Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Nu börjar så sakta spädbarnstid-dimman rulla in här... Har inte haft varken tid eller ork att surfa på Fl på flera dagar, det har varit fullt upp här hemma. Så trött om kvällarna och har bara gått och lagt mig så fort jag kunnat.
Lelle - Så kämpigt ni har det! Men jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Barn är egna individer och även om såklart föräldrarna påverkar så är det inte allt, även föräldrar som gör allt "rätt" kan ha krävande barn. Vår äldsta var en mycket krävande bebis och de andra föräldrarna i föräldragruppen gav en massa "goda" råd. De råden funkade jättebra på deras barn, de sov så gott själva hela natten, sov bra på dagen och somnade om så enkelt om de skulle vakna, inga problem. Medan vår tjej knappt gick att få att sova någon annanstans än i famnen, även på natten. Vi hade ett babynest till henne mellan oss i sängen och där sov hon kanske två timmar per natt om jag ammade henne till sömns medan hon låg i nästet och sedan försiktigt försiktigt flyttade bröstet från hennes mun när hon somnat. Det var väldigt svårt att inte känna att det var mitt eget fel, att jag på nåt sätt gjorde fel som inte kunde lösa det bättre... Men hon har helt enkelt en stark personlighet och en stark vilja, det har hon fortfarande och hon är en helt normal tre-åring idag. Jag förstår att du är uppgiven, det är så himla jobbigt när mat och sömn inte funkar och inga tips man får hjälper och för alla andra verkar det bara flyta på...
Johjen: Så skönt att det inte var öroninflammation så att ni kunde komma iväg! Hoppas ni har en bra semester! Det borde vara perfekt väder i Spanien nu.
Bell: Hoppas allt löste sig med äldre dotterns fot. Diabetes är besvärligt även om den sköts bra.
Irma: Åh så kul med U2-konsert! Lyssnade mycket på dem en period. Tycker fortfarande de är väldigt bra. Måste varit en upplevelse att få se dem på riktigt.
Vsg: Vad skönt att det inte var magsjuka! Huva för att vara själv med barnen i det läget!
Ber om ursäkt om jag glömt någon, har inte gjort det för att vara elak i så fall. Är bara trött och ofokuserad för tillfället...