• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!

Här har vi haft treårskalas i helgen. Släkt och vänner på besök, familj boende här och 30 pers på kalaset så fullt upp Hunnit läsa men inte skriva.

Lovisa har varit förkyld i veckan. Gått jättebra på dagarna. Lika glad som vanligt men lite rossligt och täppt på natten. Varit lite ynkligt och haft större närhetsbehov än vanligt och även fått sova hos mig några timmar varje natt. Gått bra men då hon även ammat lite oftare (2 ggr ist för 1) så är jag lite mör. Men allt är ju relativt, är iaf inte magsjuka

Lovisa blir sju månader imorgon och tog sitt första riktiga krypsteg idag Har äntligen lärt sig sitta helt utan stöd med.

Hoppas det är bra med er alla och att dopet blev lyckat Danisen!

Stora kramar

• villsågärna38

Hur mår ni tjejer? Hoppas solen skiner på er alla. Här är det fantastiskt idag. Känns nästan som sommar och körsbärsträden blommar!

Själv har jag haft barnfri förmiddag. Lovisa har varit med sin farmor och farfar och jag har varit hos frisören. Var borta i fyra timmar och det gick hur bra som helst Ammar ju morgon, middag, kväll numera (och på natten såklart) och hon äter bra med annan mat så det funkar jättebra att vara borta några timmar. Ett par timmar till hade också gått utan att pumpa ut tror jag. Även det gick superbra så blev hon jätteglad då jag kom hem igen. Började först gråta då hon hörde min röst (hade inte gråtit alls då jag var iväg) och sen skratta och gosa Ammade sen i 20 minuter och då somnade hon vid bröstet (händer sällan dagtid numera) Man riktigt såg hur hon mös. Lilla snuttan!! Så nu sitter jag i soffan ett tag så hon får ladda lite närhet

Ha en bra dag!

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-05-11 22:37:32 följande:

Vi mår bra! Varit i Gbg i em/kväll och ätit en tidig middag med tjejerna och Adam skötte sig fint! Sambon kunde inte ha honom för han var tvungen att jobba och skönt då att han är ganska så lätt att ha med nuförtiden så man inte behöver missa saker. Lite gröt och byte till pjamas och sen somnade han i bilen på väg hem..

Härligt med frissan och att det gick så bra ned Lovisas barnvakt! Kul också att hon sitter och snart börjar krypa. . Här håller Adam på och vänder sig för fullt och vi är ju vana att lägga honom på rygg eller mage och så ligger han där men nu får man kolla honom hela tiden för man vet aldrig vad han tar vägen. Tycker att han börjar sitta bättre och bättre i barnstolen och kan även sitta en kort liten stund framåtlutad och leka tex med något på min tröja när jag sitter framför honom. På fredag ska vi till bvc för att väga och mäta igen och även följa upp 6 månaders kontrollen. Känns ändå som det går framåt!

Kram och god natt!

Va kul med tjejmiddag Härligt att Adam är så harmonisk nu med. Och ang det motoriska så kommer det. Tror inte du behöver oroa dig alls. Låter precis som att han är på g nu. Bara att öva, öva och öva Låt honom ligga på golvet, sitta mkt i sin stol och testa gåstol om ni har det med. Lovisa satt korta stunder i den i början. Var ett sätt för henne att få vara med där storasyrran var, öva balans och även få ett intresse för förflyttning Sen började hon gå baklänges, sen framlänges och nu småspringer hon nästan i den ibland Den har en bra bricka också där hon kan ha leksaker

Lovisa är nog i samma fas. Enkel att ha art höra med och sover bra. Hon har varit med på café och shopping med annan mamma några timmar idag. Sov i bilen både före och efter och åt en hel stor burk mat till lunch plus en halv smoothie till efterrätt. Första gången hon ätit en så stor portion Hur lätt som helst just nu att ha med så imorgon blir det ikea med annan mamma

Ha det bra!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-05-12 10:51:58 följande:

Hej hej Alla fina!

Dopet gick kanon bra, hon skötte sig exemplariskt vår lilla tjej <3

hur mår ni alla? Maja är frisk igen, tack och lov för det. Har fått använda inhalatorn några gånger, det underlättade givetvis andningen och att få loss slem. Skönt när de funkar

Dock så har denna tjejen inte velat bli nerlagd i sin säng de senaste 2 nätterna. Hon somnar i vår säng sedan lägger vi över henne i sin säng när vi ska gå och lägga oss. Brukar gå fint när hon sovit en stund. Men icke... fick amma en stund till igår. jag somnade å vaknade 00.30 la över henne sedan som hon till kl.4 i sin säng åtminstone, de va skönt. Hon har även börjat gråta när man lämnar rummet. Även om när hon var hos min farmor i onsdags när jag äntligen var hos frisören så tog jag Maja seN gick min farmor på toa då grät/gnällde hon även då haha. Roliga dom är de små liven. Enligt appen är där 40 dagar kvar till den separations fasen. Men de verkar redan börjat här.

