någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Ok allihopa, nu behöver jag verkligen er åsikt och ert råd.
Efter två missfall och tsh-värde på 5,7 (hypotyreos) sa läkaren att värdena måste ner innan en ny graviditet. Fick Levaxin som jag nu ätit i tre veckor. Idag var jag på återbesök och läkaren såg att tsh-värdet gått ner till 3,8. Fortfarande för högt (ska under 2,5), men det har ändå gått ner bra på dessa veckor. Nästa vecka har jag ägglossning (om cykeln är normal direkt efter mf, läkaren sa att det såg ut som att äl var på g). Jag vill inte missa en möjlighet till graviditet och vill gärna köra på. Läkaren säger att värdena helst ska ner men då äl inte är förrän om en vecka och sedan tar det tid för ägget att fästa osv osv så då är vi två veckor fram redan i tiden, och värdena har gått ner ytterligare. Så läkaren sa att vi får göra som vi vill. Det är generellt lättare att bli gravid efter ett mf så hon förstod om vi vill ta vara på det. Men värdena är lite höga men borde gå ner. Hon sa att för att vara på supersäkra sidan hade det varit bra att vänta en månad, men då värdena sjunker fint borde det inte vara någon fara.
Så hur ska vi göra? Det är ju inte ens säkert att jag har äl nästa vecka eller att cykeln funkar som den ska. Men vågar man vänta? Hur skulle ni gjort?