• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2016-03-24 06:00:09 följande:

Det blev tyvärr ett missfall. Är helt förstörd. Tårarna tar inte slut.

Kram

Nej men vännen så tråkigt att höra! Lider med dig! Massor av kramar!
  • johjen

Hej vänner!

Hur har ni det idag? 

Här börjar det långsamt bli bättre. Onsdagen innan påsk blev min sambo sjuk. Jaha tänkte jag han får väl bita ihop. Han var ganska risig på torsdagen och jag jobbade hemma och försökte rodda med Adam och allt annat vid sidan om. På torsdag kväll börjar Adam bli hängig och jag med. På fredag är Adam riktigt dålig med 40,6 i feber men vi får i honom vatten och glass och han är kontaktbar om än väldigt slö. Jag börjar dock må sämre och sämre.. Natten mellan fredag och lördag sover jag ingetingen, har så fruktansvärt ont i kroppen, halsen och febern stiger trots Alvedon/Ipren. På lördagen har jag 40 graders feber och svullen i halsen och får svårare att andas. Jag kan inte prata eller svälja och känner att jag blir fort sämre. Till slut ringer min sambon ambulansen som kommer och hämtar mig och kör mig till sjukhus där jag blir inlagd två nätter och får komma hem igen måndag kväll! Jag har aldrig varit så dålig i hela mitt liv! Fick 6 påsar dropp sammanlagt, tamiflu och smärtstillande intranervöst (kräktes upp allt första dygnet på sjukhuset). Adam har blivit bättre under lördagen men lite sämre igen när jag kommer hem och sambon får åka till läkaren med honom på tisdagen.. Inga dåliga värden så vi ska avvakta med pencillin. Han blir bättre under veckan men det tar mig några dagar innan jag är på benen igen. Idag jobbar jag hemifrån lite försktigt men blir väldigt trött mellan varven.. Vilken påsk säger jag bara!

Nu ropar Adam här! Kram på er alla!

• johjen
    Micro skrev 2016-04-14 08:04:12 följande:

Tack Kelsson för tummhållingen. Själv vågar jag inte ha några förhoppningar eller... D har jag men trycker undan dem m min pessimistiska sida:) Ska träffa TyckOmMig på fm så förhoppningsvis går tiden fort. Kl 14 är d dags.

Stort lycka till! Spännande!
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-04-14 17:14:25 följande:

Har ju glömt berätta att min guldklimp fyllde 1 år igår. Ingen bebis längre men ack så liten. Han har åkt till farmor och farfar idag med pappa och kommer hem imorgon. Saknar ihjäl mig. Har dock legat på soffan hela dagen och är bara trött och njuter av att få vara still.

Vi har kalas på söndag och det ska bli så mysigt.

Kram

Grattis Douglas i efterskott! Stora killen! Förstår att du längtar men passa på och njut av lugnet.

Adam blev 18 månader i helgen.. Tänk vad tiden går fort!

Kram
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2016-04-15 06:29:57 följande:

Micro: Hoppas att det gick bra igår

Bell: Stort Grattis i efterskott till lilla Douglas!

Jag vet att man saknar de små när man är ifrån de även om det är skönt också. Passa på o njut o samla krafter så du orkar med kalas sen

johjen: blinka inte för då är han redan 4! Tycker att det hände mig, dottern blir 4,5 o tycker att det var inte så länge sedan hon var bebis

• johjen
    Micro skrev 2016-04-15 10:17:25 följande:

Tack för lyckönskningar. Är nu ruvare av ett embryo av toppkvalitet:)

Passa på att njuta det blir härligt m ettårs kalas, vi hade en jättebra dag i söndags m kalas. Oden blev ett i måndags den 11/4. Visst går d fort.

Åh så spännande med ruvning? Var det FET? Vi har ju också ett embryo i frysen och undrar om vi ska försöka med det innan eller efter sommaren.. Håller alla tummar!
  • johjen
    Micro skrev 2016-04-15 21:59:25 följande:

Tack allihop.

Johjen: Ja det var fet, vi hade åtta i frysen, 2 tinades, ett återfördes o ett skulle återfrysas men tyvärr gick de inte. Så 6 återstår. Känn efter hur du vill göra, vilken klinik går du på?

Vi gjorde vår ivf på Calanderska i Gbg och då blev det ett embryo över, ett 6 dagars tror jag, och det är det vi har i frysen. Vi försöker själva just nu då vi inte har något konstaterat problem men har åldern emot oss, jag 40 och sambon 42 i sommar.

Har pratat med kliniken och bara till att ringa en månad innan vi vill försöka med vårt embryo. Fick du progesteron nu efteråt?

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-04-16 09:23:21 följande:

Kommer hålla tummarna och hoppas massor på att det blir ett syskon av det ni har i frysen kram

Tack Bell! Hoppas även att Douglas får ett helsyskon! Kram
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2016-04-17 10:09:01 följande:

johjen: Så spännande, håller tummarna även för er

Tack!

Hoppas allt bra med dig och din familj och att ni fått vara friska!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015