Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Haha - ja, du har rätt. Minns från skolkemin att allt i naturen strävar mot jämvikt så det är väl som det ska vara... Blev lite för hurtigt just då så jag struntade i alla sociala medier ett tag bara.
Bell: Såg att du läst tillbaka men vill bara förtydliga att jag absolut inte syftade på något inlägg från dig. Det är väl bara bra, och något de flesta behöver jobba på, att se vad som är problem på riktigt och vad som egentligen är petitesser som bara ska lösas eller ta sig igenom och inte är värt att lägga energi på.
Vad bra att natten var bra! Hoppas brösten snart fattar att de ska sluta producera mjölk. Det kan ju göra riktigt ont det där. Vsg's tips om att massera i duschen är jättebra. Fick använda mig av det när stora blev sjuk efter att jag börjat nedtrappningen och jag fick börja helamma igen i nån dag eller två. Amningen kom igång ordentligt efter ett par dagar, när hon tillfrisknat, och brösten kändes som två cementblock...
Idag har jag den tröttaste dagen hittills. Hon vaknade 22.30 första gången och då hade jag inte hunnit somna än (trots att jag la mig 21.30), andra gången var kl 23.20 och då var hon otröstlig så jag fick stå och vagga henne i famnen tills hon somnade. La ner henne för att gå på toa och då vaknade hon igen men 00.30 kunde jag lägga mig och sedan vaknade hon 03, 05, 07 och 08 och då gick jag upp. Försökte lägga mig en stund på förmiddagen men jag tror att jag är för trött för att kunna sova just nu så jag fick ge upp efter ett tag. Jag vet ju att det kommer att bli bättre men just nu är det lite slitsamt...
Irma: När jag började jobba igen efter förra föräldraledigheten kände jag mig helt puckad första dagen på jobbet. Kom inte ihåg nånting av rutinerna. Det gick ju snabbt över och sedan kändes det som att jag aldrig varit borta.
Tycker det är otroligt skönt att vi går mot ljusare tider annars och att det inom ett par månader kommer att bli vår. Ser just nu fram emot Douglas ettårsdag, vi ska göra smash the cake fotografering
Kram