Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Nu verkar det som om Douglas kommit in i sin första utvecklingsfas. Han gråter otröstligt innan han ska somna vilken tid på dygnet som helst, han vill snutta vid bröstet hela tiden och det är bara jag som duger.
Igår skulle jag på möte i min dotters skola men jag fick vända bilen innan jag ens kommit in till stan för hans pappa ringde och Douglas bara gallskrek.
Vilken stress det blev, inte bara att vända bilen i rusningstrafiken, det gick dock att komma hem på 20 minuter.
När jag kom hem ammade jag en Douglas som var helt slut av allt skrikande och han somnade i nån halvtimme för att sedan vakna och vara otröstlig nån timme.
Vi har ju samsovit sedan dag 1 och det fortsätter vi med så nattsömnen är bra och sammanhängande, sedan två dagar äter han oftare på natten men det har nog med fasen att göra.
Det var det negativa. Det positiva är att han är mer vaken och mer social och han har börjat le mot mig i vaket tillstånd. Han skrattar i sömnen men det är ju inte medvetet. Han är inte alls nöjd att ligga själv så det väntar vi lite med. Att ligga bredvid mig går bra i 10 minuter sedan vill han tanka närhet. I vagnen går bra att ligga och titta sig omkring men inte hemma. Känns som om jag vill stanna tiden för den går så fort, redan 1 månad sedan han föddes.
Hur har ni andra det?