Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: Så spännande, snart en ny bebis i tråden
Mina döttrar är på väg till Åre med farfar för lite skidåkning och är hemma igen på påskafton så det vore sååå skönt om han ville anlända före dem
Bell: Så spännande, snart en ny bebis i tråden
Tråkigt med förkylning och grubblerier!
Underbart med crêpes!
Hör går det också i förkylningens tecken men natten varit något bättre fast nu på förmiddagen har Adam hostat så han kräks! Ligger just nu i sin säng och leker och är vid gott mod så det känns ju ändå ok. Sov 4-5 h på dagen igår vilket också är bra för återhämtningen.
Vi har varit och träffar cateringfirman som ska göra maten till Adams dop nu på morgonen. Vi blir runt 60 vuxna och 20 barn (!) och vi känner inte att vi mäktar med att fixa maten själv. Det blir pajer med sallad och jättefina doptårtor med havstema då Adam kommer ha sjömanskostym istället för dopklänning . Allt kommer gå i offwhite, marinblått och babyblått vilket knyter fint an till havet där vi bor. Snart bara några veckor kvar!
Hoppas ni alla har en fin dag!
Kram
Hej,
Undrar om ni vill dela med er av när ni födde. Jag är 40+1 idag och känner mig klar nu. Oerhört påfrestande att bara gå och vänta här hemma, känner mig rastlös och magen blir stenhård som en kanonkula bara jag reser mig upp. Står jag för länge känns det som jag har mjölksyra i benen och måste sätta mig ner igen
igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i ca 50 sekunder. Jag kunde hantera dem även om det gjorde riktigt ont både i ryggen och i magen.
Vid 21.30 ringde jag bb sophia och de tyckte att vi skulle komma in. Väl där gjordes ctg och mycket riktigt värkarna kom var tredje minut och han mådde bra i magen.
Var bara öppen 2 cm och tappen var 2 cm lång men vi stannade i 2 h för att se om det skulle hända något, om värkarna skulle fortsätta och om jag skulle öppna mig mer. Jag somnade under den här tiden, värkarna stannade inte av men de minskade i intensitet och jag kände dem inte längre de blev också väldigt mycket kortare.
Vid 02.30 hade jag inte öppnat mig nåt mer så vi åkte hem. Under natten har inget mer hänt och nu sitter jag och äter frukost. Har sökt min barnmorska för att få en hinnsvepning idag, vet inte om det hjälper men vill i af testa.
GAAHH vill bara få ut honom nu och träffa lillprinsen ju. Var ändå skönt att det hände nåt igår men synd att det bara var falskt alarm.