• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-12-06 16:44:44 följande:

Idag har sambon "tagit över" och amningen ska upphöra är det tänkt. Det är så oerhört hjärtskärande för han bara gråter och det är så där stora krokodiltårar känns som jag vill gå in och ta över men de behöver ju hitta sin rutin också. Riktigt tufft för mig.

Kram

Tufft! Hur gick natten? Här ammar jag fortfarande, bara en gång innan läggdags då jag är hemma vilket jag är nästan alltid men som  imorgon tex är jag borta så då blir det ju inget. Jag har ammat strax innan Adam ska sova och sambon tar över när han börjar bli trött och gör våra kvällsrutiner med blöjbyte och pjamas innan han  somnar i sin egna säng.Är tanken att du ska sluta helt att amma?
    Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-12-06 12:55:47 följande:

Här bävar vi för granen. Lovisa kommer att behöva passas 24/7. Så den kommer upp 23/12 i vanlig ordning. Då är vi fler här som kan hålla koll

Vi kommer ha vår gran på altanen.. Dels bor vi ju så litet just nu och sen undviker vi ju att behöva passa Adam och hunden hela tiden..
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-12-06 11:32:09 följande:

Irma: Tack
    Håller tummarna för att resan går bra.

Om julstök, vi handlade julklapparna på Ullared när vi var där i oktober så det är avklarat som tur är. Sedan har vi för länge sedan lagt av med att baka till jul (blir en plåt med pepparkakor från färdig deg med dottern men inget annat) men däremot så lagar vi all julmat från början (finsk julmat), det gör vi den 23 så det är nylagat till julafton.
    Granen hade vi tänkt ta fram o pynta idag så att dottern får njuta länge av den (hade vi inte barn skulle den inte komma fram än på länge ).

Å blir det risgrötspiroger med äggsmör? Svägerskan är finsk och detta är tydligen ett måste för henne på jul! Jag gillar dem!
    Kul att kalaset för dottern var lyckat!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-12-12 19:17:35 följande:

Johjen - är allt bra med dig? Kram

Tack fina du som frågar! Haft en tuff vecka med jobbresa, huvudvärk varje dag, inte hunnit (orkat) träna, ätit dåligt och känner mig stressad på jobbet och otillräcklig hemma.. Så inte på topp just nu! Läser varje här varje dag men inte hunnit kommentera. Hur är det med er? Magsjuka i veckan? Lovisa hård i magen nu? Hur kändes det att jobba?

Idag blir en lugn hemmadag så hoppas hinna komma ikapp. Adam håller på att få fler tänder så väldigt gnällig och vill vara i famnen hela tiden. Då får han vara det och husbestyr läggas åt sidan!

Kram
  • johjen
    Sira skrev 2015-12-13 16:12:21 följande:

Johjen: Det låter tufft! Hoppas nästa vecka blir bättre. Det är jättejobbigt att känna att man inte räcker till.

Tack vännen! Jag försöker så gott jag kan.. Förstår att du också har det tufft och skickar Styrkekramar!
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-12-14 00:13:26 följande:

Tack, vi har det fint. Idag körde vi från Sarasota till St Petes Beach, åkte via Longboat Key, och det var fantastiska utsikter. Blev helt kär i Sarasota. Nu ska jag ner till maken o Victor dom tog en prommis och titta på utsikten vid stranden. Vi badar, besöker olika platser och tar det lugnt! Njuter av vädret.

Kram!

Låter underbart Irma! Blir så sugen på att resa. Njut!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-12-22 09:11:06 följande:

Kära vänner,

Jag önskar er alla en riktigt God Jul, hoppas ni får fantastiska dagar med familjen.

Jag har sagt det för men jag vet inte hur det hade gått utan denna tråd och all peppning och stöd man har fått.

Ni är både fantastiska människor och mammor.

Kram!

Samma till dig vännen! Hoppas Floridaresan var magiskt!

Kram
  • johjen

God jul kära vänner! Här har stressen redan slagit ut mig och precis kräks och dundrande huvudvärk.. Så beordrad i säng och vilar innan det är dags att ta emot gäster. Hoppas ni alla får en härlig jul! Kram

• johjen

Hej hopp!

Julstöket är över och äntligen lite lediga dagar bara med familjen.. Adam sover just nu, sambon och hunden är ute och springer och jag gör just ingenting. Underbart! Dagarna går i en rasande fart och känner att jag inte riktigt hinner med. Tror pendlingen till jobbet är en stor bov i dramat men ser ingen annan lösning just nu. Annars är Adam en väldigt aktiv kille just nu! Han går nästan helt nu, kryper bara någon enstaka gång och pratar oavbrutet, fast inga speciella ord utan mer olika vokaler. Vi håller på att sluta amma. Känner att det är dags nu när han snart är 15 månader och vi ska försöka med att få till ett syskon.

Hur har ni andra det? Lugna dagar mellan jul och nyår? Lite tid med familjen?

Kram på er!

• johjen
    lisodan skrev 2015-12-29 14:10:08 följande:

Hej, hej. En del kanske kommer ihåg mig? Var med i gamla gravidtråden våren 2014, men fick tyvärr missfall då.

Men nu är vårt mirakel här! Ester föddes 13 okt och allt har gått bra! Hon kom till på vårt andra IVF försök som endast gav oss ett befruktat embryo. Otroligt att det lyckades! Hoppas allt är bra med er och era små bebisar

Stort grattis till er fina tjej och välkommen hit!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015