Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

idaeglund skrev 2015-05-02 16:34:54 följande:

Har spenderat helgen med några vänner som står i kö till IVF. Känner mig glad att slippa det, men samtidigt är ju missfall väldigt sugigt också! Det är inte lätt det här med barnverkstaden!! Jag fick mitt MA 20 feb och hade min första ägglossning i ons, tors eller fredags. Så det har tagit tid! Det visade dubbla streck varje dag, men idag var det bara ett enda streck. Vi har gjort så gott vi kan nu, hoppas såklart att det satte sig den här gången, vill bli gravid NU!

Någon mer än jag som känner sig stressad pga att kompisar är gravida? Jag var gravid samtidigt som tre av mina bästa vänner, men efter missfallet är jag alltså den av oss fyra som inte får något barn 2015. Suck..

Vill inte känna mig avis, men går liksom inte låta bli att bli lite halvsur.

Jag var en av fler i bekantskapskretsen som var gravida samtidigt (detta visade sig efter att jag fått MA när folk började berätta). Kände ingen avundsjuka eller missunnsamhet MEN jag kände att deras graviditeter påminde mig om sorgen och vad vi förlorat därför kändes det jobbigt men ingen avundsjuka vilket jag blev lite förvånad över. Men när jag träffar de som har BF ungefär som jag skulle haft så klart man kastas tillbaka och det hugger lite i hjärtat men det har blivit mycket lättare så här 4månader efteråt trotts att vi inte lyckats bli gravida igen än...
  • Anonym (Nelle)
    WiMe06 skrev 2015-05-02 09:04:19 följande:

Tog ett test idag på BIM-2, totalt blankt smile4.gif

Så blir att vänta in mensen på måndag. Känns lite deppigt, man hoppas ju lite mer när man har fått höra att det är lättare att bli gravid efter MF.

Åh vad tråkigt! Det är lika jobbigt varje månad Hoppas på bättre lycka nästa gång
  • Anonym (Nelle)
    Mamma till V skrev 2015-05-07 19:11:51 följande:

Hoppar in här... Tyvärr får man väl ändå säga smile4.gif

Började blöda natten mellan sön-mån var då i vecka 7+4, har blödigt rätt mycket och i går kom en stor klump ut. Nu börjar det lugna sig, har inte haft speciellt ont. Tänkte nog inte åka in och kolla om jag fortsätter må bra. Ni som skrapats, får jag fråga varför? Är det för att ni haft ont eller för att ni inte slutade blöda?

Jag skrapades för att jag fick ett MA.

Beklagar att du fått MF och välkommen till tråden!
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-20 08:55:07 följande:

Jag testar fortfarande svagt positivt.. Det är så svagt att det knappt syns men det är plus. Har varit så några dagar så tror alltid det ska vara neg dagen efter men icke. Hur lång tid kan det ta?? Tänker om det är såpass svagt borde det väl knappt vara mängder av hcg kvar i kroppen & hur kan det då ta flera dagar för det sista att sjunka?

Jag testade positivt ända till jag fick mens efter skrapningen (vecka 11). Så 28dagar efter skrapning.
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-20 17:03:38 följande:

Ni som testade positivt länge, hur länge var det jättesupersvagt? Bara mot slutet eller typ 1-2 veckor?

Ca 2veckor.
  • Anonym (Nelle)

Välkommen ni som är nya och grattis till er som plussat!

Vi är inne på försök nr 5 efter MA. Känns som vi aldrig kommer bli gravida och jag börjar fundera på om något är galet! Fick iaf glad gubbe på CB ältest för en vecka sedan så ägglossningen verkar ju fungera! Men fy vad tradigt det börjar kännas!

• Anonym (Nelle)

Hej allihop!
    Har tagit en paus från familjeliv! Har nyss haft ÄL och detta bli vår 6e försök efter MA! Har köpt en CB fertilitetsmonitor som jag ska testa nästa cykel. Någon som kört med CBs fertilitetsmonitor?

• Anonym (Nelle)
    Anonym (frågor) skrev 2015-06-19 10:59:27 följande:

Hur många cykler tog det förra gången?
    4 cykler och då de två första utan ägglossning efter att jag slutat med cerazette! Vi kommer söka hjälp efter semestrarna då vi försökt i ett år i augusti dock varit gravid i 2,5 av dessa månader... Vet att 6mån inte är länge eg och vi är 33år samt 40år vilket säkert gör sitt till samt att jag upptäckt att jag har ÄL MYCKET tidigare än jag trott (dag 12) så jag misstänker att vi försökt när det redan är försent! Blir jättebra med monitorn över sommaren och sen söka hjälp i september...
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-06-25 10:20:19 följande:

Jag blir så ledsen, tog detta idag på bim. Ser ju inte lovande ut precis... Fått svaga streck med testlagret i flera dagar, trodde verkligen att jag skulle få plus imorse :( känner snart att jag inte orkar hålla på mer, 4;e försöket efter MF och INGET händer. Kommer aldrig mer testa med testlagret iaf! phpPDUWyc43870.jpg

Jag får tyvärr svaga streck med testlagret alltid! Det verkar vara standard. Om du inte får ett tveklöst streck på testlagret så råder jag dig till att tolka det som negativt! Har blivit besviken såååå många ggr pga av dessa svaga streck
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (frågor) skrev 2015-06-25 21:30:39 följande:

Hur fort gick det första gången? När blev mf?

Hur gammal är du? Det är normalt med flera månader - ett år eller mer.

Vi blev gravida efter 4månader försök varav 2med ÄL (ätit cerazette innan...). Fick MA i vecka 11 och skrapades. Är nu på 6e försöket efter MA snart på 7e. Har aldrigt tigger haft problem att bli gravid och undrar vad som gick fel....
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?