Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Har ni Adam i framsätet också?
Har ni Adam i framsätet också?
Underbart! Vi mår bara fint, en till härlig dag idag
Victor är på gott humör, och i morgon kommer ju mormor och morfar
Apropå bilstolen, glömde helt att det inte går att ha Pearl i framsätet, det är helt riktigt. Vi har inte honom framme, personligen blir jag en sämre förare om han är bredvid mig, då jag tittar på honom för mycket och eftersom han inte har napp, så slipper vi problematiken med att behöva ge honom den igen om han tappar den. Men självklart förstår jag att det är bara hur det ser ut för oss och många vill gärna kunna ha stolen i framsätet!
Kram
Ni som bor i Stockholm, tips på bra och prisvärt hotell? Och givetvis barnvänligt. Vi funderar på att åka upp några dagar här i oktober nu när vi båda är lediga och då jag varit mycket i Stockholm har jag mest bott på hotell i tjänsten nära mitt jobb eller bott hos vänner. Skulle kunna bo hos vänner nu också men vill nog bo på hotell så vi har frihet att göra vad vi vill..
Kram
Hej Johjen,
Jag skulle säga clarion hotel sign eller scandic Grand central. Där har min sambos bror med familj bott ett par gånger då de har besökt oss och de har varit supernöjda. Båda hotellen ligger centralt i stan.
Kram
Johjen - bra förslag från Bell. Ett till är Scandic Hasselbacken på Djurgårn. Det är barnvänligt och nära Skansen om ni vill dit
Men ni kanske vill bo utanför stan? Kram
Hej tjejer!
Hur har ni det allihopa? Haft en bra helg? Vår helg har varit jättebra. I lördags var vi hos vänner som har större barn i åldrarna 3-9 och de tog hand om Adam hela tiden, givetvis med ett vakande öga från oss vuxna. Den äldsta tjejen i familjen är så duktig med småbarn då hon har två småsyskon och Adam så nöjd och glad att de pysslade om honom! Jag kunde tom ta ett glas vin vid matbordet och vi hade väldigt trevligt. Igår var jag ute och red långritt på 3 timmar på förmiddagen, så mysigt, och på eftermiddagen kom svärmor hit och vi gick en skogspromenad allihopa. Så härligt nu när Adam är så nyfiken och vi tittar på kottar, stenar och träd mm under turen.
Angående amning har jag bestämt mig för att forsätta ett tag till. Adam fyller ett år på fredag och det funkar så bra så tänker att det blir naturlig nertrappning när jag börjar jobba. Tänker forsätta amma kvällstid när jag jobbar sen med, så länge det funkar!
Ni som bor i Stockholm. Vad ska man göra med em ettåring? Är han för liten för alla barnaktiviteter?
Kram
Hej, hoppas ni haft en fin helg? Min helg har varit lugn och skön med massa tid att andas ut och samla ny energi inför veckan, svärföräldrarna kommer imorgon kväll och övernattar till onsdag och det är ångestfyllt i själen redan nu.
En sak jag tänkt på är Douglas 6-månkontroll nästa vecka. Enligt en sajt på nätet ska de kunna dra sig upp till sittande och det kan han. De ska kunna vända sig och det kan han inte och han flyttar inte heller leksaker mellan händerna.
Har era barn kunnat allt på kontrollerna?
Kram
Hej, hoppas ni haft en fin helg? Min helg har varit lugn och skön med massa tid att andas ut och samla ny energi inför veckan, svärföräldrarna kommer imorgon kväll och övernattar till onsdag och det är ångestfyllt i själen redan nu.
En sak jag tänkt på är Douglas 6-månkontroll nästa vecka. Enligt en sajt på nätet ska de kunna dra sig upp till sittande och det kan han. De ska kunna vända sig och det kan han inte och han flyttar inte heller leksaker mellan händerna.
Har era barn kunnat allt på kontrollerna?
Kram
Oh va härligt vi har också haft det bra i Skåne Låtee väl som eb bra plan med amningen. Amma så länge det känns bra. Man ska ju inte sluta pga nån duc ide om datum. Funkade ju jättebra för mig att amma 16 mån sist. Kal sakna det ibland fort. Bara mys på
Ja beror ju lite på hur rörlig han är och vad han gillar. Lovisa gillar ju lekplatser och lekland. Klättra och rutschkana osv. Badhus. Och Skansen eller 4H. Älskar djur just nu!! Titta på och härma kor pch hästar, får mm. Men det har ni säkert till vardags hemma Annars gillar hon en sväng på stan med. Shoppa och gå på cafe. Mammas tjej I den här åldern är ju det mesta kul ihop med mamma pch pappa och gärna även andra barn!!
Hoppas ni får det bra!
Kram
Hej hopp!
Allt bra här men lite stressigt! Adam fyller ju ett år imorgon och blir kalas i dagarna två. Stockholm blir det nästa vecka hoppas vi men lite problem med hundvakt just nu. Får se hur vi löser detta!
Hinner inte skriva mer just nu men hoppas alla fina mammor och barn mår bra och krya på er ni som är lite sjuka.
Kram!