Kram

Va roligt att det gick bra med dopet

Ja, visst är de söta de små liven Vi har haft en period tidigare då hon grät då jag lämnade rummet, sen gick det över och så har det kommit tillbaka igen nu. Men värst är det nästan när pappa kommer hem från jobbet, säger hej och går ut ur rummet för att byta om. Då bryter hon ihop lilla sötnosen!! Sen tycker jag inte riktigt det har börjat på riktigt med att gråta då hon ser främlingar osv ännu så det kommer nog snart. Hade en period med storasyster då det bara var jag eller pappa som fick hålla henne.

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-05-12 22:45:25 följande:

Tack vsg, bara bra här. Vi hade besök av min bror med familjen från fredag till idag, så mysigt! Kusinerna gillar varandra och det är så kul att se kommunikationen de emellan. Sedan var min brorsdotter helt fascinerad av våra hundar, perfekta barnvakter då hon stod framför kompostgallret rätt länge och sa "vovvov"...

Kram!

Oh va gulligt! Och va mysigt ni verkar ha haft det. Kram på dig vännen!
  • villsågärna38

Himmel vilken natt!!

Ensam med barnen i natt och Lovisa vaknade 00 som vanligt för att amma. Helt ok - brukar amma en gång per natt i tio minuter ungefär så det klagar jag inte över. Somnar väl 00.15 igen. Såväl är ju allt ok Men sen börjar det...

01 vaknar storasyster. Har haft mardröm och kommer över till dubbelsängen, vill inte sova själv. Även om vi smyger och är tysta så vaknar då även Lovisa Vad göra? Stora tjejen är lite rädd, vill inte ligga själv så svårt att söva om Lovisa i egen säng. Hon får komma över till min säng ist och amma, då somnar hon ju alltid snabbt. Nu är jag också trött och vi somnar alla tre. Men vid 02 vaknar storasyster igen. Drömt mardröm igen och har sen svårt att somna om, ligger och snurrar till 04!!! Hon är iofs tyst men kan av nån anledning inte somna om (har ibland sånna här nätter innan hon blir sjuk så håll tummarna) och när jag lägger över Lovisa i sin säng vaknar hon igen. Så hon får sova med oss. Inser att det är lika bra att vi alla sover i dubbelsängen. Lovisa somnar snabbt om bredvid mig som tur är iaf. Jag slumrar till ibland och runt 04 somnar stora tjejen äntligen - och jag med!! Och sen vaknar Lovisa vid 6!! Känns som att jag har sovit en kvart Bara att gå upp för att inte störa hennes storasyster som får sova till 8. Huga!! Tur man är två i vanliga fall!!!

Hört att många av treåringarna drömmer mardrömmar just nu så säkert nån utvecklingsfas. Får trösta mig med att hon inte har sömnskräck iaf som min systers barn hade i samma ålder Kan väl tilläggas att sist jag hade båda barnen själv så sov vi alla hur bra som helst så detta hör iaf inte till vanligheterna. Fått sova på fm också då Lovisa sov två timmar. Skönt!

Ha en bra dag alla!! Hoppas ni är piggare än jag

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-05-13 09:39:08 följande:

Skönt att dopet gick bra Danisen! Blev det mycket intryck för Maja? Hur gammal är Maja nu och när ska sseparationsfasen börja? Adam är inte så känslig ännu och idag ska min mamma passa honom medan jag är hos frissan. Dock kommer hon vara med honom i närheten av salongen och hoppas han sover en del av tiden.

Mysigt med kusinbesök Irma! Hur gammal är din brorsdotter?

Villsågärna, skönt att Lovisa också verkar vara en en behaglig fas! Vi får se hur länge det håller! Som sagt, ska till frissan idag oxh mamma passar honom då en stund och vi får se hur det går..

I natt sov Adam från 20:30 till 7:30!! Helt otroligt! Känner mig utvilad på ett helt annat sätt idag och detta får gärna pågå ett tag till!

Kramar

Vilken dröm!! Jag vill också soooova Känner mig helt låg idag. Tur maken har halvdag. Ha en fin dag och njut av piggheten Och hoppas du blir superfin i håret och att allt går bra (gör det säkert). Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-05-13 11:21:56 följande:

Tack! Nästa gång är det din tur att få sova. Vilken natt du haft, puh! Styrkekramar till dig och skönt att din man har halvdag.

Tack vännen! Hunnit spilla ut kaffe och krossa en kaffemugg nu på morgonen Sen vill Lovisa rulla runt hela tiden då man byter blöja. Ligger inte stilla en sekund och geggade ner hela skötbordet med bajs imorse för att jag inte var lika alert som vanligt. Blä säger jag bara. Inte min dag idag T o m så storasyster klappade mig och sa -Det gör inget! Då jag spillde kaffe över halva köket. Gullunge!!
  • villsågärna38

Trevlig helg på er tjejer!! Nu sover Lovisa och maken lägger hennes syster. Jag ska ta ett glas vin och resterna av helgens fiskdamm Kramar

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015