viewtopic.php

Uppgifterna är från de olika läkare jag träffade genom hela tiden efter vårt MA, när jag desperat bara ville få börja om...
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-14 11:05:50 följande:

Kraschade igår kväll och låg bara och grät pratade med en från kyrkan ang när han ska få komma till minneslunden och än hade ingen liten urna kommit. Vill bara att han ska få komma till sin sista vila nu och vi kan få komma dit och sörja med. De små vill lägga en leksak där och tända ett ljus. Är som en klump i hjärtat idag. Haft bra veckor och pang så ner till botten

Usch vad jobbigt...tog tid innan jag tog mig till minneslunden, var där en vecka efter beräknat BF...la rosor och tände ljus. Det var sjukt tungt men samtidigt viktigt och befriande <3
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-28 10:12:03 följande:

Ångest!

Fyller år idag och har en känsla att brevet från kyrkan kommer idag om att han är placerad i minneslunden

Allt annat har gått på tok idag så varför inte det också liksom

Usch vad tungt...hoppas det kommer på måndag i stället. Eller så får du se det som något fint, att han finns däruppe och vakar över er och vill att du ska få en fin plats att gå till Hjärta kramar

Och grattis på födelsedagen, hoppas den ändå går att vända till något bra!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?