• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-17 12:19:03 följande:
    Uteslutning först och sen pricktest. Kram
    Tack superwoman
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 09:48:12 följande:

Hej vänner!

Oj va dött det var här är det solen som drar kanske?

Själv sitter jag med färg i håret idag. Har hela fm ledig idag, Lovisa är med sin pappa. Så underbart!!

Lovisa har blivit förkyld tyvärr men rätt mild variant. Sover bra bara hon får sova bredvid mig. Somnade 19 igår, ammade 22 och sov till 06!! Underbart!! Försökte få henne att sova själv efter 22 men det blev bara gråt och när hon fick ligga bredvid mig somnade hon med en gång så bara gilla läget. Förkylningen säkert. Nu hoppas vi på att vara friska till nästa vecka då vi åker till solen.

Hur är det med er andra?

Kram

Men vilken otur ni har med förkylningar Rynkar på näsan håller tummarna för att ni alla är bättre till solresan, måste erkänna att jag blir lite avundsjuk Drömmer det kan ju slå om vilken sekund som helst i Stockholm och gå från sol till snöstorm. 
  • Bell13

Finns det nån här som har erfarenhet av hinnsvepning?

Är i v 39+0 imorgon och tänkte fråga om min bm kan göra det på mig.

Förra fredagen var han fortfarande inte fixerad och hon sa att hans huvud stod ovan bäckenkanalen. Han har legat med huvudet ner sedan v 32 men ligger med kroppen tvärs över magen.

Har ju en vecka till bf men tänkte att en hinnsvepning kanske kan trigga igång det hela?

• Bell13
    johjen skrev 2015-03-26 10:34:05 följande:
    Jag gjorde hinnsvepning på måndag em och torsdag fm satte det igång. Vet dock inte om det var det som gjorde att det startade då jag tror att om hinnsvepning ska ge effekt gör det inom 48 h.

Nära nu!! Spännande och stort lycka till!
    Hur upplevde du själva hinnsvapningen, gjorde det ont?

Måste bebis vara fixerad eller finns det andra kriterier för att man ska kunna göra det?
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-03-26 20:10:58 följande:
    Wow Bell, så det är dags snart! Minns när du skrev i tråden och inte var gravid men så blev du det så oväntat! Härligt att det är dags snart! Kram
    Åh det kommer jag också ihåg och sedan 1 månad senare blev jag gravid och vågade knappt göra gravtest Hjärta 

6 dagar till bf idag. Det enda jag längtar efter är att föda nu samtidigt är jag så rädd att jag kommer sakna magen. Vilka konstiga problem man har som gravid Skrattande
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-26 20:34:57 följande:
    Jag ville göra hinnsvepning i v 39 men då var hon fortfarande ruckbar så det blev inte av. Ska inte göras om bebis inte är helt fixerad och de blir de ju inte alltid lågt innan då man är omföderska. Min barnmorska kände att jag var öppen två cm då så det var iofs kul att veta. Sen kom hon ung en vecka senare. 40+5

Har du förvärkar? Snart dags nu!! Så spännande! Kram
    Min bebis var på senaste kontrollen ruckbar och låg fortfarande högt upp, ovan bäckenkanalen stod huvudet kunde hon se på ett snabbt ul som gjordes då. 

Ska på kontroll hos bm idag 10.30 (går varje fredag) och hoppas så att han ska ha fixerats för då vill jag gärna ha en hinnsvepning om hon går med på det. 

Igår kände jag förverkar på kvällen. Det kändes som mensvärk långt ner i magen och lite molvärk i nedre delen av ryggen. Har också varit förstoppad nästan hela graviditeten men inte längre sedan några dagar tillbaka. 
    Tolkar det som att kroppen börjar att göra sig redo för förlossningen. 
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-27 06:22:23 följande:

Livia80: Varma kramar!

Bell13: Jag fick två hinnsvepningar med ett dygn mellan, gjorde fruktansvärt ont men tror att det var de som hjälpte igång kroppen lite så att när jag sattes igång så gick det väldigt fort.
    De säger att är kroppen redo så startar förlossningen av hinnsvepningen men är kroppen inte redo alls så gör hinnsvepning ingen skillnad.

Jag har också hört att det inte alltid fungerar. 
  • Bell13

Vill bara berätta att jag fick en hinnsvepning idag. Tappen är 1 cm och jag är öppen ca 2,5 cm. Hon sa att om inte hinnsvepningen fungerar så tror hon ändå att jag föder inom 1 v

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-27 13:27:44 följande:
    Oh vännen! Nu är det snart dags. Kram
    Blev inskickad till fl pga mina flytningar som blivit väldigt gröna igen. Där konstateras att slemproppen håller på att lossna
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-27 16:18:14 följande:
    Oh va spännande!! Min gick ett par dar innan. hinnsvepningen kanske satt igång det nu? Var han fixerad? Kram
    Kanske var det hinnsvepningen som satte igång det läkaren på bb Sophia sa att det känns att du fött barn tidigare och att jag är öppen knappt 2 cm så hon var inte lika generös med centimetrarna som min bm var

Läkaren sa att det känns väl som det är nåt på gång och att det kan ju ta en timme, en dag eller några dagar från det att slemmisen lossnar.

Förra gången släppte den tre dagar innan förlossningen startade och första gången några timmar in i värkarbetet.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015